۰
اطلاعیه نیروی انتظامی در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام:

تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط عزاداران

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام در اطلاعیه‌ای بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این ایام توسط عزاداران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۶۵۲۳
۱۵:۳۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در این اطلاعیه آمده است: بدیهی است دست اندرکاران برگزار کننده با برنامه ریزی دقیق و اجرای صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را به نحو احسن مدیریت خواهند کرد به گونه ای که مانع هرگونه سوء استفاده دشمنان و افراد معاند شوند.

در شرایط موجود نیروی انتظامی در راستای برگزاری مراسم اقامه عزای حسینی (علیه السلام) ضمن عرض تسلیت ایام حزن و اندوه اهل البیت (علیه السلام) با همدلی و همراهی عزاداران اعلام می دارد:

نیروی انتظامی که خود را سرباز مکتب حیات بخش حضرت امام حسین "علیه السلام" می داند با عشق و انگیزه الهی تلاش خواهد کرد، برنامه های تدارک دیده شده توسط مساجد، هیات های مذهبی در فضای امن و آرام برگزار شود.

برابر سنوات گذشته تمهیدات لازم برای تامین امنیت این مراسم در جای جای کشور فراهم شده است و پوشش انتظامی، نظم بخشی، اجرای طرح های ترافیکی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به جد در دستور کار قرار دارد.

مسئولیت نظم بخشی داخل مراسم به عهده "همیاران محرم پلیس" است که اعضای آن داوطلبانه، مردمی و آموزش دیده است.

حفظ امنیت عمومی، جلوگیری از هرگونه بی نظمی، سد معبر های اطراف مراسم، مقابله با هرگونه ناامنی و اقدام مخل امنیت از مهم ترین وظایفی است که فرماندهی انتظامی استان ها، شهرستان ها و واحدهای پلیس با همکاری سایر دستگاه ها مسئولیت تحقق آن را بر عهده دارند.

پلیس فتا با نظارت بر فضای مجازی، نسبت به برهم زنندگان آرامش عمومی در شبکه های اجتماعی که با انتشار اخبار کذب و گمراه کننده باعث نگرانی در جامعه می شوند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

مرکز فوریت های ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

انتظار داریم عموم مردم در تعظیم شعائر و عزاداری ها شئون اسلامی را در کنار عمل به توصیه های بهداشتی دقیقا رعایت کرده و برای تحقق آن، تامین کنندگان امنیت خود را یاری کنند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: