۰

اجرای طرح ارتقاء امنیت زنان در پایتخت

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از اجرای طرح ارتقاء امنیت زنان در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۲۳۷۴۵۹
۱۰:۵۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، زهرا نژادبهرام در مورد امنیت زنان در پایتخت با بیان اینکه امنیت و احساس امنیت دو مقوله مجزا هستند، گفت: ممکن است زنان با وجود اینکه امنیت در سطح شهر برقرار است، اما احساس امنیت کمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه وجود معابر دندانه ای، شمشادهای بلند، پل های عابرپیاده پوشیده، پیچ های بدون دید در برخی معابر و... از جمله مواردی است که حس عدم امنیت را در زنان تشدید می کند، افزود: مسئله تامین امنیت زنان در شهر همواره جزو دغدغه هایم بود تا اینکه باخبر شدیم معاونت اجتماعی شهرداری تهران یک طرحی را در مورد امنیت زنان به صورت پایلوت در منطقه ۱۰ اجرایی کرده است که بعد از پیگیری بنده سطح توقعاتمان از این طرح را بالا برده و موضوع را از سطح تحقیقاتی به عنوان یک پروژه شهری آن هم در کل منطقه ۱۰ تسری دادیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه توانستیم با مشارکت بانوان منطقه ۱۰، نقاطی که حس ناامنی را تشدید می کرد شناسایی کنیم و نقشه جی ای اس آن را تهیه کنیم، ادامه داد: با توجه به بررسی میدانی صورت گرفته در منطقه ۱۰ ،۲۰۰ نقطه ناامن از دید زنان محلات را شناسایی کردیم که ۷۰ محل رفع مخاطره شده است.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان داد که زنان منطقه ۱۰ و محله نواب از بافت پشتی بزرگراه نواب حس ناامنی دارند، گفت: بر همین اساس شهرداری منطقه با انتشار یک فراخوان، از اهالی محل درخواست کرد که طی ۱۰ روز نقاط ناامن مورد نظرشان را به شهرداری اعلام کنند که در اعلام عمومی مشخص شد یکی از نقاطی که حس ناامنی را در زنان محله نواب تشدید می کند، واحدهای تجاری در حاشیه بزرگراه است که بعضا خالی هستند و از آنجایی که این واحدها به صورت دندانه ای طراحی شده اند، حسن ناامنی را تشدید می کنند؛ لذا قرار شد شهرداری فکری به حال این واحدها کند.

نژادبهرام با بیان اینکه پس از پایان این پروژه شهری و بررسی داده ها، حتما این طرح به سایر مناطق نیز تسری داده می شود تا با کمک بانوان، حس امنیت را به شهر برگردانیم، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم دیگر، موضوع پل های عابر است که پیش از این نیز از معاونت فنی و عمران و سازمان زیباسازی درخواست کرده بودیم بنرهای تبلیغاتی را با فاصله نصب کنند.

وی افزود: البته دستورالعمل نصب بنرها در راستای افزایش امنیت شهروندان از جمله زنان تغییر کرده است؛ به گونه ای که بر اساس دستورالعمل جدید تنها یک سمت پل های عابر پیاده به بنرهای تبلیغاتی اختصاص می یابد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه با جدیت به دنبال اجرای طرح ارتقاء امنیت زنان در شهر هستیم، گفت: طرحی که در منطقه ۱۰ به صورت پایلوت در حال اجراست دستاوردهای خوبی داشته و به زودی پس از جمع بندی نهایی، این طرح را در سراسر تهران اجرا خواهیم کرد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: