۰
وال‌استریت‌ژورنال:

فیسبوک توهین مقامات هندی به مسلمانان را نادیده می‌گیرد

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد مدیر فیسبوک در هند به خاطر مسائل مالی و تجاری، اظهارات نژادپرستانه و تهدیدآمیز مقامات هندی علیه مسلمانان این کشور و مسلمانان روهینگیا را پاک نکرده است.
کد خبر: ۲۳۶۸۲۸
۱۶:۰۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک روزنامه آمریکایی فاش کرد مدیر فیسبوک در هند به خاطر مسائل مالی و تجاری، اظهارات نژادپرستانه و تهدیدآمیز مقامات هندی علیه مسلمانان این کشور و مسلمانان روهینگیا را پاک نکرده است.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال به تازگی فاش کرده که مدیر فیسبوک در هند اظهارات یک عضو حزب حاکم این کشور در مورد مسلمانان هند و میانمار را پاک نکرده است. فیسبوک متعهد به مقابله با نژادپرستی و خشونت علیه اقوام و مذاهب در فضای این شبکه اجتماعی است.

راجا سینگ مسئول ایالتی حزب حاکم هند در ایالت جنوبی تلانگانا خواستار شلیک به مسلمانان مهاجری شد که از کشتار ارتش میانمار به هند پناهنده شده‌اند. وی مسلمانان هند را خیانتکار نامیده بود. این اظهارات نژادپرستانه درحالی در صفحه فیسبوک این مقام رسمی دولت هند انتشار یافته که فیسبوک این صفحه را گزارش نکرده و محتوای آن را پاک نکرده است. فیسبوک اعلام کرده به دلیل منافع این شرکت در هند نمی‌تواند اظهارات مقامات رسمی دولت دهلی نو را پاک کند.

حالا شبکه اجتماعی فیسبوک به کم‌کاری خود در مبارزه با نژادپرستی و نفرت‌پراکنی مذهبی و نژادی در هند اذعان کرده و قول داده تلاش خود را در این مورد بیشتر کند. فیسبوک گفته هنوز راه زیادی تا مقابله جدی و دائمی با نژادپرستی در هند در پیش دارد.

گفتنی است فیسبوک به خاطر بی‌عملی در مقابله با نفرت پراکنی در فضای این شبکه اجتماعی علیه مسلمانان در هند، بنگلادش، سریلانکا و میانمار همواره مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از پست‌های فیسبوک به ابزاری برای ایجاد موج نفرت از مسلمانان در هند تبدیل شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: