۰

اینترپل درخواست ترکیه برای بازداشت محمد دحلان را رد کرد

پلیس بین‌الملل (اینترپل) درخواست آنکارا مبنی بر دستگیری عضو فراری و اخراج شده جنبش فلسطینی فتح را رد کرد.
کد خبر: ۲۳۷۰۹۰
۱۱:۰۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «محمد دحلان» عضو اخراجی و فراری جنبش فلسطینی «فتح» در حساب کاربریش در شبکه فیسبوک خبر داد که پلیس بین‌الملل (اینترپل) درخواست ترکیه منبی بر بازداشت وی را رد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، دحلان در حساب کاربریش نوشت که تیم اطلاع‌رسانی و نشر با انتشار پیامی به تاریخ ۲۲ ماه آگوست، به دبیرخانه عمومی اینترپل در تمام کشورهای عضو در منطقه خبر داده که درخواست ترکیه درباره بازداشت وی رد شده است.

طبق این گزارش، پس از گذشت ۲۴ ساعت از درخواست دفتر مرکزی پلیس بین‌الملل در آنکارا به تاریخ ۲۱ ماه آگوست مبنی بر بازداشت دحلان (مقیم در ابوظبی) به اتهام جاسوسی از شهروندان مصری و فلسطینی مقیم در ترکیه، این درخواست رد شده است.

خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی» در تاریخ یادشده گزارش داده بود که دادستانی آنکارا درخواستی به اینترپل ارسال کرده و خواستار صدور حکم اخطار قرمز علیه محمد دحلان شده است.

وزارت کشور ترکیه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ محمد دحلان را در لیست قرمز افراد تحت تعقیب قرار داده بود. وزارت کشور ترکیه همچنین اعلام کرده بود هر کسی که هر گونه اطلاعاتی در خصوص محمد دحلان ارائه کند بطوریکه این اطلاعات منجر به دستگیری وی شود، به او ده میلیون لیره ترکیه پاداش خواهد داد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: