۰

تشریح برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حرم امام رضا(ع) را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۳۷۳۵۸
۰۹:۳۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حرم امام رضا(ع) را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز، با بیان اینکه از ابتدای محرم مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شده است، در تشریح برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: ویژه برنامه شب تاسوعا جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران عزادار در صحن جامع رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه شروع این ویژه برنامه با قرائت زیارت‌ عاشورا همراه خواهد بود، افزود: حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی در ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) به ایراد سخنرانی می‎پردازند و در ادامه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به روضه‌خوانی و مدیحه سرایی خواهند پرداخت.

 

مراسم روز تاسوعا
گنابادی نژاد قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) را از برنامه‌های بعد از اذان صبح روز تاسوعا در صحن جامع رضوی معرفی کرد.
وی در توضیح بخش دوم برنامه‌های عزاداری روز تاسوعا اظهار کرد: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، با مرثیه‌سرایی امیر عارف آغاز می‌شود و در این مراسم آیت الله سیداحمد علم الهدی به سخنرانی می‌پردازد.
به گفته گنابادی نژاد؛ در ویژه برنامه شب عاشورای حسینی نیز ‌که شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، صحن جامع رضوی میزبان عزاداران حسینی است و در این برنامه نیز حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری به ایراد سخنرانی و احمد واعظی به روضه‌‏خوانی و مرثیه‏ سرایی می‌پردازند.

 

خطبه‌خوانی شب عاشورا
وی ابراز کرد: در شب عاشورای حسینی، چون سال‌های گذشته مراسم خطبه‌خوانی با حضور خادمان و تولیت آستان قدس رضوی با رعایت پروتکل ها بهداشتی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر برگزار خواهد شد که پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و قرائت خطبه توسط حجت الاسلام اسلامی‌فر، آقایان علی ملائکه و امیر عارف به مدیحه‌سرایی و ابراهیم سنائی به شعر خوانی می‎پردازند.
وی افزود: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری روز عاشورا نیز ساعت ۹ صبح روز یکشنبه در مسجد گوهرشاد با مدیحه سرایی مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و در این مراسم آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به سخنرانی و مقتل خوانی می‎پردازد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در شام غریبان سید الشهدا(ع) طبق سنت هرساله ویژه برنامه شام غریبان با حضور خدام اما این بار فقط در حرم امام رضا(ع) و مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن انقلاب اسلامی برگزار می‌‏شود.
گنابادی نژاد گفت: این مراسم‌ها از نمایشگرهای پهن پیکر در صحن های حرم مطهر و همچنین از طریق درگاه اینترنتی رضوی تی وی، به صورت زنده قابل مشاهده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: