۰

آغاز عزاداری‌های محرم با تدابیر ویژه امنیتی و صحی

مراسم‌های عزاداری ماه محرم امسال با تدابیر امنیتی و صحی ویژه‌ای در سرتاسر افغانستان و به ویژه کابل از شب گذشته با حضور گسترده مردم آغاز شده‌است.
کد خبر: ۲۳۶۷۹۳
۱۲:۳۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مراسم‌های عزاداری ماه محرم امسال با تدابیر امنیتی و صحی ویژه‌ای در سرتاسر افغانستان و به ویژه کابل از شب گذشته با حضور گسترده مردم آغاز شده‌است.

برگزاری مراسم ماه محرم در افغانستان امسال متفاوت‌تر از سالهای گذشته می‌باشد زیرا علاوه بر تهدیدهای امنیتی گروه‌های تروریستی و تکفیری، گسترش ویروس کرونا نیز باعث شده‌است که تدابیر صحی نیز در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

شب گذشته مساجد و تکایای کابل پایتخت بویژه غرب کابل شاهد حضور جوانان و نوجوانانی بود که امسال برای نخستین شب به سوگ شهدای کربلا مراسم نوحه‌خوانی و عزاداری برگزار کردند.

امنیت مردم با اشتراک خود عزاداران تأمین خواهد شد
محمدیعقوب حیدری، والی کابل و رئیس کمیته اضطراری مقابله با کرونا در کابل گفت که برای تأمین امنیت و ضدعفونی کردن ۵۳۰ مسجد و حسینیه تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده‌است.
والی کابل نیز به رسانه‌ها گفت که برای ۵۳۰ مسجد آمادگی امنیتی و صحی در نظر گرفته شده و امنیت مردم مانند سالهای گذشته با اشتراک خود عزاداران تأمین خواهد شد.
به گفته مسئولان، تأمین امنیت عزاداری‌های محرم در کابل مانند سال‌های گذشته با مشارکت مستقیم مردم خواهد بود و افراد مسلح محلی با حمایت نیروهای امنیتی نگهبانی از مراسم را برعهده دارند.

مراسم محرم در فضای باز برگزار شود
وزیر وزارت صحت عامه نیز از شهروندان خواسته‌است مراسم محرم را در فضای باز و با رعایت مسائل بهداشتی برگزار کنند.
«احمدجواد عثمانی» وزیر صحت عامه در روزهای گذشته در دیدار با کمیسیون برگزاری مراسم محرم در کابل به مردم توصیه کرد که مراسم عزاداری را برای جلوگیری از گسترش کرونا از پنجم ماه محرم آغاز و آن را در مکان‌های سرباز و بیرون از مساجد و تکایا با حفظ فاصله اجتماعی برگزار کنند.
وی همچنین بر زدن ماسک، ضد عفونی کردن محل برگزاری مراسم و استقرار تعدادی آمبولانس در محل برگزاری مراسم برای امداد رسانی به بیماران در زمان برگزاری مراسم عزاداری تأکید کرد.
وزیر صحت عامه با اشاره به گسترش ویروس کرونا از عزاداران خواست که مراسم عزاداری ماه محرم را با رعایت فاصله اجتماعی، رعایت فاصله اجتماعی و به صورت محدود برگزار کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: