۰

طرح حرم امام حسین(ع) برای عزاداری محرم و زیارت عاشورا اعلام شد

واحد برنامه ریزی تردد زائران وابسته به بخش حفظ نظم در آستان قدس حسینی روز(سه شنبه) از طرح خود برای تامین امنیت زائران و عزاداران امام حسین(ع) و محافظت از آنها در برابر خطر ویروس کرونا در جریان برگزاری مراسم عزاداری و زیارت عاشورا در ماه محرم خبر داد.
کد خبر: ۲۳۶۵۶۳
۱۰:۱۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، واحد برنامه ریزی تردد زائران وابسته به بخش حفظ نظم در آستان قدس حسینی روز(سه شنبه) از طرح خود برای تامین امنیت زائران و عزاداران امام حسین(ع) و محافظت از آنها در برابر خطر ویروس کرونا در جریان برگزاری مراسم عزاداری و زیارت عاشورا در ماه محرم خبر داد.

«میمون موفق» رئیس این واحد در بیانیه ای اعلام کرد: بنابر توصیه های مستقیم حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت عالی دینی و متولی شرعی آستان قدس حسینی، واحد برنامه ریزی تردد زائران وابسته به بخش حفظ نظم در این آستان متناسب با اوضاع بهداشتی کشور به سبب شیوع ویروس کرونا و به هدف محافظت از شهروندان در برابر این ویروس و نحوه تعامل با حضور موکب های حسینی و زائران جهت برگزاری مراسم ماه محرم الحرام، طرح ها و برنامه هایی را تدارک دیده است.

وی افزود: در همین راستا یک کارگروه یکپارچه متشکل از گروهی از کادرهای پزشکی و بهداشتی متخصص در بیماری های واگیردار از طریق هماهنگی با بیمارسان امام زین العابدین(ع) تشکیل شده است که در بخش های مختلف در راستای اجرای اقدامات بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی و پایبندی به توصیه های پزشکی از طریق استفاده از ماسک و دستکش در طول برگزاری مراسمات ماه محرم الحرام فعالیت خواهد کرد.

موفق بیان کرد: از طریق تهیه ماسک و دستکش برای زائران و دادن مهرهای مخصوص به هر زائر در هنگام ادای نماز در راستای فراهم کردن شرایط بهداشتی برای زائران اقدام خواهد شد و همزمان دستگاههای ضدعفونی مدرن و پیشرفته نیز در ورودی های حرم مطهر امام حسین(ع) نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه هایی نیز برای موکب های حسینی حاضر در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در هنگام ورود به حرم مطهر تدارک دیده شده و دستگاهها و دوربین های مدرن و پیشرفته ای نصب شده است که دمای بدن انسان را اعلام و به عدم تماس زائران در هنگام ورود به مرقد شریف کمک می کند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: شماری از کارکنان آستان قدس حسینی و افراد داوطلبی از داخل استان نیز برای اجرای این برنامه ها و نحوه برخورد با زائران و عزاداران آموزش داده شده اند که به زائران و عزاداران هنگام ادای نماز و زیارت و مراسم عزاداری و هنگام حضور آنها در صحن حسینی توصیه های لازم را ارائه می کنند و بروشورها و اعلامیه هایی حاوی توصیه های بهداشتی مرجعیت عالی و جناح های بهداشتی نیز در آن مکان مقدس پخش می کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: