۰

استقبال سازمان همکاری اسلامی از صدور حکم قاتل مسلمانان نیوزیلند

سازمان همکاری اسلامی از صدور حکم برای عامل کشتار نمازگزاران دو مسجد در نیوزیلند استقبال کرد.
کد خبر: ۲۳۷۷۱۸
۱۴:۴۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای از صدور حکم برای عامل کشتار نمازگزاران دو مسجد «کرایست چرچ» نیوزیلند استقبال کرد.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان و مسلمانان نیوزیلند، تاکید کرد: این سازمان از دولت و ملت نیوزیلند به خاطر صدور این حکم قدردانی می کند.

جلسه دادگاه عامل این حمله تروریستی دوشنبه گذشته تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد و دادگاه عالی کرایست ‌چرچ به ریاست قاضی «کامرون ماندر»٬ برنتون ترانت وی را به اتهام ارتکاب 51 قتل، 40 اقدام به قتل و همچنین یک اقدام تروریستی به حبس ابد بدون عفو مشروط محکوم کرد.

خبرگزاری آناتولی نوشت: وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای از صدور حکم حبس ابد برای برنتون ترانت، عامل حمله تروریستی به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند که به جان باختن 51 نفر و زخمی شدن 49 نفر انجامیده است٬ استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: تصمیم دادگاه بار دیگر لزوم مبارزه مشترک جامعه بین المللی برای مقابله با اقدامات اسلام‌ستیزانه، بیگانه‌هراسی، نژادپرستی و همه ایدئولوژی‌های نفرت‌انگیز را یادآوری کرده است. ترکیه نیز مانند گذشته در موضع پایدار و اصولی خود در برابر هر نوع تبعیض مصمم خواهد بود.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: