۱

پیام خانواده‌های محکومین به اعدام در بحرین خطاب به آزادگان جهان

خانواده های محکومین به اعدام اعلام کردند: تحت شدید ترین شکنجه ها از جمله شوک برقی، مشت زدن بر دهان که منجر به ریختن دندان ها شده، شکستن بینی و سوراخ کردن گوش از زندانی های محکوم به اعدام اعتراف گرفته می شود.
کد خبر: ۲۳۶۷۴۲
۰۹:۲۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جمعیت العمل الاسلامی بحرین با انتشار مجموعه ای با عنوان"کلا للاعدام" به بیان مطالبی در خصوص احکام غیر قانونی اعدام علیه معارضان بحرینی، اعتراض سازمان های بین المللی به اقدامات آل خلیفه، معرفی کتابی در حوزه سیره زندگی شهدا ،پیام خانواده های زندانیان محکوم به اعدام و خاطراتی از زندانیان در زندان های مخوف آل خلیفه منتشر کرده است.

پیام خانواده های محکومین به اعدام خطاب به آزادگان در سراسر جهان:

خانواده های محکومین به اعدام در بحرین اعلام کردند: فرزندان ما بی گناه هستند و احکام علیه آنها سیاسی است و اعترافات همه آنها تحت شکنجه شدید از آنها گرفته شده است از همگان می خواهیم تلاش همه جانبه و به هر شکلی برای توقف اجرای احکام در حق فرزندانمان انجام دهند .

خانواده "ماهر الخباز" از محکومین به اعدام در پیامی اعلام کرد: دوست داریم شما را در جریان وضعیت فرزندمان که به اعدام محکوم شده بگذاریم. او از محل کارش بازداشت شد و علیه او اتهاماتی ساختگی ترتیب دادند و او را تحت شکنجه مجبور به امضای ورق هایی نمودند که از محتوای آن هیچ چیزی نمی دانسته است و این چنین به او تهمت وارد نمودند و این اعترافات را تحت شدید ترین انواع شکنجه از او گرفتند .

از شما و جامعه بین الملل و سازمان های حقوقی می خواهیم برای مشخص شدن سرنوشت فرزندانمان و ورود به این موضوع اقدام کنند، چرا که ما به ویژه بعد از شکنجه و زندانی انفرادی نگران زندگی فرزندمان هستیم .

اعتراف گرفتن از زندانیان محکوم به اعدام تحت شدیدترین شکنجه ها

خانواده زندانی "سلمان عیسی" که فرزندشان در زندان "جو" به طور انفرادی تحت شدید ترین شکنجه ها قرار دارد ضمن درخواست از تمام شرفا و آزادگان برای تلاش و جلوگیری نمودن از اجرای حکم اعدام در حق فرزندانشان به مواردی از شکنجه آنها توسط مزدوران آل خلیفه اشاره نمودند؛ زندانی های محکوم به اعدام از جمله پسر من تحت شدید ترین شکنجه ها از جمله شوک برقی، مشت زدن بر دهان که منجر به ریختن دندان های جلوی او شده ، شکستن بینی،سوراخ کردن گوش، آزار و اذیت جنسی و لگد زدن، محرومیت از خواب برای چند روز، محرومیت از دیدار با وکیل و خانواده بیش از دو ماه و اقدامات دیگرکه هتک حرمت و تحقیر کرامت انسانی محسوب می شود، هستند.

خانواده "حسین موسی" جوان ۲۸ ساله که پسر خود را به عنوان فردی با اخلاق و روحیات عالی و شوخ طبع و خوش اخلاق توصیف می کنند، ضمن اعلام اینکه فرزندشان تحت شکنجه های سخت و طاقت فرسا قرار دارد و حکم اعدام او با اتهامات ساختگی صادر شده، خواهان پیگیری مسوولین شکنجه فرزندشان هستند و جبران و بازگرداندن حقوق و توانبخشی وی هستند. آنها از سازمان های حقوق بشری می خواهند که پرونده افراد محکوم به اعدام را بازکنند؛ چرا که این احکام با پشتوانه سیاسی کاری صادر شده و احکام ظالمانه هستند که در دادگاه هایی محروم از حداقل معیارهای دادگاه عادلانه صادر شدند و تاکید می کنند که زندگی فرزندانشان در خطر است.


در بخش دیگری از این مجموعه که جمعیت العمل الاسلامی بحرین منتشر نموده کتابی با عنوان" سفر به ابدیت" شامل آخرین ساعات زندگی شهید علی العرب قبل از اعدام اوست، معرفی شده است.

در ادامه این مجموعه سخنانی از رهبران جریان های معارض بحرینی که سال ها در زندان های آل خلیفه بودند منتشر شده است.

شکنجه "شیخ جمری" توسط "فلیفل" شکنجه گر مشهور بحرینی

شیخ "حبیب الجمری" از برجسته ترین فعالان بحرینی در انقلاب ۱۴ فوریه هست که به مدت ۱۵ سال زندانی شده بود در معرض انواع شکنجه ها به دست جلاد معروف "عادل فلیفل" (افسر سابق سرویس اطلاعاتی بحرین - که نزد اکثریت مردم بحرین به جلاد معروف است) قرار گرفته است.

وی پس از ماهها آزار و اذیت ، بحرین را به مقصد عراق ترک کرد. وی به مدت ۵ سال به طور غیابی محکوم شد و پس از آن به پرونده های دیگری نیز متهم شد.

شیخ الجمری گفت: شکنجه و کشتن جوانان بحرینی سیره فراعنه است آنها گمان می کنند که ملک آنها باقی و طولانی است اما بر عکس ظلم پایه های حکومت آنها را ازبین خواهد برد، همانطور که امپراطوری های بزرگ در جهان را نابود کرد.

وی ادامه داد: راهپیمایی مطالبه حقوق هر گز متوقف نمی شود، آن هم بعد از تمام قتل عام ها، و اعدام های فردی و گروهی آل خلیفه طغیان گر بلکه بر عکس پای بندی و تمسک برای گرفتن حق آزادی رو به افزایش است تا آنجا که برده هم از دست اربابش تمرد و سرکشی می کند تا بوی آزادی را بتواند استشمام کند. ملت و جوانان ما با بصیرت در دینشان و شفافیت در انقلاب حسینی‌شان اگر مخیر شوند بین ذلت و عزت همیشه اعلام می کنند "هیهات من الذله".

"سید عباس شبر" عضو سازمان صلح حقوق بشر در توئیتی نوشت: "سیستم سیاسی در بحرین فاقد استقلال واقعی است و آنها مرتکب تابوهایی در حق مردم بحرین شدند و شروع به قانونی کردن اعدام های غیر قانونی برای فشار بر معارضان نمودند. تمام معاهدات و توافقات بین المللی بر حرمت و قداست حق حیات اجماع نظر دارند؛ مثل ماده ۱۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر که مهمترین مولفه حق حیات کرامت است و شامل حق حیات و دسترسی به نیازهای اساسی اجتماعی و اقتصادی است. تحقیقات نشان داده است که مجازات اعدام اغلب به صورت تبعیض آمیز اعمال می شود. و به شکل نا شایستی علیه نیازمندان،اقلیت ها ،اعضای گروه های قومی و مذهبی،به کار گرفته می شود که بحرین یکی از نمونه های آن است."

در ادامه این مجموعه تعدادی از محکومین به اعدام که به طور غیابی علیه آن ها حکم صادر شده معرفی شدند:

"السید مرتضی السندی"، "الشیخ حبیب الجمری"،"الشیخ میثم الجمری"،"محمد ابراهیم طوق"،"سید محمد قاسم محمد"،"احمد محمد زین الدین" ،"حسین علی احمد داوود"،"محمد مهدی محمد حسن" و "عبد المحسن صباح" از جمله محکومین به اعدام به طور غیابی هستند.

در ادامه این مجموعه" کلا للاعدام" تعرضات رژیم آل خلیفه نسبت به زندانیان و خانواده های آنان پس از اجرای حکم اعدام معرفی شده است:

پنهان نمودن وصایای شهدا از خانواده های آنها، دفن شهدا دور از محل زادگاهشان بر خلاف تمایل خانواده آنها، محرومیت خانواده ها از تایید مشروعیت محل دفن، محاصره محل های دفن و منع خانواده و عزاداران از رسیدن به محل دفن شهدا،انتقام جویی طائفی در اثناء مراسم دفن، سرکوب مراسم تشییع نمادین شهدا با افزایش نیروهای نظامی، تحویل شهدا با لباس خونین و تکه های بدن آنها به خانواده هایشان و افترا و اتهام از طریق رسانه های جمعی از جمله این تعرض ها است که توسط رژیم آل خلیفه نسبت به خانوداه های شهدا اعمال می شود.

خاطره ای از شهید قهرمان "سامی مشیمع" از زبان "شیخ یاسر الصالح"

در ادامه این مجموعه ۴۴ صفحه ای خاطره ای از شهید قهرمان "سامی مشیمع" اززبان "شیخ یاسر الصالح" که با وی در یک زندان بودند، نقل شده است: شیخ یاسر، شهید سامی را زندانی خوش رو و متبسم توصیف می کند که دائما به تمام زندانی ها خدمت می کرد.او می گوید که من شهید سامی را نمی شناختم با او در زندان "الحوض الجاف" آشنا شدم ما هر یک در سلول های جداگانه بودیم و بقیه برادران زندانیمان در زندان های دیگر را نمی دیدیم حتی زمانی که می خواستیم به حمام برویم سلول به سلول ما را به حمام می بردند تا ما یکدیگر را نبینیم.

یک روز یکی از افسرهای شکنجه گر زندان تصمیم گرفت که سر تمام زندانیان را بتراشد و از سامی خواست سر زندانیان که حدود ۱۰۰ نفر بودند را بتراشد.ما را سلول به سلول به سمت حمام ها راهنمایی می کردند و سامی و دوستانش ما را روی صندلی می نشاندند و سرهای ما را می تراشیدند و ماموری ناظر بر کار آنها بود، تا آنها با کسی صحبت نکنند.

انگار گویی همه از حج آمده بودیم گاهی اوقات ظالم کاری انجام می دهد، فکر می کند به ضرر طرف مقابلش هست، اما برای من یاد آور ایام حج بود و احساس خوش بختی می کردم. وقتی نوبت من شد و روی صندلی نشستم گفتم اسمت چیه و گفت "سامی" به او گفتم من روحانی هستم و لطفا ریش من را نزن ، گفت؛ شیخ شما رو خوشال می کنم. او سر من را تراشید، ولی ریش من را نزد. نگران او بودم که به خاطر ترک اوامر مزدوران آل خلیفه چه بر سرش می آید .خدا رحمتش کند او به من گفت پاشو برو ،بهش گفتم چه کار کنم این مامور با تو رفتار بدی می کنه ؟ اصرار داشت با سرعت بروم که پلیس زندان متوجه نشود اما مامور فریاد زد بایست چرا ریشت را نزدی ؟ شهید سامی رحمه الله به سادگی گفت برو. احساس می کردم سامی مامور و دستور می دهد .مامور بر سر سامی فریاد زد چرا به او می گویی برو، چه کسی به تو اجازه داده از فرمان سر پیچی کنی .من می ترسیدم برم که شهید سامی به دردسر بیفتد اما سامی به مامور گفت؛ این ها فردا می خواهند به دادگاه نظامی بروند و قاضی نمی پذیرد که آنها ریششان را زده باشند ،مامور ساکت شد و گفت برو.

بعد از آنکه سلول ها را بازکردند و شهید سامی را دیدم به او گفتم این کلام را از کجا آوردی که به مامور گفتی؛ گفت نمی دانم خدا بر زبانم گذاشت و من آن را گفتم و متحیر بودم از کلامی که خدا بر زبانم جاری کرد، خداوند شهید سامی را رحمت کند.

واکنش های بین المللی و اعتراض به احکام زندانیان بی گناه بحرینی"

وزارت خارجه هلند طی توئیتی اعلام کرد: آمستردام از حکومت آل خلیفه می خواهد که احکام قضایی صادر شده برای اعدام دو جوان بحرینی؛ "محمد رمضان" و "حسین موسی" را لغو کند. در ادامه این پیام توئیتری آمده است؛ همچنین از مقامات بحرینی می خواهیم اجرای احکام اعدام را به طور کلی متوقف کند و تمام احکام در انتظار اعدام را کاهش دهد و اقدام به لغو حکم اعدام نماید.

خبرگزاری رویترز نیز به محاکمه دو جوان بحرینی رمضان و موسی اشاره نموده و اعلام کرد که سازمان های بین المللی حقوق بشری در خصوص تعرض و شکنجه این دو جوان و اجبار آنها به اعتراف به اتهامات جعلی در این خصوص اعلام نظر نمودند.و یک روز قبل از محاکمه روزنامه واشنگتن پست و گاردین انگلیسی و رسانه های دیگر به طور گسترده صدای محمد رمضان که در خصوص برائتش از اتهامات توضیح می دهد و شکنجه اش را به دست ماموران شرح می دهد منتشر نمودند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Canada
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بنده از روز اوّل، مخالف خروج احزاب [ظاهرًا] شیعی بحرین، علیه حکّام جائر بوده و هستم؛ چون رابطۀ دینداری و سیاستمداری رابطۀ شرق و غرب، دنیا و آخرت، حقّ و باطل است؛ یعنی سالبه به انتفای موضوع؛ و إن لّا چرا به انتظار قائم آل محمّد (عج) نشستی؟ یکباره کودتای سقیفه را به رسمیّت بشناس و خلاص!