۲

اظهارات میشل عون درباره خلع سلاح حزب‌الله

رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد، بررسی خلع سلاح حزب‌الله تنها بعد از توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۳۶۶۱۲
۱۳:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد، بررسی خلع سلاح حزب‌الله تنها بعد از توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت.

 میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی "کوریره دلا سرا" درباره درخواست معترضان برای خلع سلاح حزب‌الله لبنان گفت که اظهارات آتشین اسرائیل که همواره در آن به حمله به حزب‌الله و لبنان تهدید می‌کند، موجب نگرانی است. زمانی که نزاع حل شود حزب‌الله سلاح خود را به عنوان هدیه به ارتش لبنان خواهد داد.

وی گفت: از ۱۵ سال پیش تاکنون درگیری یا تنشی میان حزب‌الله و ارتش یا غیرنظامیان رخ نداده است، جز حادثه هفت مه ۲۰۰۸ که به دلیل تلاش برای ضربه زدن به حزب‌الله در داخل از طریق قطع شبکه ارتباطات داخلی‌اش بود.

وی درباره ارتباطش با حزب‌الله گفت: سال ۲۰۰۵ تفاهمی را با حزب‌الله امضا کردم. بعد از جنگ اسرائیل علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ وظیفه من بود که در کنار حزب‌الله باشم. من لبنانی هستم نه اسرائیلی و حزب‌الله، لبنانی است. شاید در امور داخلی با هم اختلاف نظر داشته باشیم اما زمانی که اسرائیل قصد اشغال بخش‌هایی از لبنان را دارد و حزب‌الله بر روی خاک لبنان می‌جنگد، پس هر شهروندی باید از این حزب علیه متجاوزان حمایت کند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
عبدالله
United States
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
احسنت و آفرین بر شیرمرد آزاده‌ای که حرف حقّ و راه راست را برگزیده، گول شیاطین را نخورده، کشورش را فدای مصالح خائنانه نمی‌کند
ابو جاسم
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
میشل عون خودش حزب اللهی است