۰

انتقاد وزیر دفاع ترکیه از رئیس جمهوری فرانسه در اهانت به پیامبر

وزیر دفاع ترکیه ضمن انتقاد از رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد: ماکرون اهانت به پیامبر اسلام را آزادی بیان می داند اما نمی تواند سوال یک روزنامه نگار بی گناه را تحمل کند.
کد خبر: ۲۳۷۹۰۳
۱۳:۵۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، خلوصی ز، وزیر دفاع ترکیه در جریان سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه دفاع ملی در استانبول به شدت سیاست های فرانسه در مدیترانه شرقی را به باد انتقاد گرفت و گفت، فرانسه هیچ ارتباطی به این منطقه ندارد. هیچ مرزی ندارد، هیچ نماینده ای در توافقنامه‌های منعقد شده ندارد، هیچ صلاحیتی برای نمایندگی ناتو یا اتحادیه اروپا ندارد.

وی افزود، فرانسه از مسافت هزاران کیلومتری آمده تا در مورد اصول و مسائل مختلف حرف بزند. این کشور به بهانه کاهش تنش تجهیزات نظامی خود را به منطقه آورده و در رزمایش های مختلف شرکت کرده است. در حالی که کاملا برعکس است و تنش را بیشتر می کند. فرانسوی ها می دانند که کارشان غلط است. اظهارات آنها، زبان و ادبیات و مواضعشان درست نبوده و در خدمت گفتگو و صلح نیست.

آکار گفت، فرانسه گمان می کند نه تنها در مدیترانه شرقی می تواند هر کاری که می خواهد انجام دهد بلکه از عراق هم اظهار نظر می کند.

وی هشدار داد و گفت، این مسائل در راستای صلح و گفتگو نیست و با روح ناتو همخوانی ندارد بلکه اقدامات احساسی است و نتیجه ای ندارد.

آکار خواستار تفکر در مورد سیاست دو روی فرانسه و رئیس جمهورش شد و گفت، ماکرون قبلا ناتو را "مرده بالینی" توصیف کرد و بعد هم پشت ناتو و اتحادیه اروپا قایم شد.

وزیر دفاع ترکیه گفت، ماکرون اهانت به پیامبر اسلام را آزادی بیان می داند اما نمی تواند سوال یک روزنامه نگار بی گناه را برتابد. این سیاست دو رو و نفاق است و باید همه آن را ببینند.

پیش از این ماکرون خبرنگار روزنامه لوفیگارو را به دلیل انتشار مقاله ای در مورد دیدارش با نماینده حزب‌الله سرزنش کرد و آن را اقدامی، «غیرمسئولانه» دانست.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو که قبلاً علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) دست به هتاکی زده بود، بار دیگر با انتشار کاریکاتوری روی جلد خود به رسول گرامی اسلام (ص) اهانت کرده است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: