۰

تلاش بوکوحرام برای عضوگیری از میان کمپ های پناهجویان

در این زمینه«عمر زولوم»فرماندارایالت«بورنو» در شمال شرق نیجریه نسبت به تلاش های عناصر«بوکوحرام» برای جذب پناهجویان به صفوف خود هشدار داد.وی در این زمینه اظهار داشت:«اگر پناهجویان نتوانند به خانه های خود بازگردند مجبور می شوند به بوکوحرام ملحق بشوند» وی ضمن پیچیده بودن اوضاع در اردوگاه های پناهجویان از ارتش خواست تا تلاش بیشتری برای بازگشت پناهجویان به خانه هایشان انجام دهند.
کد خبر: ۲۳۷۶۳۲
۱۶:۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در این زمینه«عمر زولوم»فرماندارایالت«بورنو» در شمال شرق نیجریه نسبت به تلاش های عناصر«بوکوحرام» برای جذب پناهجویان به صفوف خود هشدار داد.وی در این زمینه اظهار داشت:«اگر پناهجویان نتوانند به خانه های خود بازگردند مجبور می شوند به بوکوحرام ملحق بشوند» وی ضمن پیچیده بودن اوضاع در اردوگاه های پناهجویان از ارتش خواست تا تلاش بیشتری برای بازگشت پناهجویان به خانه هایشان انجام دهند.

از سوی دیگر طبق گزارش دیدبان ضد تروریسم دانشگاه الازهر فعالیت گروه تروریستی«بوکوحرام» باعث آواره شدن هزار نفر در نیجریه و کشورهای همسایه شده است. گروه های تروریستی به آواره کردن مردم اکتفا نکردند بلکه بر اثر حملات ارتش نیجریه و چاد که منجذ به از دست دادن بخشی از مهمات و افراد شده است، تلاش می کنند تا نیروهای جدیدی را جذب نمایند.

دیدبان دانشگاه الازهرضمن هشدار نسبت به افزایش مشکلات در داخل قاره آفریقا و به خصوص مشکلات پناهجویان درخواست نمود هر چه سریع تر راه حل هایی اساسی، ریشه ای اتخاذ شود. در غیر این صورت عضو گیری از پناهجویان برای گروه تروریستی بوکو حرام به خصوص در کشور نیجریه افزایش خواهد یافت.

 

منبع : ترجمه اختصاصی دبیرخانه کنگره

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: