۰

کمک مالی فوری اتحادیه اروپا به عراق

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با مبلغ ۱۵۹ میلیون یورو در حمایت از نیازهای انسانی فوری در عراق مشارکت خواهد کرد.
کد خبر: ۲۳۷۲۷۷
۰۹:۳۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، عراق از شرایط دشواری برای ایجاد یک حکم‌رانی فراگیر که اعتماد میان ملت و نهادهای دولت را جلب کند، می‌گذرد. کرونا و کاهش قیمت نفت، عراق را به سمت پرتگاه می‌کشاند که این امر خطری بر ثبات و نیز تلاش‌های بازسازی است.

اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما به صورت مستحکم با مسئولان محلی و سازمان ملل بر مبنای سیاست‌های عراق در مبارزه با کرونا و طرح ملی امنیت بهداشتی همکاری کرده و با مبلغ ۱۵۹ میلیون یورو به‌ صورت فوری برای حمایت از عراق در مبارزه با کرونا در سطح گسترده مشارکت خواهیم داشت.

در این بیانیه آمده است که برخی مسائل مانند تأمین خدمات ضروری، آموزش، بهداشت، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان از اولویت برخوردار هستند و شرایط را برای بازگشت دائمی آوارگان و بازسازی اقتصاد کشور بر پایه سرمایه استوار انسانی آن فراهم می‌کنند.

در این بیانیه ذکر شده است که ۳۵ میلیون یورو از این مبلغ به نیازهای انسانی فوری از جمله درمان، تأمین آب شرب، فاضلاب و نیز اولویت دادن به اقشار ضعیف بخصوص آوارگان و افزایش تدابیر بهداشتی و فرهنگ‌سازی و آموزش کادرهای درمانی و کمک‌های نقدی اختصاص می‌یابد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: