۰

آمریکا از ولیعهد سعودی تشکر کرد

هیئت آمریکایی پس از ورود نخستین پرواز مستقیم از تل آویو به فرودگاه ابوظبی از ولیعهد سعودی برای صدور اجازه عبور هواپیمای اسرائیلی از آسمان عربستان تشکر کرد.
کد خبر: ۲۳۷۵۷۲
۱۰:۴۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا که در نخستین پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی حضور داشتند، از عربستان برای صدور اجازه عبور هواپیمای رژیم صهیونیستی از آسمان ریاض تشکر کردند.

اوبرایان و کوشنر در کنفراس خبری خود بلافاصله پس از ورود به فرودگاه ابوظبی، پایتخت امارات اعلام کردند: از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برای صدور اجازه عبور نخستین پرواز تجاری هواپیمایی اسرائیل از آسمان عربستان تشکر می کنیم.

اوبرایان در این کنفرانس خواستار توسعه توافق صلح رژیم صهیونیستی با سایر کشورها شد و درخصوص انجام پرواز های دیگر ابراز امیدواری کرد.

کوشنر نیز اعلام کرد که برای انجام توافق میان تل آویو و ابوظبی از ۳ سال و نیم قبل تلاش کرده اند و همه را به پیوستن به این توافق و توسعه آن در منطقه و جهان فراخواند.

او درباره پیام آمریکا به فلسطینی‌ها گفت: پیام ما برای فلسطینیان همان پیام صلح است. ما برای آینده بهتر آنان که بتوانند به دولت و برنامه های اقتصادی دست یابند، تلاش کردیم و مادامی که آنان برای این مسئله آماده باشند، فرصت‌هایی فراهم است.

نخستین پرواز رسمی و مستقیم از تل آویو به امارات امروز دوشنبه با حضور هیئت‌هایی از آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شد تا درخصوص جزئیات توافق صلح با مقامات اماراتی گفتگو کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: