۰

آیا شیعیان عراق گرفتار نفرین امام حسین(ع) شده اند؟

کد خبر: ۲۳۷۳۵۵
۰۹:۱۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله سید صادق روحانی به پرسشی درباره نفرین امام حسین (ع) پاسخ گفته است.

متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:

استفتاء:برخى عقیده دارند که شیعیان عراق حضرت امام حسین‏ علیه السلام را به شهادت رساندند و از این بابت است که بعد از نفرین حضرت‏ علیه السلام بر ایشان، تاکنون گرفتار این نفرین بوده و همیشه در حال هلاکت و کشته شدن هستند به گونه اى که اتفاقات این روزهاى عراق بهترین دلیل بر آن مى باشد. نظر حضرت‏عالى در این مورد چه مى باشد؟

جواب:باسمه جلت اسمائه؛ اگر به فرض محال معتقد باشیم که شیعیان، خود، امام حسین‏ علیه السلام را به شهادت رساندند، گناه شیعیان امروز چیست تا به نفرین حضرت امام حسین‏ علیه السلام گرفتار بیایند؟! اگر این گونه باشد که اینان ادعا می ‏کنند، عدالت الهى زیر سؤال مى رود.

علاوه بر این بر اساس یافته ‏هاى تاریخى – آنگونه که یعقوبى در کتاب تاریخ خود ذکر مى کند – کوفه در زمان قیام امام حسین‏ علیه السلام یک منطقه شیعه نشین نبوده است بلکه گروه‏ هاى مختلفى از مردم؛ همانند مسمانان، خوارج، امویان، مسیحیان و یهودیان در این شهر زندگى مى کرده ‏اند و همین‏ ها بودند که در به شهادت رساندن امام حسین‏ علیه السلام دست داشتند.

آنچه این مطلب را تأیید مى کند خطاب حضرت امام حسین‏ علیه السلام به آنان در روز عاشورا مى باشد که فرمود: «اى شیعیان خاندان ابوسفیان واى بر شما باد». (۱) و نیز جواب آنان هنگامى که خطاب به آنها فرمود: «با من به کدامین گناه پیکار مى کنید» (۲) و پاسخ دادند: «به خاطر کینه‏ اى که از پدرت داریم با تو پیکار مى کنیم.»

——————————————————–

۱) «وَیحَکُم یا شیعه آلِ أبى سفیان»

۲) «بأى ذَنبٍ تقاتلونى»

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: