۰

طرز تهیه لازانیا با مایکروفر

لازانیا نوعی غذای ایتالیایی است که با مواد مختلفی تهیه می شود. درمقاله زیر با طرز تهیه لازانیا در ماکروفر آشنا می شوید.
کد خبر: ۲۳۶۶۳۳
۱۵:۵۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

لازانیا نوعی غذای ایتالیایی است که با مواد مختلفی تهیه می شود. درمقاله زیر با طرز تهیه لازانیا در ماکروفر آشنا می شوید.

مواد لازم:
ورقه لازانیا ۳۰۰ گرم . کالباس ۲۰۰ گرم . گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم . قارچ ۵ عدد

فلفل دلمه ای ۱ عدد . پیاز ۲ عدد . سیر ۲ حبه . رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

سس قرمز ساده ۱ لیوان . پنیر پیتزا مقدار لازم . نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه : قابلمه را روی حرارت قرار دهید ، داخل قابلمه چند لیوان اب بریزید و مقداری نمک و روغن اضافه کنید ، پس از اینکه آب به جوش آمد ورقه های لازانیا را اضافه کنید و پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد ابکشی کنید.

برای تهیه مایه لازانیا ، ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن داخل ان بریزید ، سیرها و پیاز را رنده کنید و داخل روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با حرارت متوسط تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

کالباس و فلفل دلمه ای را ریز خرد کنید ، قارچ را نیز حلقه ای خرد کنید سپس همه این مواد را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا اب مواد کشیده شود ، پس از کشیده شدن اب غذا رب ، نمک و فلفل را اضافه کنید ، کمی مخلوط کنید سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مایه لازانیا سرد شود.

برای تهیه سس قرمز ۱ لیوان آب را بهمراه ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی ، مقداری نمک و فلفل روی حرارت قرار دهید و بجوشانید تا اب سس به نصف کاهش پیدا کند ( میتوانید از ۱ لیوان سس ماکارونی آماده هم استفاده کنید ).

درون ظرف مخصوص مایکروفر یا ظرف پیرکس را کمی چرب کنید ، مقداری سس قرمز ته ظرف بریزید و پخش کنید سپس چند ورقه لازانیا ته ظرف بچینید ، مقداری سس قرمز روی ورقه های لازانیا بریزید و مقداری از مایه لازانیا روی ان پخش کنید ، روی مایه را با پنیر پیتزا ( پنیر رنده شده یا ورقه ای ) بپوشانید.

مجدد یک لایه ورقه لازانیا بچینید و روی ان مقداری سس قرمز بریزید سپس مقداری مایه لازانیا و در انتها نیز با پنیر پیتزا روی ان را کامل پوشش دهید ، هر تعداد طبقه ای که دوست دارید بچینید.

ظرف را روی سینی گردان بگذارید و با قدرت ۱۰۰ درصد و به مدت ۱۰ – ۱۵ دقیقه بگذارید لازانیا بپزد. ( همچنین میتوانید برای پخت لازانیا از ترکیب کانکشن و گریل به مدت ۳۰-۴۵ دقیقه استفاده کنید ).

پس از آماده شدن لازانیا را از مایکروفر خارج کنید ، مقداری پنیر پیتزای رنده شده روی لازانیای داغ بریزید سپس برش بزنید و بهمراه با سس گوجه فرنگی سرو کنید.

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید بجای سس قرمز به همان مقدار از سس سفید مخصوص لازانیا استفاده کنید.

برای تهیه سس سفید به ۱ قاشق غذاخوری آرد سفید + ۱ لیوان شیر + ۳ قاشق چایخوری کره و کمی نمک نیاز دارید ، آرد را کمی تفت دهید سپس نمک و کره را اضافه کنید و در اخر نیز کم کم شیر را را اضافه کنید و مخلوط کنید تا سس غلیظ شود پس از سرد شدن داخل لازانیا استفاده کنید.

منبع : سیمین بانو

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: