۴

ساخت سرویس بهداشتی در محل مسجد تخریب شده در چین

یک باب سرویس بهداشتی در محل مسجد سابق در سین کیانگ چین، ساخته شد. اقدامی که به نظر می‌رسد برای آسیب رساندن به احساسات مسلمانان اویغور انجام شده است.
کد خبر: ۲۳۶۴۵۵
۰۹:۴۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک مقام محلی در چین می‌گوید که در محل یک مسجد تخریب شده در آتوش در استان سین کیانگ در شمال غربی چین، یک سرویس بهداشتی عمومی ساخته شده است.

پیشتر در این مکان مسجد توکل در روستای آتوش سونتاگ قرار داشت که توسط دولت کمونیست چین تخریب گردید. ناظران بر این باور هستند که ساخت و سازهای این چنینی در محل مساجد سابق مسلمانان در چین، به هدف آسیب رساندن به احساسات مسلمانان اویغور انجام می‌گیرند.

این درحالی است که اخیرا معلوم شده که دو عدد از سه مسجد واقع در محل در اواخر سال ۲۰۱۶ در طرح به اصطلاح «اصلاح مساجد» دولت چین تخریب شده اند.

این کمپین بخشی از سیاست‌های سختگیرانه رئیس جمهور چین علیه مسلمانان اویغور بود و پکن از آوریل سال ۲۰۱۷ به حبس دسته جمعی ۱.۸ میلیون مسلمان اویغور و سایر اقلیت‌های مسلمان در اردوگاه‌های کارآفرینی در سراسر سین کیانگ اقدام کرده است.

یک رئیس کمیته محلی اویغورها از روستا گفت: مسجد توکل را در سال ۲۰۱۸ تخریب کردند و به جای آن دستشویی عمومی برای خودشان ساختند.

وی که به خاطر حفظ جانش نام خود را فاش نکرده افزود: آن‌ها هنوز سرویس بهداشتی را باز نکرده‌اند اما ساخته شده است.

رئیس کمیته در پاسخ به این سؤال که آیا نیاز به ساخت یک توالت عمومی در محوطه وجود داشته گفت: مردم توالت هایی در خانه دارند، بنابراین مشکلی مانند آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد که این محل در سه کیلومتری خارج از مرکز آتوش واقع شده و تعداد معدودی توریست در آنجا رفت و آمد دارند و نیازی به ساخت این سرویس بهداشتی نبوده است.

رئیس کمیته اظهار داشت که احتمالا برای پوشاندن بقایای تخریب مسجد، دست به چنین کاری زده‌اند.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
بدتر و خبیثت‌تر از این اقدام وهّابیت (صهیونیزم مستعرب) غاصب الحرمین بود که خانۀ امّ المؤمنین خدیجۀ کبرا (سلام اهان علیها) را [که یکی از 4 زن برتر تاریخ و مادر امّ ابیها بوده و اسلام با ثروت ایشان و ضربت ذوالفقار علی (علیه السلام) بقاء یافت] مبدّل به دستشویی (دورة المیاه) کرد؛ و هیچ صدایی از قوم پشکل‌بوی در نیامد
عبدالله
United States
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
برای مصالح کثیف مالی سکوت مرگبار کردن، جزو هر ایدئولوژی باشد، قطعًا جزو اسلامی نیست که سیدالشهداء (علیه السلام) همه چیزش را فدای ابقای آن نمود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
کشور دوست و برادر بعضی ها
سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
درود بر اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه واله و سلم).