۰

آمادگی کامل پلیس افغانستان برای تامین امنیت عزاداران حسینی

وزارت کشور افغانستان از آمادگی کامل پلیس این کشور برای تضمین امنیت برگزاری مراسم عزادارای «ابا عبدالله الحسین» در روز دهم ماه محرم امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۳۷۰۰۹
۱۳:۱۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت کشور افغانستان از آمادگی کامل پلیس این کشور برای تضمین امنیت برگزاری مراسم عزادارای «ابا عبدالله الحسین» در روز دهم ماه محرم امسال خبر داد.

«طارق آریان»،سخنگوی وزارت کشور افغانستان در این باره گفت: نیروهای پلیس در هماهنگی کامل با عزاداران حسینی برای تامین امنیت آنها در روز عاشورا هستند.

«حمدالله محب»،رئیس شورای امنیت ملی افغانستان نیز در دیدار با نمایندگان عزاداران امام حسین (ع) به آنها در خصوص تامین کامل امنیت مراسم عزاداری در روز عاشورا اطمینان داد.

عزاداران و مکان های مقدس در کابل و برخی دیگر از شهرهای افغانستان در ایام محرم سال های گذشته هدف حملات مرگبار که مسئولیت اغلب آنها را گروه تروریستی داعش بر عهده می گرفت،قرار می گرفتند.

مراسم عزادارای برای امام سوم شیعیان در روز عاشورای امسال در حالی برگزار می شود که شیوع ویروس کرونا نیز هنوز تهدید کننده جان و زندگی مردم است.

به همین دلیل از عزاداران امام حسین (ع) درخواست شده است تا پروتکل های بهداشتی را در مراسم عزاداری به طور کامل رعایت کنند.

وزارت بهداشت عمومی افغانستان پیش از این از عزاداران حسینی درخواست کرده بود تا دستورالعمل های بهداشتی را در دهه محرم رعایت کرده و از گردهمایی ها و راه اندازی دسته های عزاداری بزرگ و پر ازدحام بپرهیزند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: