۱

حبس روحانی شیعه بحرینی به دلیل اهانت به معاویه بن ابی سفیان

دیوان عالی بحرین روز گذشته «حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمحسن ملاعطیه الجمری» روحانی شیعه این کشور را به دلیل ایراد یک سخنرانی مذهبی در اوایل سال جاری به تحمل یک سال حبس محکوم کرد.
کد خبر: ۲۳۷۱۷۱
۰۹:۰۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دیوان عالی بحرین روز گذشته «حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمحسن ملاعطیه الجمری» روحانی شیعه این کشور را به دلیل ایراد یک سخنرانی مذهبی در اوایل سال جاری به تحمل یک سال حبس محکوم کرد.

 مقامات بحرین، شیخ جمری را به اهانت به معاویه بن ابی سفیان در جریان یک سخنرانی دینی در اوایل سال جاری متهم کرده اند.

مقامات بحرین می گویند که شیخ الجمری در آن سخنرانی با گفتن این عبارت به معاویه توهین کرده است:«تاریخ مملو از شخصیت هایی نظیر معاویه و بنی امیه است که برای بشریت و اخلاق هیچ ارزشی ندارند».

مقامات رژیم آل خلیفه همواره روحانیون شیعه این کشور را به دلیل سخنرانی هایشان تحت پیگرد قرار می دهند و آنها را به دلیل سخن گفتن از یزید بن معاویه قاتل امام حسین(ع) و به دلیل اشاره آنها به دیگر شخصیت های تاریخی، به اهانت به اشخاص – به گفته آنها- مورد احترام مردم یک امت متهم می کنند.

تعقیب و حبس روحانیون شیعه در چارچوب تلاش های رژیم بحرین برای ایجاد محدودیت برای شیعیان و مناسک آنها صورت می گیرد که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Canada
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
معاویة ابن آکلة الأکباد (هند جگر خوار) و ابن الطّلقاست (رها شدگان از اسلام) بر منکرش لعنت!