۲

ماجرای فال گربه چیست؟

اعتقاد به خرافات در برخی از مردم موجب شده تا به سمت گرفتن فال برای سرنوشت خود روی آورند و رمالان هم با سواستفاده هر روز از یک فال جدید رونمایی می کنند که این بار گربه چینی دستاویزی برای شیادی شده است.
کد خبر: ۲۳۶۵۵۱
۰۹:۲۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اعتقاد به خرافات در برخی از مردم موجب شده تا به سمت گرفتن فال برای سرنوشت خود روی آورند و رمالان هم با سواستفاده هر روز از یک فال جدید رونمایی می کنند که این بار گربه چینی دستاویزی برای شیادی شده است.

 «گربه ایرانی نیست و از چین آورده شده است و موکل گربه فال را می گیرد.» این صحبت های یک فالگیر در فضای مجازی است که «فال گربه» آن هم به صورت مجازی می گیرد.

گرفتن فال از گذشته خیلی دور رایج بوده است، پیشرفت تکنولوژی، افزایش سطح سواد و آگاهی خیلی هم نتوانست بر کاهش استقبال از این خرافه تاثیر بگذارد و همچنان این خرافه از فضای حضوری به فضای غیرحضوری و مجازی راه یافته است.

انواع مختلف فال وجود دارد که جالب است هم حضوری گرفته می شود و هم برای مشتری که وقت نداشته باشد یا فالگیری که دوست نداشته باشد دیده شود، به صورت غیرحضوری یعنی تلفنی یا مجازی هم گرفته می شود.

این فال ها می تواند با نام های مختلف اما کارکرد یکسان گرفته شود حالا تفاوتی ندارد فال «قهوه»، «کارت»،«اعداد»، «بازی باخیال»، «عطسه»،«روز تولد»،«فصل» باشد.

اما انتخاب اسامی جدید از سوی فالگیران، مشتری ها را وسوسه می کند تا فال بگیرند و فکر کنند این فال متفاوت تر از فال های دیگر است و شاید راست از آب در آید.

با ورود تکنولوژی و فناوری های نوین به خانه ها، فضای مجازی هم به کمک این رمالان شیاد آمده است و آن ها در شبکه های مجازی جولان می دهند. نسخه فال های تضمینی برای مردم می پیچند و تبلیغات زیادی هم درفضای مجازی دارند تا اینگونه بر درآمد خود بیافزایند.

این رمالان اسامی جدید برای فال های خود انتخاب می کنند. «فال گربه» فالی که اخیرا مد شده است، این نوع فال ها نشان از نزول تفکرات آدمی دارد که فکر می کنند دیگر انسان ها نمی توانند به آن ها یاری دهند و روی به حیوانات زبان بسته می آورند.

ماجرای فال گربه چیست؟

ماجرای فال گربه چیست؟ یک صفحه در شبکه های اجتماعی وجود دارد که تبلیغات زیادی در فضای مجازی برای جذب فالور می کند. به صفحه این فالگیر مراجعه می کنیم و محتوای این صفحه بسیار جالب است که در ادامه می خوانید:

خیلی از افراد برایشان فال گربه بسیار جدید است و از فالگیر درباره این فال پرسیده اند و او پاسخ داده است «موکل راه ارتباطی بین شخص فالگیر و جهان موازی هست و فقط اشخاصی که مدیوم هستن موکل دارن، موکل شخصی که کار شما را در پیج ما انجام می دهد گربه اشون هست که از چین آورده اند».

این فالگیر فال ازدواج هم می گیرد، و جالب است درباره این فال هم گفته است«فال ازدواج مخصوص عزیزانی که کیس خاص و شخص خاصی تو زندگیشون نیست و می خواهند به طور کلی از خودشان بدانند و به علاوه عدد ازدواج و بخت گشایی».

فال احساسی فالگیر هم حتی زبان بند هم دارد و معشوقه را برای عاشق جذب می کند. فال های این فالگیر از 200 تا 300 هزار تومان است و هر آنچه را اضافه تر بگوید هزینه ای جدا دارد.

و جالبتر این است، فالگیر به کسانی که گفته اند چگونه می شود به شما اعتماد و یک نشانه به ما نشان دهید می گوید«دوستان به هیچ عنوان پیام های حاوی چگونه اعتماد کنیم، یک نشانه بدهید یا خودتان را ثابت کنید ندهید چون درجا بلاک می شوید باید هزینه بدهید تا فال بگیریم».

حال این سوال به ذهن می آید آیا ممکن است در هزاره سوم مردمی باشند که به این نوع فال ها اعتقاد داشته باشند. بله. خیلی از افراد بی سواد و باسواد به سراغ فالگیرها می روند تا تنها آرامش از دست رفته خود را با وعده های پوچ این فالگیرها به دست آورند که آن هم مقطعی است یا حتی در برخی از موارد صحبت های فالگیر آرامش را از آن ها می گیرد و موجب به هم ریختگی زندگیشان می شود.

فاصله گرفتن از معنویت و اعتقاد به ضد ارزش ها

در همین ارتباط با «مجید ابهری» متخصص علوم رفتاری به خبرنگار شبستان می گوید: متاسفانه فاصله گرفتن از ارزش های معنویی باعث روی آوردن به ضد ارزش ها می شود. در این باره می توان گفت، در رسانه های مجازی شاهد تبلیغات در زمینه فال های گوناگون هستیم.

این آسیب شناس اجتماعی افزود: این پیروی از فال و فالگیر از دیرباز در تاریخ وجود داشته است و زندگی ها به فال و فالگیری متصل شده است. اخیرا این باورهای گسترش یافته است که نشان از فاصله گرفتن از ارزش ها دارد.

او بیان می کند: یک فالگیر چندین برابر یک استاد دانشگاه درآمد دارد. فال ها انواع مختلفی از فال ورق، ماسه، قهوه، تاروت و چوب دارد که فالگیر ها انجام می دهند.

ابهری با بیان اینکه شاهد گسترش فال حیوانات هستیم تصریح می کند:قبلا پرنده ها فال حافظ می کردند، فالگیران دانه روی فال می ریختند و پرنده فال را بر می داشت.اخیرا فال گربه مورد تبلیغ قرار گرفته که این گربه های دارای موکل هستند. در کشور های اروپایی در جریان مسابقات ورزشی جام جهانی شاهد بودیم که حیواناتی همانند لاک پشت برای پیش بینی نتایج استفاده می شد. اخیر هم شاهد فال گربه برای انتخاب مسیرزندگی و همسر هستیم که و یک حرکت ناباورانه و مخالف علم و دین است.

او بیان می کند: فالگیران راست می گویند برای خود فالی گیرند که نیاز نداشته باشند ازمردم پول بگیرند. بسیاری هم در تبلیغات این فالگیران نقش دارندچون درصدی از معرفی مشتری دریافت می کنند.

باید برای حل مشکلات و تصمیمات درست دعا کرد و به خدا توکل کرد و این موضوع بسیار با رمالی تفاوت دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید باور های دینی تقویت شود می گوید:در یک پژوهش میدانی برای سنجش سواد آدم ها برای گرایش به گرفتن فال، 75 درصد دارای مدرک بالاتر از لیسانس بود و علت این مسئله تفکر خرافی بین برخی از افراد تحصیل کرده و روشنفکر است که مبنای روشن و قوی برای استدلال های خود ندارند.

به هر روی، رمالی یک آسیب اجتماعی است که می تواند با پیش بینی های اشتباه و صحبت های بی اساس با سرنوشت زندگی خیلی از انسان ها بازی کند. باید مردم نسبت به این امور آگاه باشند و از آن بپرهیزند و بیشتر با کلام خدا و توکل به پرودگار فعالیت های خود را پیش برند. باید مسئولان فرهنگی کشور و رسانه ملی هم نسبت به این امور مردم را آگاه کنند وباید نظارت بر فعالیت این دسته از شیادان و رمالان در فضای مجازی بیشتر باشد و با مسدود کردن این دسته از صفحات اجازه گسترش فعالیت به آن ها ندهند.

 

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
شاعر و رمّال و مرغ خانگی * هر سه تا ...میخورند از گشنگی
هادی
Germany
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
این خانم ساکن مشهد هست علاوه بر این پیج یه پیج داره به اسم فال مار یه پیج برای بدنسازی کخ گن و قرص تقلبی میفروشه چندین سال هم هست که تو زمینه اینترنتی قمار فعالیت داره اسمش سهیلا تیمور زاده است و متاسفانه تا حالا هیچ کسی پیگیری نکرده