۰

اجاره های سنگین مدارس برای هیئت های عزاداری

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با گلایه از آموزش و پرورش بابت اجاره های سنگین مدارس گفت: صورت عدم قرار دادن مدارس ، هیئت های عزاداری به مساجد بازمی‌گردند.
کد خبر: ۲۳۶۵۲۹
۱۵:۵۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام و المسلمین هادی صاحبقرانی گلستانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری با رسانه در آستانه ماه محرم گفت: امسال همانند سال های گذشته برنامه اعزام مبلغ به شهرها و روستاها داریم. تعداد سه هزار و 353 مبلغ در سطح استان به روستاها و مکان های تبلیغی اعزام می شوند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی علاوه بر شهرها و روستاها، استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را تحت پوشش دارد و به این استان‌ها مبلغ اعزام می کند.
صاحبقرانی خاطرنشان کرد: امسال هیئت های مذهبی می توانند مراسم عزاداری خود را با رعایت پروتکل های اجتماعی درفضای باز و با استفاده از ماسک برگزار کنند و برای برنامه دست روی مجوزی صادر نمی‌شود.

وی یادآور شد: رفتن هیئت ها به سمت حرم مطهر رضوی و پذیرایی در جریان برگزاری مراسم ممنوع می باشد. توصیه ما به دسته جات عزاداری استفاده از مواد غذایی خشک و در اختیار قرار دادن آنها به محرومان است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با گلایه از آموزش و پرورش گفت: در ستاد ملی کرونا مقرر شد فضاهای آموزش و پرورش در اختیار هیئت ها قرار گیرد، اما متاسفانه اجاره سنگین مدارس باعث شده تا هیئت ها مجدداً به مساجد بازگردند. اجاره مدارس از یک تا هشت میلیون تومان است .

وی افزود: ما در زمینه تامین ماسک با مشکل مواجه هستیم و قرار است سازمان صنعت معدن و تجارت به میزان کافی ماسک به قیمت مصوب در اختیار هیئت ها قرار دهد که این امر تاکنون انجام نشده است.
صاحبقرانی خاطرنشان کرد: از هر هیئت عزاداری یک نفر آموزش های بهداشتی را دیده و مقرر است این افراد در هیئت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت کنند. یاران سلامت یار و مددکار ما در هیئت ها خواهند بود.

وی یادآور شد: در شهر مشهد تاکنون ۴۰۰ هیئت مجوز دریافت کرده اند و امیدواریم تا دهه اول محرم هزارهیئت مجوز بگیرند. تعداد ۷۲ منطقه به عدد شهدای کربلا تقسیم بندی شده که هیئت های محوری در این مناطق فعالیت می‌کنند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همچنین گفت: آستان قدس رضوی تعداد زیادی فرش به هیئت ها امانت داده و شهرداری مشهد وعده برای تجهیز ۷۲ نقطه محوری داده است. قرارگاه شهید سلیمانی نیز به ضد عفونی و توزیع محلول برای هیئت ها می پردازد.
وی در پایان سخنانش از رسانه‌ها خواست، روی پوشش نذرماسک بیشتر کار کنند، تا این پویش هر چه سریع تر شکل بگیرد.

منبع: خبرگزاری رضوی

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: