۰

دستگیری ۶ نفر در روسیه به جرم تأمین مالی داعش

سرویس امنیت فدرال روسیه در یک عملیات ویژه مشترک با سایر ارگان‌ها، در پنج منطقه از این کشور، شش تن از اعضای یک شبکه تأمین کنندگان مالی گروه تروریستی "داعش" را دستگیر کردند.
کد خبر: ۲۳۷۶۳۶
۱۶:۱۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه امروز، دوشنبه اعلام کرد که در جریان یک عملیات ویژه در پنج منطقه از کشور، چند نفر از تأمین کنندگان مالی گروه تروریستی "داعش" (که فعالیت آن بعنوان یک سازمان تروریستی در روسیه ممنوع است) دستگیر شدند.

در بیانیه منتشره آمده است: «نیروهای سرویس امنیت فدرال، به همراه کمیته ویژه تحقیق، وزارت کشور ، وزارت دارایی و گارد ملی، عملیاتی را برای سرکوب فعالیت‌های جنایی یک شبکه غیرقانونی که در شهر مسکو، منطقه مسکو، جمهوری داغستان ، منطقه کراسنویارسک و جمهوری خودمختار خانتی-مانسیسک انجام دادند که توسط آنها وجوه نقدی را جمع آوری و آنها ابرای رفع نیازهای سازمان تروریستی بین المللی داعش انتقال می‌دادند. در این رابطه پرونده قضایی علیه شش شهروند روس در خصوص کمک به فعالیت‌های تروریستی، تشکیل شده است.

بر اساس اطلاعات سرویس امنیت فدرال روسیه، این افراد در فعالیت‌های یک گروه جنایتکار مشارکت داشتند که اعضای آن قبلاً محکوم به تأمین مالی ساختارهای تروریستی در خاک سوریه بودند.

در جریان بازرسی‌های انجام شده، وسایل ارتباطی و پرداختی از بازداشت شدگان کشف و ضبط شد که مدارک لازم برای اثبات فعالیت‌های غیرقانونی آنها در ارتباط با گروه تروریستی داعش را شامل می‌شود.

سرویس امنیت فدرال روسیه همچنین فیلم دستگیری تامین کنندگان مالی تروریست‌های داعشی را نیز منتشر کرده است. بیشتر این افراد در آپارتمان‌ها و یک نفر در خیابان بازداشت شدند.

این افراد که دارای کارت‌های اعتباری بانک‌های روسی بودند، حداقل 500 هزار روبل برای کمک به داعش جمع آوری کرده‌ بودند. تحقیقات برای شناسایی همدستان احتمالی این تبهه‌کاران آغاز شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: