۰

چگونه رژیم اینترنتی بگیریم

در گزارش زیر به بررسی مشاوره‌های رژیم لاغری که به دلیل شیوع کرونا آنلاین ارائه می‌شود پرداخته‌ایم.
کد خبر: ۲۳۷۲۳۰
۱۳:۲۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، این روز‌ها که خیلی‌ها آن را دوران شیوع کرونا می‌نامند، لزوم «در خانه ماندن» توصیه‌ای است که از سوی همه رسانه‌ها مدام تکرار می‌شود. به طرز عجیبی می‌بینیم که شیوع کووید-۱۹ باعث شده برخی ارزش‌ها را در حال تغییر ببینیم.

همین اتفاق باعث شده حالا ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی مشتری بیشتری داشته باشند. از این رو کسب‌وکار‌هایی که قبلا خدمات حضوری ارائه می‌دادند نیز سعی می‌کنند تغییر روش داده و خدمات خود را از طریق فضای مجازی به دست مشتریان برسانند.

در این میان برخی خدمات پزشکی و مشاوره‌ای که نیاز کمتری به معاینه فیزیکی دارند مانند روانشناسی، گفتاردرمانی و مشاوره تغذیه از این شانس برخوردارند که در این بستر به شکل مطلوب‌تری به ارائه خدمات بپردازند.

در مورد مشاوره‌های تغذیه نیز این روز‌ها تبلیغات گسترده‌ای در فضای مجازی مطرح می‌شود. ولی چگونه می‌توان در این وانفسا و با این حجم تبلیغات، خدمات واقعی را از غیرواقعی و خوب را از بد تشخیص داد.

در این بین دو سوال اساسی وجود دارد: از چه روشی استفاده کنیم؟ چه کسی را انتخاب کنیم؟

از چه روشی استفاده کنیم؟
روش‌های موجود سه دسته‌اند: اول، نرم‌افزار‌های رایگان یا پولی. دوم، ارسال رژیم با توجه به قد و وزن. سوم، ارسال رژیم به همراه مشاوره‌های ویدئویی دوطرفه.

ابتدا آن‌که باید از ارائه‌دهندگان روش اول که سعی دارند فناوری را توسعه دهند، تشکر کرد. از سوی دیگر باید خدمات‌دهندگان گروه دوم را به تغییر روش توصیه کرد! اما اکیدا توصیه می‌شود سعی کنید از روش سوم استفاده کنید. زیرا مشاوره تغذیه یکی از خدمات مشاوره‌ای گروه پیراپزشکی است که پیچیدگی‌های روانی و انگیزه‌ای زیادی دارد و ارتباط دوسویه بین مشاور و مراجع را می‌طلبد و بدون آن، احتمال موفقیت بسیار اندک است. همچنین در روش اول و دوم به فرض صحت محاسبات و صلاحیت مشاور، روحیات فرد رژیم‌گیرنده مطلقا در نظر گرفته نمی‌شود که این مسأله مهم‌ترین عامل شکست است.

چه کسی را انتخاب کنیم؟
اول لازم است بدانیم طبق قوانین موجود نظام پزشکی فقط افرادی مجاز به ارائه رژیم‌غذایی هستند که دارای مدرک دکتری تخصصی یا کارشناسی ارشد یا کارشناسی علوم تغذیه و شماره نظام پزشکی با پیشوند «ت» و دارای پروانه دفتر کار از نظام پزشکی باشند. به این افراد اصطلاحا «نوتریشنیست» یا «دایتیشنیست» می‌گویند؛ لذا هر فردی غیر از این، اعم از کارشناسان تربیت بدنی و علوم ورزشی و کارشناسان ارشد تغذیه ورزشی و... که شماره نظام پزشکی نداشته باشند و حتی پزشکان عمومی یا ماما‌ها مجوز فعالیت در این حوزه و ارائه هیچ‌گونه رژیمی را ندارند.

پس برای دریافت رژیم‌های اینترنتی یا اصطلاحا «آنلاین» باید به افرادی که قبل از کرونا دارای مطب دایر و فعال بوده‌اند و دارای شماره نظام‌پزشکی با پسوند «ت» هستند، مراجعه کنید و مطلع باشید که اولویت با مشاوره ویدئویی دوطرفه است و نه فقط ارائه‌یک دستور غذایی ساده.

منبع: روزنامه جام جم

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: