۰

15 روش خانگی برای تقویت مو

در این بخش 15 روش خانگی برای تقویت مو رابه شـما می آموزیم. نازکی، کم پشت بودن و شکنندگی موها تبدیل بـه معضل مهمی برای خیلی از مـا شده اسـت، مو هاي آسیب دیده چهره را آشفته و نامرتب نشان می‌دهند. برای تقویت موها در اکثر موارد مواد شیمیایی پیشنهاد می شود اما اثر این مواد و داروها دوره اي اسـت، با روشهای طبیعی می توانید بـه طور دائمی مو هاي خودرا تقویت کنید.
کد خبر: ۲۳۶۵۹۹
۱۲:۴۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در اینبخش 15 روش خانگی برای تقویت مو رابه شـما می آموزیم. نازکی، کم پشت بودن و شکنندگی موها تبدیل بـه معضل مهمی برای خیلی از مـا شده اسـت، مو هاي آسیب دیده چهره را آشفته و نامرتب نشان می‌دهند. برای تقویت موها در اکثر موارد مواد شیمیایی پیشنهاد می شود اما اثر این مواد و داروها دوره اي اسـت، با روشهای طبیعی می توانید بـه طور دائمی مو هاي خودرا تقویت کنید.

تقویت مو با استفاده از تخم مرغ

نخستین درمان برای رشد و تقویت مو استفاده از تخم مرغ اسـت. تخم مرغ حاوی پروتئین اسـت کـه بـه رشد، پرپشتی و استقامت مو کمک میکند. هم چنین تخم مرغ غنی از پروتئین، بیوتین «ویتامین B۷» و گوگرد «سولفو» اسـت کـه اگر بـه‌صورت ماسک یا بـه‌صورت خوراکی مصرف شود، بـه سلامتی و درخشان کردن مو‌ها کمک می کند. در ادامه دستور العمل دقیقی برای پرپشت کردن سریع مو‌ها با ماسک تخم مرغ را ارائه میکنیم:

ابتدا یک یا دو تخم مرغ بردارید «مقدار آن بـه طول مو‌ها بستگی دارد». آن‌ها را بشکنید سپس آن‌ها را روی مو‌هاي خیس خود بمالید. پس ازآن بـه مدت ۳۰ دقیقه منتظر بمانید ودر نهایت مو‌هاي خودرا مثل همیشه با آب ولرم و شامپو بشویید. این روند را هفته‌اي یک یا دوبار انجام دهید و هر هفته آنرا تکرار کنید تا زمانی کـه مو‌ها پرپشت شوند.

تقویت مو با استفاده از روغن زیتون

از روغن زیتون نیز میتوان برای کمک بـه تقویت مو و پر پشت کردن مو‌ها استفاده کرد. تولید دی‌هایدروتستسترون «DHT» یکی از عوامل اصلی ریزش مو اسـت. این هورمون بـه فولیکول مو حمله و آنرا ضعیف کرده و موجب ریزش مو میشود.

خوشبختانه استفاده مداوم از روغن زیتون باعث توقف تولید این هورمون شده کـه در نتیجه ریزش مو را کاهش میدهد. روغن زیتون بدلیل وجود ویتامین دی و خواص آنتی‌اکسیدان، می تواند گیسوان شـما را نرم ودر عین حال تقویت کند. با استفاده از این دستورالعمل دقیق، می توانید بـه مو‌هایي پرپشت برسید:

ابتدا مقدار کافی از روغن زیتون را گرم کنید. پس ازآن با استفاده از این روغن پوست سر و مو‌هاي خودرا ماساژ دهید و بـه مدت بیش از ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. در نهایت پوست سر و مو‌ها رابا شامپو مثل همیشه بشویید. این دستورالعمل را بـه‌صورت هفتگی و یک یا دو مرتبه در هفته انجام دهید تا مشاهده کنید کـه مو‌هاي شـما پرپشت‌تر و تقویت شده اسـت.

استفاده از آووکادو موز و روغن زیتون

روغن زیتون در پرپشت کردن مو‌هاي شـما مؤثر اسـت. ضمناً آووکادو میتواند بـه مو‌هاي شـما حجم داده و آن‌ها را مرطوب نماید و علاوه بر آن حاوی ویتامین اي اسـت کـه بـه سلامت ساقه مو کمک میکند. موز نیز برای رشد مو بسیار مفید اسـت، چرا کـه منبع نیرومند ویتامین‌ها، پتاسیم، کلسیم، کربوهیدرات‌ها و روغن‌هاي طبیعی اسـت و تمامی آن‌ها در پرورش مو مؤثر هستند. علاوه بر آن موز سبب نرمی و درخشان شدن مو‌ها نیز می شود.

ابتدا بهتر اسـت موارد زیر را آماده کنید

یک شماره آووکادوی له شده

یک شماره موز له شده

یک قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل زیر را دنبال نمایید تا سریع‌ تر بتوانید مو‌هاي خودرا پرپشت نمایید

ابتدا تمام مواد را مخلوط کنید. ترکیب بـه دست آمده را روی پوست سر مالیده و ماساژ دهید. سی دقیقه منتظر باشید تا مواد مغذی موجود در ترکیب توسط پوست سر شـما جذب گردد. در نهایت مو‌هاي خودرا با شامپو بشویید. از این ماسک مو بـه صورت هفتگی و هفته‌اي یک بار بـه طور مداوم و مستمر، استفاده کنید تا زمانیکه نتیجه مثبتی بگیرید.

استفاده از آووکادو و روغن جوانه گندم

روش دیگری کـه برای تقویت کردن مو‌هاي خود می توانید انجام دهید، ترکیب آووکادو و روغن جوانه گندم اسـت. همان طور کـه خواهید دید آووکادو نه تنها موجب مرطوب کردن مو‌هاي شـما میشود، بلکه مقادیری ویتامین‌ اي نیز بـه مو‌هاي شـما اضافه می کند. در ادامه، مواردی کـه باید آماده کنید و دستورالعمل آماده کردن این ماسک مو را بخوانید:

ابتدا یک قاشق غذاخوری جوانه گندم و هم چنین یک آووکادوی رسیده و له شده آماده کنید. آن‌ها را مخلوط کنید تا یک خمیر خوب درست شود. مو‌هاي خودرا شامپو زده و سپس خمیر را روی آن بمالید. اجازه دهید خمیر بـه مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌ها بماند و نهایتاً مو‌هاي خودرا شسته و شامپو بزنید. این مراحل را فقط یک مرتبه در هفته انجام دهید تا زمانی کـه مشاهده کنید مو‌ها پرپشت‌تر شده‌اند.

پرپشت شدن مو با کمک دانه شنبلیله

استفاده از دانه شنبلیله نیز روش خوبی برای کمک بـه پرپشت شدن مو‌ها اسـت و از ریزش مو نیز پیشگیري میکند. ازین‌رو استفاده از ماسک موی خانگی زیر بـه پرپشت شدن مو‌ها کمک میکند. دستور العمل این روش عبارتست از:

ابتدا یک قاشق غذاخوری از دانه‌ شنبلیله را در آب خیس کنید. بـه مدت یک شب در همان حالت بگذارید بماند. آب آنرا صاف کنید ودر نهایت با این آبی کـه دانه‌هاي شنبلیله را در آن خیس کرده اید، مو‌هاي خودرا بشویید. این مراحل را یک یا دو مرتبه در هفته انجام دهید و هر هفته تکرار کنید تا زمانیکه ازآن نتیجه مثبت بگیرید.

استفاده از روغن کرچک برای رشد و تقویت مو

آیا بـه دنبال آن هستید کـه رشد مو‌هاي شـما سریع‌تر شود؟ نظر شـما در رابطه با استفاده از روغن کرچک چیست؟ این روغن دارای سطح بالایی از گران‌روی «ویسکوزیته/وُشکسانی» اسـت کـه می تواند مو‌هاي شـما را بـه طور کامل پوشش داده و از ریزش مو نیز محافظت کند. در ادامه دستور العمل دقیقی ارائه شده اسـت «هفته اي یک مرتبه»:

ابتدا مقدار یکسانی از روغن کرچک رابا روغن نارگیل مخلوط کنید. ترکیب روغن‌ها را حرارت دهید و ترکیب را روی پوست سر و مو‌هاي خود بمالید. موی خودرا شانه کنید تا مخلوط روغن کاملاً در بین مو‌هاي شـما پخش شود. پس ازآن بـه وسیله حوله‌اي کـه با آب گرم مرطوب شده اسـت، سر خودرا بپوشانید. بیش از یک ساعت در همان حالت منتظر بمانید ودر نهایت مو‌هاي خودرا با آب و شامپو بشویید.

استفاده از شیر نارگیل و ژل آلوئه‌ ورا

ترکیب شیر نارگیل و ژل آلوئه‌ورا درمانی فوق‌العاده برای رشد سریع‌تر مو‌ها اسـت. وقتی کـه این مواد رابا یک دیگر ترکیب میکنید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. علاوه بر این، این ترکیب میتواند بـه حفظ تعادل PH پوست سرتان کمک کند. دستورالعمل دقیقی کـه باید بـه کار ببرید عبارت اسـت از موارد زیر:

ابتدا ژل را از یک برگ آلوئه‌ورا خارج کنید. ژل رابا دو قاشق غذاخوری شیر نارگیل مخلوط کنید. سپس ترکیب بدست آمده را روی مو‌ها و پوست سرخود بمالید. پس ازآن بـه مدت ۳۰ دقیقه منتظر باشید ودر نهایت پوست سر و مو‌ها رابا شامپو بشویید. این درمان را یک یا دو مرتبه در هفته انجام دهید تا زمانی کـه شرایط شـما التیام یابد.

تقویت مو با استفاده از برگ حنا

چرا برای رشد سریع‌تر مو‌هاي خود از برگ حنا استفاده نمی کنید؟ این برگ‌ها مو‌هاي شـما رابه صورت کاملاً طبیعی رنگ کرده و آن‌ها را نرم‌ تر و ضخیم تر می کند. هم چنین شکنندگی مو‌ها را کاهش میدهد. دستورالعمل دقیق این درمان را در ادامه بخوانید:
کمی آب روی مشتی برگ حنا بریزید.

آن‌ها را بکوبید تا بـه‌صورت خمیر در بیاید. بـه مدت ۲ ساعت در همان حالت بگذارید. پس ازآن خمیر را روی مو‌هاي خود بمالید و با یک کلاه دوش مو‌ها را بپوشانید. در نهایت پس از چند ساعت مو‌هاي خودرا با شامپو بشویید و این روند را یک یا دو مرتبه در هفته انجام دهید تا از مو‌هاي پرپشت برخوردار گردید. بـه هنگام استفاده از برگ‌هاي حنا، حتما از دستکش استفاده کنید و بـه هنگام مالیدن خمیر روی مو‌ها از شانه استفاده کنید.

استفاده از پودر حنا ، تخم مرغ و آب لیمو

همانگونه کـه میدانید برگ حنا و تخم مرغ بـه رشد سریع‌تر مو‌ها کمک میکنند. لیمو حاوی ویتامین ث اسـت کـه بـه بلندی و استقامت مو کمک کرده و هم چنین باعث افزایش رشد مو‌ها و تقویت فولیکول‌هاي مو می گردد. بنابرین وقتی این مواد رابا یک دیگر ترکیب میکنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. مواد موردنیاز شـما عبارتست از:

مقدار کافی پودر حنا

مقدار کمی آب یا چای سبز

یک شماره تخم مرغ

دو قاشق چای‌خوری آب لیمو

دستورالعمل:

ابتدا پودر حنا رابا آب مخلوط کنید تا خمیر درست شود. بـه مدت یک شب خمیر را در همان حالت بگذارید. صبح روزبعد تخم مرغ و آب لیمو رابه خمیر اضافه کنید. پس ازآن خمیر را روی مو‌هاي خود بمالید. اجازه دهید خمیر خشک شود. در نهایت مو‌هاي خودرا با شامپو بشویید.

این روش را بـه‌ صورت هفتگی و یک یا دو مرتبه در هفته انجام دهید تا زمانیکه بـه شرایط مطلوب برسید. بخاطر داشته باشید کـه برای جلوگیري از رنگی شدن دستان، از یک شانه برای مالیدن خمیر روی مو‌ها استفاده کنید.

پرپشت شدن موها با استفاده از دانه‌ کتان

استفاده از دانه‌هاي کتان، بدلیل وجود اسید‌هاي چرب امگا ۳ کـه در افزایش رشد و پر پشت شدن طبیعی مو‌ها مؤثر اسـت و بعنوان یک راه حل تأثیرگذار در پر پشت کردن مو مطرح می گردد. این دستورالعمل خانگی برای دستیابی بـه مو‌هاي پر پشت‌تر عبارتست از:

ابتدا یک چهارم فنجان دانه کتان رابه مدت یک شب درون آب بگذارید. دانه‌ها را در ۲ فنجان آب بجوشانید و تا صبح روزبعد گاهی آنرا هم بزنید. پس از این کـه ژل کاملاً کف‌آلود و کمی سفت شد، آنرا از روی حرارت بردارید. چند قطره روغن مو بـه آن اضافه کنید. مقدار آن بـه میزان مصرف و بلندی موی شـما بستگی دارد. اجازه دهید ترکیب سرد شود.

در نهایت از این ترکیب بعنوان ژل مو استفاده کنید. این مراحل را دو مرتبه در هفته انجام دهید تا زمانی کـه بـه نتیجه مطلوب برسید. این روش برای افرادی کـه مو‌هاي مجعد یا فرفری دارند نیز خوب اسـت. علاوه بر این مصرف خوراکی دانه‌هاي تازه کتان، موجب تقویت، پرپشت شدن و درخشان شدن مو‌ها میشود.

استفاده از شیرین بیان ، شیر و زعفران

شیرین بیان نیز یکی از شگفت انگیز‌ترین مواد در جهت رشد سریع و پرپشت شدن موها اسـت. این گیاه میتواند سبب درمان خشکی پوست سر و بدن شود. علاوه بر آن بـه تغذیه ساقه و فولیکول‌هاي مو نیز کمک میکند. پیش از انجام این درمان، باید موارد زیر را آماده کنید:

اندکی زعفران

دو قاشق غذا خوری پودر شیرین بیان

چهار قاشق غذا خوری شیر

دستورالعمل درست کردن و استفاده از این درمان عبارتست از:

تمامی مواد را مخلوط کنید و ترکیب را روی پوست سر و مو‌ها بمالید. اجازه دهید تا یک شب روی سر بماند ودر نهایت صبح روزبعد مو‌ها را بشویید. این درمان رابه صورت هفتگی و یک مرتبه در هفته انجام دهید تا زمانی کـه بـه نتیجه مطلوب برسید.

استفاده از اسانس‌ ها برای تقویت مو

اگر میخواهید هر چـه زودتر از کم پشت بودن مو‌هاي خود خلاص شوید، باید از ترکیب اسانس‌ها استفاده کنید. در نخستین مرحله، موارد زیر را آماده کنید:

 یک قاشق چای‌خوری روغن هسته انگور

نصف قاشق چای‌خوری روغن جوجوبا

سه قطره روغن رزماری

سه قطره روغن اسطوخودوس

دو قطره روغن چوب سدر اطلسی

دو قطره روغن آویشن

و دستورالعمل بـه صورت زیر اسـت:

ابتدا تمام مواد رابا هم مخلوط کنید. ترکیب را روی پوست سرخود بمالید. بـه مدت ۳ دقیقه پوست را ماساژ دهید و بگذارید بـه مدت یک شب روی پوست بماند. در نهایت صبح روزبعد آن رابا آب بشویید. این درمان را هر شب پیش از خواب انجام دهید. روغن جوجوبا حاوی خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی فوق العاده‌اي اسـت. بنابر این میتواند در مرطوب کردن عمیق فولیکول‌هاي مو کمک کند.

دراین میان روغن چوب سدر اطلسی و نیز روغن اسطوخودوس هم در درمان ریزش مو مورد استفاده قرار میگیرند. روغن رزماری نیز در سطوح سلولی کار کرده ودر افزایش تقسیم سلولی بشما کمک می کند. این روش علاوه بر موارد ذکر شده، بـه ترمیم مو‌هاي آسیب دیده و التیام گردش خون نیز کمک می کند.

افزایش رشد مو با استفاده از آب پرتقال

پرتقال حاوی خواص اسید سیتریک «جوهر لیمو» اسـت کـه بـه رهایی از شوره سر کمک کرده و باعث افزایش پرپشتی مو نیز میشود. علاوه بر آن این میوه حاوی ویتامین ث و زیست زردینه‌ها اسـت کـه گردش خون در پوست سر را افزایش داده و بـه موجب آن، سبب رشد مو میشود. بـه علاوه این کـه این میوه دارای نوعی ویتامین ب. بنام فولیک اسید اسـت کـه برای رشد و تقویت مو مهم می باشد.

دستور العمل و موادی کـه باید برای پر پشت شدن مو‌هاي خود آماده کنید، عبارتست از: ابتدا پوست پرتغال را جدا کنید. بوسیله همزن، پرتقال را بـه‌صورت تفاله «پالپ» در بیاورید. پالپ پرتقال را روی مو‌هاي خود بمالید و بـه مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه منتظر باشید. در نهایت مو‌هاي خودرا بشویید. این درمان رابه صورت هفتگی و بیش از یک مرتبه در هفته انجام دهید تا از رشد بهتر مو‌هاي خود لذت ببرید.

استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مو

روغن نارگیل طبیعی‌ترین و مؤثر‌ترین درمان خانگی شناخته شده اسـت کـه برای رسیدن بـه مو‌هاي پر پشت می توانید ازآن استفاده کنید. ماساژ پوست سر با روغن نارگیل حرارت دیده، برای دستیابی بـه مو‌هایي پر پشت بسیار مفید اسـت. در روغن نارگیل پروتئین‌هاي بکری وجوددارد کـه بـه تغذیه مو کمک میکند.

علاوه بر آن اسید لینولئیک موجود دراین روغن بـه آب‌رسانی مو کمک کرده، انعطاف‌پذیری مو‌ها را التیام می‌بخشد و از شکنندگی آن‌ها پیشگیری می کند. اسید اولئیک موجود دراین روغن نیز بـه استقامت و پر پشت شدن طبیعی موها کمک می‌ کند. ماساژ پوست سر با روغن نارگیل باعث التیام گردش خون در پوست سر شـما میشود.

ابتدا مقدار کافی از روغن نارگیل را حرارت دهید. سپس با نوک انگشتان خود، روغن حرارت دیده را روی پوست سر ماساژ دهید؛ بخاطر داشته باشید کـه بـه‌ صورت چرخشی ماساژ داده و فشار زیادی وارد نکنید. پس ازآن با یک حوله زخیم کـه پیشتر در آب داغ فرو برده‌اید، سر خودرا بپوشانید و بـه مدت ۳۰ دقیقه منتظر باشید. در نهایت مو‌هاي خودرا با یک شامپوی ملایم بشویید. این روند را بیش از یک مرتبه در هفته تکرار کنید.

سلامت مو و استفاده از آب پیاز

پیاز نیز راه‌حل خوبی برای پرپشت کردن مو میباشد. چرا؟ چون پیاز غنی از گوگرد «سولفور» اسـت کـه می تواند تولید کلاژن در بافت‌ها را افزایش داده و بـه رشد مجدد مو‌ها نیز کمک کند. مطالعه‌اي مربوط بـه سال ۲۰۰۲ نشان میدهد کـه آب پیاز می تواند برای رشد مجدد مو و درمان بیماری طاسی منطقه‌اي «آلوپسیا آره اتا» مفید باشد.

چگونگی انجام این روش عبارتست از: ابتدا یک پیاز قرمز آماده کنید و آنرا ریز ریز کنید. پس ازآن، تکه‌ها را فشار دهید تا آب آن خارج شود. آب پیاز رابه دقت روی مو‌ها و پوست سرخود بمالید و حدود ۱۵ دقیقه آنرا نگه دارید. در نهایت مو‌ها رابا یک شامپوی ملایم بشویید.

بهترین خوراکی‌ هایی که به استحکام موها کمک می‌کنند

میانگین سرعت رشد مو برای انسان دریک ماه، ۱.۲۵ سانتی‌متر ودر یکسال، ۱۵ سانتی‌متر اسـت. البته این سرعت بـه عواملی مثل سن، سلامتی، ‌ژنتیک و رژیم‌غذایی بستگی دارد. کمبود عده اي از مواد مغذی در برنامه‌ي غذایی بـه ریزش مو منجر میشود؛ در نتیجه، یک رژیم‌غذایی مناسب می تواند بـه افزایش سرعت رشد مو و تقویت مو کمک کند.

تخم‌ مرغ

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و بیوتین اسـت؛ این دو ماده‌ي مغذی در التیام سرعت رشد موها مؤثر هستند. بخش زیادی از فولیکول‌هاي مو از پروتئین تشکیل شده‌اند. بنابر این مصرف پروتئین کافی نقش بسزایی در تقویت مو دارد. کمبود این ماده می تواند عوارضی مثل ریزش مو رابه همراه داشته باشد.

بیوتین «ویتامین B7» در فرایند تولید پروتئین مو بنام کراتین نقش اساسی دارد؛ بهمین دلیل اسـت کـه اغلب، نام مکمل‌هاي این ویتامین را در محصولات مربوط بـه رشد مو میشنویم. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی کـه بـه کمبود بیوتین مبتلا هستند، میتوانند با مصرف این ویتامین بـه رشد مو هاي خود کمک کنند. البته کمبود بیوتین در رژیم‌هاي‌غذایی متعادل کمتر دیده میشود.

تخم مرغ سرشار از پروتئین و بیوتین اسـت؛ این دو ماده‌ي مغذی در التیام سرعت رشد موها موثر هستند. تخم مرغ هم چنین منبع مناسب زینک و سلنیوم اسـت و تعداد زیادی از مواد مغذی مورد نیاز برای مو هاي سالم دراین ماده‌ي غذایی وجوددارد. با این اوصاف، تخم‌مرغ یکی از بهترین غذاها برای حفظ سلامتی و تقویت مو بـه شمار میرود.

توت‌ها

ترکیبات مفید و ویتامین‌هاي ضروری برای رشد موها بـه مقدار زیادی در توت‌ها وجود دارند کـه از جمله‌ي انها میتوان بـه ویتامین C اشاره کرد. این ویتامین دارای خواص آنتی‌اکسیدان فراوان اسـت. آنتی‌اکسیدان‌ها از فولیکول‌هاي مو در برابر مولکول‌هاي مضری بنام رادیکال‌هاي آزاد محافظت میکنند. این مولکول‌ها بـه صورت طبیعی در بدن ودر محیط اطراف وجود دارند.

جالب اسـت بدانید کـه تنها ۱۴۴ گرم توت‌فرنگی میتواند، ۱۴۱ درصد از نیاز روزانه‌ي ویتامین C بدن را تأمین کند. بدن مـا برای تولید کلاژن از ویتامین C استفاده میکند. پروتئین کلاژن بـه تقویت موها و جلوگیري از شکنندگی آن ها کمک می کند. ویتامین C هم چنین در جذب آهن موجود در غذاها مؤثر اسـت. کمبود آهن می تواند بـه کم‌خونی و درنتیجه، ریزش مو منجر شود.

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد مغذی ضروری مثل فولات،‌ آهن، ویتامین A و ویتامین C اسـت کـه همگی بـه تقویت مو کمک میکنند. ویتامین A در تولید سبوم بـه غدد پوست کمک می کند. این ماده‌ي چرب در رطوبت‌رسانی بـه پوست سر نقش دارد کـه درنهایت بـه داشتن موهایی سالم منجر میشود.

یک فنجان اسفناج معادل تقریبی ۳۰ گرم می تواند ۵۴ درصد از نیاز ویتامین A بدن را تأمین کند. اسفناج هم چنین یک منبع گیاهی مناسب برای تأمین آهن بدن بـه‌شمار میرود. آهن بـه گلبول‌هاي قرمز خون کمک میکند تا اکسیژن رابه سرتاسر بدن منتقل کنند؛ بدین‌ترتیب، سوخت لازم برای متابولیسم بدن، رشد و ترمیم موها فراهم می شود. فراموش نکنید کـه ریزش مو یکی از نشانه‌هاي کمبود آهن در بدن محسوب میشود.

ماهی‌ هاي چرب

ماهی‌هاي چرب مثل سالمون، شاه‌ماهی حاوی مواد مغذی هستند کـه در التیام سرعت تقویت مو نقش دارند. این ماهی‌ها منبع مناسب اسیدهای چرب امگا۳ هستند کـه مستقیما با ریزش مو در ارتباط اسـت. نتیجه‌ي مطالعه‌اي کـه با حضور ۱۲۰ زن انجام شده نشان میدهد کـه مصرف خوراکی‌هاي حاوی اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ بـه کاهش روند ریزش و التیام تراکم موها منجر میشود.

بررسی‌هاي دیگر نشان داده‌اند کـه مصرف مکمل روغن ماهی،‌ روند ریزش مو رابه‌طور چشمگیری کاهش میدهد و سرعت رشد مو را در زنانی کـه مو هاي نازکی داشتند، افزایش داده اسـت. البته تعداد بررسی‌هاي انجام شده در زمینه‌ي اسیدهای چرب امگا۳ و ارتباط آن با رشد موها بسیار اندک اسـت. بنابر این برای اثبات این خاصیت باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

سیب‌ زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یک منبع عالی برای تامین بتا کاروتن مورد نیاز بدن بـه شمار می رود. بدن میتواند این ترکیب رابه ویتامین A تبدیل کند کـه مستقیما با رشد موها در ارتباط اسـت. سیب‌زمینی شیرین یک منبع عالی برای تأمین بتاکاروتن مورد نیاز بدن بـه‌شمار میرود. بدن میتواند این ترکیب رابه ویتامین A تبدیل کند کـه مستقیما با تقویت مو در ارتباط اسـت.

تنها 114 گرم از سیب‌زمینی شیرین میتواند بیش از 4 برابر نیاز ویتامین A مورد نیاز بدن را تأمین کند. تحقیقات نشان می دهد ویتامین A بـه تولید سبوم کمک می کند. ویتامین A هم چنین بـه رشد مو هاي ضخیم تر کمک میکند و درعین‌حال،‌ مانع از بین‌ رفتن سایر فولیکول‌ هاي مو میشود.

منبع : پارس ناز

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: