۰

استاندار نجف بر اقامه شعائر حسینی در شرایط کرونا تأکید کرد

مراسم عزاداری امام حسین (ع) در نجف با رعایت نکات بهداشتی در حال برگزاری است و استاندار نجف نیز بر اقامه شعائر حسینی متناسب با شرایط کرونا در تاسوعا و عاشورای حسینی تأکید کرد.
کد خبر: ۲۳۷۱۲۹
۱۴:۳۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، برپایی عزاداری امام حسین (ع) در نجف اشرف نیز همچون سایر شهرهای این کشور با اعمال محدودیت‌هایی در حال برگزاری است و موکب‌ها و هیأت‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) در هر نقطه از این شهر به عزاداری می‌پردازند و متناسب با شرایط کرونا سعی دارند با رعایت نکات بهداشتی از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

استفاده از ماسک، رعایت فاصله و ضدعفونی مکرر محل برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) از اقداماتی است که توسط متولیان و عزاداران حسینی مورد توجه قرار گرفته است.

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی که هیأت‌های عزاداری با حضور در حرم علوی به عزاداری می‌پردازند، متولیان حرم امیرالمؤمنین (ع) با قراردادن تونل‌های ضدعفونی در ورودی‌های حرم و کنترل سلامت زوار برای جلوگیری از شیوع کرونا برنامه‌ریزی کردند.

استاندار نجف نیز با توجه به لزوم رعایت نکات بهداشتی، به اقامه شعائر حسینی در محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا تأکید کرده است.

بر همین اساس، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) با حضور شهروندان نجف و با رعایت نکات بهداشتی برپا می‌شود و حرم امام علی (ع) نیز میزبان زائران خواهد بود.

به گزارش فارس، نجف اشرف تا نیمه محرم برای جلوگیری از شیوع کرونا قرنطینه است و امکان تشرف زائران از سایر شهرها به حرم علوی در این مدت وجود ندارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: