۱

تقویت همکاری نظامی اسرائیل با امارات در دریای سرخ

سندی رسمی از وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی فاش کرد که توافق میان امارات و اسرائیل درباره عادی‌سازی روابط، زمینه را برای همکاری نظامی در دریای سرخ هموار می‌کند.
کد خبر: ۲۳۶۵۳۵
۱۶:۳۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

تقویت همکاری نظامی اسرائیل با امارات در دریای سرخ

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت اطلاعات رژیم اسرائیل سندی را درباره زمینه‌های همکاری احتمالی با امارات متحده عربی پس از امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط منتشر و بر توسعه همکاری‌های امنیتی با امارات تأکید کرده است.

بر اساس سند منتشر شده وزارت اطلاعات اسرائیل، در نتیجه توافق عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، ائتلاف نظامی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس (امارات، عربستان، بحرین، عمان، کویت و قطر) ممکن است تقویت شود و همکاری این کشورها با رژیم صهیونیستی در زمینه امنیت دریای سرخ افزایش می‌یابد.

ناظران عقیده دارند که رژیم صهیونیستی به طور گسترده از طریق کشورهای واقع در شاخ آفریقا به ویژه اتیوپی تلاش می‌کند از تبدیل دریای سرخ به یک دریاچه عربی یا اسلامی جلوگیری کند.

همزمان، شرکت‌های اسلحه‌سازی اسرائیلی سعی دارند تا همراه با علنی و رسمی کردن روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس، صادرات دفاعی خود را به این کشورها افزایش دهند.

روز گذشته (دوشنبه) نیز یوسی کوهن، رئیس موساد رژیم صهیونیستی برای مذاکراتی در رابطه با توافق عادی‌سازی با امارات، به ابوظبی سفر کرد.

بر اساس این گزارش، همکاری امنیتی و نظامی یکی از زمینه‌های همکاری است که کوهن و هیئت همراه در سفر به امارات، با مقامات این کشور مطرح خواهند کرد.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
طرح اسرائیل با همکاری امارات متحده عبری در دریای سرخ برای در اختیار داشتن تنگۀ باب المندب، در فاز دوّم به دریای عمان و کنترل تنگۀ هرمز کشیده میشود