۰

چند توصیه به کسانی که همسرشان معتاد به گوشی است

این روز‌ها ما عادت به استفاده از گوشی تلفن برای اهداف مختلف داریم، اما گاهی میزان استفاده از گوشی از حساب خارج و باعث می‌شود عوارض این استفاده بیش از حد یا استفاده اعتیادگونه بر رابطه بین همسران هم تاثیر منفی بگذارد.
کد خبر: ۲۳۷۵۴۲
۰۸:۵۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نرگس عزیزی کارشناس ارشد مشاوره در ادامه مطلب خود، به سراغ نکاتی رفته است تا با کمک آن‌ها بتوان زمانی که همسران دچار عادت به استفاده بیش از حد از گوشی شده‌اند، به آنان کمک کرد که بتوانند میزان استفاده از گوشی را کاهش دهند:

بدون اشاره به موضوع تلفن، فعالیت جدید پیشنهاد دهید

احتمال دارد شما هم تجربه کرده باشید که به همسرتان می‌گویید «گوشی رو بذار کنار دیگه، خسته شدم» و او گوشی را کنار می‌گذارد، اما بعد از چند دقیقه می‌بینید دوباره گوشی به دست شده است. نوبت بعد به جای چنین جمله‌ای بدون اشاره به موضوع گوشی، از او درخواست کنید تا با شما فعالیتی یا کاری را در خانه انجام دهد. درباره نوع فعالیت‌های پیشنهادی البته بهتر است نکته‌ای را که در بخش بعدی می‌آید، حتما در نظر داشته باشید.

پیشنهاد انجام فعالیت‌های آرامش‌بخش دهید

بسیاری از افرادی که عادت به استفاده زیاد از گوشی دارند، وقتی در فواصل کوتاه سراغ گوشی خود نمی‌روند، مضطرب می‌شوند. با توجه به این نکته اگر می‌خواهید همسرتان میزان استفاده از گوشی خود را کاهش دهد، بهتر است به او پیشنهاد انجام فعالیت‌هایی آرامش‌بخش بدهید. مثلا به او بگویید «بیا با همدیگر فیلم ببینیم» یا «اگر موافقی الان که خیابون‌ها خلوته و تو پیاده‌روی دوست داری، بریم یه دور بزنیم». به این ترتیب احتمال این که در طول انجام این فعالیت او دوباره به شکلی مکرر گوشی به دست شود، کم می‌شود، چرا که آرامش‌بخش بودن فعالیت، احساس نیاز به چک‌کردن گوشی را کم می‌کند.

وقتی گوشی دستش هست، موضوع را مطرح نکنید

بسیاری از اوقات با صرف پیشنهاد دادن فعالیت‌هایی آرامش‌بخش، میزان استفاده از گوشی تعدیل نمی‌شود. از طرفی صحبت‌کردن در این‌باره می‌تواند موضوع را زودتر حل و فصل کند؛ البته به شرط آنکه گوینده و شنونده هر دو نکاتی را رعایت کنند. اگر می‌خواهید درباره استفاده زیاد همسرتان از گوشی با او صحبت کنید، اولین شرط آن است که این کار را وقتی در حال استفاده از گوشی است، انجام ندهید. چرا؟ چون او تمرکز کافی بر صحبت‌های شما نخواهد داشت و همین باعث افزایش تنش خواهد شد. وقتی خودتان و او آرام هستید، سر صحبت را باز کنید. در کنار توجه به شرایط زمانی و مکانی و البته شرایط روانی خود و همسرتان البته لازم است در انتخاب کلمات هم دقت داشته باشید.

از احساسات خود صحبت کنید

درست است که استفاده کنترل‌نشده از گوشی، عادت مطلوبی نیست، اما سرزنش همسر بابت آن، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. پس در عوض سرزنش او می‌توانید برای طرح موضوع، از احساسات خودتان استفاده کنید. مثلا اینکه «من این اواخر احساس می‌کنم بین ما فاصله‌ای ایجاد شده» و بعد پیشنهاد خود را در این زمینه به او بدهید: «نظرت چیه یه برنامه مشخص برای چند فعالیت مشترک داشته باشیم؟» و در نهایت اشاره مختصری هم به موضوع تلفن داشته باشید و اینکه «نظرت چیه زمان استفاده از گوشی رو محدود کنیم و مثلا توی خونه هر روز بیشتر از دو ساعت از گوشی‌هامون استفاده نکنیم؟» توجه داشته باشید که افعال استفاده‌شده، بهتر است جمع باشد. محدودیت‌ها برای هر دو نفر شما پیشنهاد شود و البته نظر همسر هم حتما پرسیده شود.

منبع: روزنامه خراسان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: