۰

دریاچه مارمیشو جاذبه ای حیرت انگیز در ارومیه

یکی از جاذبه های گردشگری زیبا و بی نظیر شهر ارومیه دریاچه ناشناخته ای به نام دریاچه مارمیشو می باشد که در بین کوهستان ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۳۷۵۳۱
۱۶:۲۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اگر به دنبال مقصدی مناسب برای گذراندن اوقات خود و مسافرتی خاطره انگیز می باشید مکانی بکر به شما پیشنهاد می کنیم به نام دریاچه زیبای مارمیشو که در ارومیه واقع می باشد.
تا به حال به دریاچه مارمیشو ارومیه سفر کرده اید؟

مطمئناً همه گردشگران در سفر به شهر ارومیه دریاچه ارومیه را از نزدیک ملاحظه کردند ولی شاید کمتر کسی بداند که در همسایگی این دریاچه با عظمت زیبا دریاچه ناشناخته دیگری نیز وجود دارد که قدرت این را دارد که لذت و هیجان گردش در ارومیه را به چندین برابر برساند این دریاچه، مارمیشو نام دارد.

برای اینکه این دریاچه ی زیبا را ببینید بایستی تقریبا 45 کیلومتر از غرب شهر ارومیه فاصله داشته باشید تا بتوانید دریاچه نیلی رنگ مارمیشو را بین کوهستان های شهرستان ارومیه که نزدیک به مرز ایران و ترکیه است مشاهده کنید.

از حاشیه رودخانه زیبای نازلوچای در غرب شهر ارومیه مسیر شما عبور می کند و در بین راه از روستاهای بانی ، هلانی و پسان می گذرید آنگاه به روستای زیبای مارمیشو می رسید مسیر جاده چنان زیبا است که دیدگان هر گردشگری را مجذوب خود میکند این جاده در دره ی زیبای واقع است که خود دارای منظره کوهستانی خاصی می باشد.

تامین آب دریاچه مارمیشو ارومیه از چشمه های طبیعی و نزولات جوی

همین که در روستای مارمیشو زیارتگاه پیر خراسانی را پیدا کردید و مسیر سنگلاخی را که بسیار زیبا است ادامه دادید می توانید به دریاچه مارمیشو برسید. مساحت این دریاچه 5 هکتار و عمق آن 50 الی 60 متر می باشد در بین مردم منطقه قزل آلا های بومی آن شهرت خاصی دارند. رودخانه زیبای نازلوچای نیز از کوه های بایبون و ستاره لوند سرچشمه گرفته و در نتیجه به تنگه ای بسیار دیدنی و سرسبز می رسد.

با جمع شدن آب رودخانه نازلوچای دریاچه مارمیشو پدیدار شده است که زیستگاه بسیاری از گیاهان و جانوران به شمار می رود به عنوان مثال می توان به درختانی چون بید ، ماهی قزل آلا ، لاله کوهی ، شیرین بیان ، زالزالک ، بلوط ، زنبق وحشی ، صنوبر وگون اشاره کرد. باید بدانید محیط دریاچه به قدری آرام است که بهترین جا برای ماهیگیری می باشد.

زیستگاه بسیاری از آبزیان من جمله پرندگان مهاجر مختلف و ماهی قزل آلا در مارمیشو است. به ملت وجود گیاهان متنوع در این منطقه پرورش زنبور عسل همچنین شرایط مناسبی دارد برای همین است عسل آن بسیار معطر از گل های وحشی و مرغوب بوده است.

دریاچه مارمیشو جاذبه ای حیرت انگیز در ارومیه

اگر شانس با شما یار باشد و با زنبور داران این منطقه مواجه شوید بهترین فرصت است تا بتوانید طعم واقعی یک عسل طبیعی را چشیده و هدیه سفره هایتان بکنید. در بخش گردشگری نمناک میخوانید که درختان فراوانی اطراف دریاچه را احاطه کرده است به طوری که مثل یک حلقه سبز می درخشد در فصل تابستان و بهار سر تا سر سبز و در پاییز یکپارچه و هماهنگ صحنه ای رنگین خلق می شود که مطمئن کمتر جایی شبیه به آن را دیده اید.

از آنجایی که این منطقه کوهستانی می باشد و در دره واقع است فقط در فصل های گرم و مناسب بازدید کننده دارد بنابراین بهتر است چنان برنامه ریزی کنید که بازدید شما از این دریاچه و منطقه اطراف آن در فصل زمستان نباشد.

دیدن چادرهای عشایر و ایلات که در این منطقه اتراق کردند یکی از جالب ترین و دیدنی ترین مناظری می باشد که در طول این سفر خواهید دید، آشنا شدن با روش زندگی عشایر برای هرکسی جذابیت خاصی دارد بنابراین در کنار بازدید از این دریاچه زیبا و مناظر اطراف آن آشنایی با زندگی این افراد سفرتان را خاطره انگیز می کند.

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که ماجراجویی و هیجان برایتان مهم است می توانید چادر مسافرتی خود را به همراه داشته باشید و چند روزی را در دل این منطقه زیبا و در همسایگی ایلات و عشایر دوست داشتنی بگذرانید، اما به یاد داشته باشید که هیچ چیزی را از طبیعت نگیرید به جز فیلم و عکس یادگاری و هیچ چیزی را در طبیعت به جان بگذارید جز رفته پایتان!

آبشار زیبایی در نزدیکی دریاچه مارمیشو وجود دارد که در مسیر رودخانه نازلوچای واقع است و به اسم آبشار مارمیشو معروف است بنابراین می توانید در کنار اتراق و بازدید، از این آبشار زیبا نیز دیدن نمایید این آبشار زیبا فصلی میباشد و در فصلی که بارندگی زیاد است از بین صخره های کوه های اطراف رودخانه نازلو چای به آن میریزد.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: