۰

واریز۱۵۰ هزار دلار کمک بین‌المللی به حساب زلزله‌زدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از دریافت ۱۵۰ هزار دلار کمک بین‌المللی برای خانواده‌های زلزله‌زده کرمانشاهی خبر داد و گفت: این مبلغ در روزهای آینده به حساب هزار و ۵۰۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.
کد خبر: ۲۳۶۸۳۸
۱۶:۴۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از دریافت ۱۵۰ هزار دلار کمک بین‌المللی برای خانواده‌های زلزله‌زده کرمانشاهی خبر داد و گفت: این مبلغ در روزهای آینده به حساب هزار و ۵۰۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

روابط عمومی جمعیت‌ هلال احمر کرمانشاه روز شنبه به نقل از فرزین معتمدی اعلام کرد: این کمک در راستای استمدادهای بین‌المللی صلیب سرخ جهانی و جمعیت هلال احمر برای آسیب‌دیدگان زلزله ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۶ کرمانشاه دریافت شده و معادل ریالی ۱۰۰ دلار به شماره شبای سرپرستان هر خانوار واریز خواهد شد.

وی اظهار داشت: همه خانوارهایی که مسکن آنها در این زلزله آسیب دید و امروز به هر دلیلی محل سکونت آنها و بازسازی آن تکمیل نشده است، از این کمک بین‌المللی بهره‌مند می‌شوند.

معتمدی، از واریز تدریجی این مبلغ طی روزها آتی خبر داد و افزود: اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه مسوول معرفی این خانوارها به جمعیت هلال احمر برای واریز این کمک است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: