۱

سیاست های مهاجرت ترامپ بی سابقه است

پایگاه کانادایی لاپرس در گزارشی به وضعیت نگهداری مهاجران در آمریکا پرداخته و آن را بسیار وخیم و غیرانسانی توصیف کرده است. نویسنده این گزارش تکان‌دهنده نیکلا باربوئه است.
کد خبر: ۲۳۷۱۱۰
۱۲:۳۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه کانادایی لاپرس در گزارشی به وضعیت نگهداری مهاجران در آمریکا پرداخته و آن را بسیار وخیم و غیرانسانی توصیف کرده است. نویسنده این گزارش تکان‌دهنده نیکلا باربوئه است.

بیست و سوم ژوئن دونالد ترامپ از ساخت دیوار ۲۰۰ مایلی در مرز با مکزیک در سن لوئیس ، آریزونا تجلیل کرد.

کارشناسان مهاجرت انتظار داشتند که دولت ترامپ پس از به قدرت رسیدن، این بخش را دگرگون کند. گستردگی هرج و مرج در این بخش آنها را متحیر کرد.
در مرکز بازداشت خانواده ها در تگزاس در مرز مکزیک ، صدها خانواده مهاجر در شرایط اردوگاه اقامت اجباری جمع شده اند.

سال گذشته ، خبرنگار مجله Nation پس از گذراندن یک روز در بزرگترین مرکز بازداشت مهاجران در امریکا ضمن توصیف ظلم بشری و خشونت اعمال شده توسط رژیم امریکا نوشت: «تقریباً هر پانصد نفری که دیدم بیمار بودند.»
یک وکیل ویژه حقوق مهاجران گفت: «ما کودکانی را می بینیم که در زندان راه می روند ، که روزهای تولد خود را در زندان جشن می گیرند.»

خطر آلوده شدن به کووید-۱۹ در یکی از این مراکز به حدی است که حکم قانونی اخیر گفته است که بازداشت در آنجا قابل مقایسه با زندگی در “خانه ای در آتش” است. آزمایش کووید-۱۹ تعدادی از کارکنان این مرکز مثبت شده است. دولت آزمایشات کافی ، ضد عفونی کننده کافی و ماسک را ارائه نمی دهد. شرایط قابل قبول نیست.

سارا پیرس ، تحلیلگر سیاست برای موسسه سیاست مهاجرت می گوید: «دولت ترامپ بیشترین فعالیت را در زمینه مهاجرت در تاریخ آمریکا داشته است. ترامپ صدها و صدها تغییر را به طور یک جانبه و بدون درخواست تصویب در کنگره انجام داده است.
با بحران جدایی خانواده ها ، این تغییرات در تابستان سال ۲۰۱۸ به اوج خود رسید. هزاران کودک به زوراز والدین خود جدا شدند.

خانواده ها برای ماه ها یا حتی بیشتر از یک سال از هم جدا شدند. والدین حتی به کشورهای مبدأ خود بازگردانده شدند در حالی که فرزندانشان به خانواده های میزبان سپرده شده اند، چرا که دولت اطلاعات لازم را برای بازگراندن آنها به والدینشان ندارد.

یکی دیگر از سیاستهای اجرا شده توسط دولت ترامپ “باقی ماندن در مکزیک” نام دارد. این شامل بازگرداندن پناهجویان به شمال مکزیک است. خانواده ها در اردوگاه های شلوغ اغلب در شرایط موقت و خطرناک درشمال مکزیک که یکی از خطرناک ترین مناطق جهان است، زندگی می کنند. در سال ۲۰۱۹ حداقل ۳۵هزار نفر در مکزیک کشته شدند.

آیا پیروزی جو بایدن در پاییز آینده به معنای پایان سیاست های مهاجرت ترامپ خواهد بود؟ جو بایدن می خواهد تغییراتی در نحوه برخورد با پناهجویان ایجاد کند. اما باید مراقب باشد که این پیام را ارسال نکند که کشور همه را می پذیرد. او نمی خواهد موج ورود به مرز را ایجاد کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Canada
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
مگر ترامپت مرده باشد که بگذارد جو بایدن جایش را بگیرد!