۱

علمای شیعه عربستان خواستار احیای محرم از طریق وسایل ارتباطی مدرن شدند

بیست تن از علمای شیعه منطقه شرقی عربستان تاکیدکردند که بزرگداشت عاشوارا تنها منحصر به شرکت در مجالس حسینی نیست و آنها خواستار احیای این مراسمات از طریق وسایل ارتباطی مدرن شدند.
کد خبر: ۲۳۶۵۶۱
۰۹:۴۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،  بیست تن از علمای شیعه منطقه شرقی عربستان تاکیدکردند که بزرگداشت عاشوارا تنها منحصر به شرکت در مجالس حسینی نیست و آنها خواستار احیای این مراسمات از طریق وسایل ارتباطی مدرن شدند.

این گروه از علمای منطقه شرقی عربستان(استان‌های قطیف و أحساء)، در بیانیه‌ای جمعی خواستار ایجاد خلاقیت و ابتکار در احیاء مراسم محرم و خدمت رسانی با استفاده از وسایل مختلف فناوری شدند به طوریکه با اقدامات احتیاطی بهداشتی متناسب باشد.

آنها درخواست کردند که احیای مراسم سید الشهداء در امسال کم‌تر از سال‌های گذشته نباشد. در راستای حفظ پروتکل‌های بهداشتی، آنها پیشنهاد دادند برای جبران حضور محدود در مراسمات، به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به صورت جداگانه یا با خانوداده در مراسم محرم شرکت کنند.

همچنین آنها بر اهمیت تلاش برای برجسته کردن جلوه‌های غم و اندوه در این روزها، با پوشیدن لباس سیاه و دوری از رفتارهای شادی و خوشحالی، تاکید کردند.

این علماء در این بیانیه، با توجه به شرایط استثنایی بهداشتی در سراسر دنیا، در نتیجه بیماری همه‌گیر کرونا، از مؤمنان خواستند تا در احیای مراسمات محرم، همه موارد لازم برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان را رعایت کنند.

آنها در این بیانیه تاکید کردند: بزرگداشت عاشورا نقطه عطف مهم و الهام بخشی برای مسلمانان است که در درجه اول فهم خود از اسلام و در درجه دوم شرایط و واقعیت کنونی خود را بسنجند. آنها بر ضرورت تلاش حداکثری برای استفاده هرچه بیشتر از این روزهای غم و اندوه برای پیشرفت معنوی و فکری تاکید کردند.

آنها در پایان خاطرنشان کردند: این فضای ویژه و استثنایی که مؤمنان در این روزها در آن هستند؛ فرصتی برای خودنگری در دو سطح فردی و اجتماعی است، به گونه ای که تحولات اساسی فرد و جامعه بررسی شود تا بتوان آن را با آنچه که اسلام از انسان مؤمن انتظار دارد مقایسه کرد و سپس روند تغییر را شروع کرد.

امضا کننندگان این بیانیه:

السید علی السید ناصر السلمان
الشیخ عبدالله النمر
الشیخ عبدالمحسن النمر
السید هاشم السید محمد السلمان
الشیخ حسین العایش
السید هاشم الشخص
الشیخ غالب الحماد
الشیخ حسین بوخمسین
السید محمد باقر الهاشم
السید محمد باقر الناصر
السید عبدالله الموسوی
الشیخ محمد الدوخی
السید باقر السید طاهر السلمان
الشیخ عبدالجلیل الزاکی
الشیخ محمد العبیدان
الشیخ فیصل العوامی
الشیخ یوسف المهدی
الشیخ عادل بوخمسین
الشیخ حسام ال سلاط
الشیخ عبدالجلیل السمین

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اگر هر انسان آزاده‌ای بخاطر سرور آزادگان [که زیر بار تأیید طاغوت فاسد نرفت] و هر مسلمانی بخاطر حبّ پیامبر (ص) [که داغدار جگرپاره‌ است] سیاه پوشد و ساعتی هماهنگ بر درب خانه ایستد و بر سینه زند، دماغ یزیدیان به خاک مالیده می‌شود؛ اینکار در همه جای دنیا شدنی است