۰

شربتی که بهتر از اسپری ضد آسم عمل می کند

مطالعه ای نشان داده است که در حملات آسمی مصرف شربت های خانگی و گیاهی می توانند عملکردی مشابه اسپری های ضدآسم و یا حتی بهتر از آن داشته باشد.
کد خبر: ۲۳۶۲۸۰
۱۳:۱۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آسم یک بیماری شایع و التهابی مزمن است که با حملات انسدادی و برگشت پذیر سبب افزایش تحریک پذیری مجاری تنفسی می شود و ممکن است منجر به خفگی فرد شود.

این بیماری در برخی از افراد سبب به وجود آمدن یک مشکل بزرگ شده و و مانع انجام فعالیت های روزمره فرد می شود. در ادامه این بخش از سلامت نمناک به شما شربت هایی را معرفی خواهیم کرد که بهتر از اسپری های ضدآسم عمل می کنند.
شربت خانگی ضد آسم

افراد مبتلا به بیماری آسم ، ریه ای حساس دارند که با مواد آلرژن تحریک شده و ماهیچه های آن ها منقبض می شوند و در گلویشان خلط تولید می شود.

حمله های آسمی پس از سرفه، خس خس و تنگی نفس اتفاق میفتد و سبب خفگی خواهد شد. افرادی که از بیماری آسم رنج می برند، برای کنترل بیماری خود از اسپری های ضدآسم که حاوی مواد شیمیایی مانند استروئیدها هستند ، استفاده می کنند.

اما افراد دچار بیماری آسم می توانند به جای این اسپری های ضدآسم ، شربتی هایی را مصرف نمایند که حتی بهتر از این اسپری ها در درمان حمله های آسم عمل می کنند.

برای تهیه این شربت در خانه ، به مواد زیر نیاز دارید :

خیار 1 عدد
چغندر 1 عدد متوسط
ریواس 3 ساقه
لیموی متوسط

تهیه شربت در خانه :

یک عدد خیار و چغندر را با 3 ساقه ریواس را با یکدیگر میکس می کنیم و به آن نصف آب لیموی متوسط را می افزاییم . برای اینکه از تاثیرات این شربت بهره ببرید ، از این شربت هنگام مواجه شدن با حمله های آسمی استفاده کنید.

شربت گل ختمی

شربت گل ختمی شربتی آرامبخش و موثر برای رفع بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی، آسم، برونشیت، سرفه های خشک، عفونت ریه است. این شربت با دارا بودن خاصیت آنتی بیوتیکی سبب از بین رفتن عفونت های بدن می شود. شربت گل ختمی با خاصیت خلط آوری گلو درد را درمان می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

مواد لازم برای تهیه شربت گل ختمی

عرق گل ختمی
گل ختمی
عرق پونه
عسل

طرز تهیه شربت گل ختمی

عرق پونه و عرق گل ختمی را با هم مخلوط کنید و به آن گل ختمی بیافزایید و اجازه دهید 2 تا سه ساعت بماند سپس این مخلوط را در حدود چند دقیقه بجوشانید و پس از خنک شدن آن را صاف کنید و به آن عسل اضافه کنید و شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید.

زمان مصرف چهار قاشق غذاخوری از این شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید و روی آن آب جوشیده شده ولرم ریخته و آن را به صورت گرم میل کنید. می توانید روزانه سه تا چهار لیوان از این شربت را یک ساعت قبل یا 2 ساعت پس از غذا و قبل از خواب مصرف کنید.

شربت پرسیاوشان

این شربت تاثیر فوق العاده در درمان بیماری های ریوی از جمله آسم، برونشیت و تنگی نفس دارد و دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و خلط آوری است بنابراین برای بیماری های فصل سرد می تواند بسیار مفید و اثربخش باشد.

مواد لازم شربت پرسیاوش

عرق آویشن
عرق نعناع
گل بنفشه
برگ سیاوشان
عسل

طرز تهیه شربت پرسیاوشان

برای تهیه این شربت عرق آویشن و عرق نعناع را ترکیب کنید و گل بنفشه و برگ سیاوشان را پس از نیم کوب کردن داخل آن بریزید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بگذرد. سپس شربت را به مدت 5 تا 10 دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید و پس از خنک شدن آن را صاف و عسل را اضافه نمایید و هم بزنید تا قوام بیاید.

زمان مصرف این شربت 4 تا 5 قاشق غذاخوری از آن را داخل لیوان می ریزیم و سپس به آن آب جوشیده ولرم و چند قطره آب لیموترش می افزاییم . از این شربت می توان 4 لیوان در روز و در وعده های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

برای پیشگیری از حمله های بعدی آسم ، مرکبات ، روغن نباتی، روغن ذرت و آفتابگردان ، نوشابه و الکل ،تخم مرغ، شیر گاو، لبنیات، گوشت ، سدیم گلوتامات و مونوسدیم را مصرف نکنید.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: