۰

تدوین لایحه تشدید مجازات قتل دختر به دست پدر

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از بررسی مسئله مجازات قتل دختر به دست پدر در شورای فقهی ـ حقوقی خبر داد و گفت: لایحه‌ای با این عنوان تهیه و به قوه قضائیه ارسال شده است.
کد خبر: ۲۳۷۱۴۸
۱۵:۵۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، جدیدترین موضوع مطرح شده در شورای فقهی ـ حقوقی این معاونت را بررسی مسئله قتل دختر به دست پدر بیان کرد و گفت: موضوعات مختلفی در این شورا بررسی و به عنوان سند پشتیبان لوایح پیشنهادی مطرح شده و به دولت و سپس مجلس ارائه شده است. در واقع مسائلی که ضرورت بررسی آنها احساس می‌شود، در شورای فقهی و حقوقی نیز طرح خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: این موضوع در شورا به صورت مفصل مطرح و بررسی و این لایحه تنظیم شد و به کمیسیون لوایح رفت و از آنجا که ابعاد قضایی داشت برای اعلام نظر به قوه قضائیه ارسال شد. اکنون منتظر اعلام نظر قوه قضائیه هستیم و امیدواریم این مسئله را بتوان از سوی دولت پیگیری کرد و به نتیجه رساند.

ابتکار در پاسخ به اینکه آیا تصویب این لایحه نیز همانند سایر لوایح حمایت از زنان و کودکان زمان‌بر خواهد برد؟ گفت: سعی کرده‌ایم تعامل شکل گیرد؛ سال گذشته هشت نشست گفت‌وگوی فقهی و حقوقی در قم داشتیم که هدف این نشست‌ها ایجاد تضارب آرا بود. در قم با همکاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه مفید، از صاحب‌نظران دعوت شد و موافقان و مخالفان نظرات خود را بیان کردند؛ یعنی تمام نظرات در حوزه مسائل مختلف شنیده می‌شود. این نشست‌ها به عنوان بخشی از سندهای پشتیبان برای لوایح است، یعنی هر لایحه کاملاً از نظر فقهی و حقوقی به خوبی بررسی و سپس ارائه می‌شود.

ابتکار درباره اینکه آیا مشکلات مربوط به تصویب این لایحه کمتر از لوایح مشابه خواهد بود؟ بیان کرد: امیدواریم؛ البته لزوماً با یک جلسه مشکلات حل نمی‌شود اما حداقل در بسیاری از این مسائل طرح موضوعی صورت گرفته و فرصتی ایجاد شده که صاحب‌نظران در نگاه‌های خود بازنگری کنند که همین مسئله نیز بسیار مهم است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: