۰

این تکنیک های کنترل درد را هرکسی نمیداند

ممکن است برای اغلب افراد این مشکل رخ دهد که در برخی مواقع ناگهان دچار درد قسمتی از بدن شوند و دسترسی به دارو نداشته باشند، ترفندهای مناسبی برای کنترل بدن در این مواقع وجود دارد.
کد خبر: ۲۳۶۱۸۱
۱۴:۵۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شاید برایتان پیش آمده باشد که مثلاً تا یک ساعت دیگر یک قرار دارید اما ناگهان یک سر درد بسیار شدید را تجربه می کنید یا مثلاً در مطب دندانپزشکی نشسته اید و ناگهان دل درد زیادی به شما رو می کند و این مشکلات به شدت زندگی روزانه را به هم می زنند؛ مخصوصاً زمانی که دارویی در دسترس نداشته باشید. خوشبختانه راهکارهای کاربردی وجود دارد که به شما کمک می کند تا خودتان را کنترل کنید و با این شرایط کنار بیایید. در این قسمت 12 ترفند مهم را به شما معرفی خواهیم کرد.
12 ترفند برای کنترل بدن و حفظ سلامت بدن
1. انگشت بزرگ پای خود را ماساژ دهید تا سر دردتان بهبود پیدا کند

قسمت هایی در بدن و پا وجود دارد که نسبت به سردرد واکنش نشان می دهد که معمولاً روی انگشت بزرگ، کناره ها و زیر آن می باشد. اگر این نواحی را ماساژ دهید، تنش ها از سر و گردن آزاد می شود.

2. انگشت شست خود را فوت کنید تا عصب ها آرام شود

زمانی که نفس خود را بیرون می دهید، فشار مناسبی به این قسمت اعمال می شود و عصب مبهمی که تپش قلب را کنترل می کند، تحریک می کند و همچنین انگشت شست دست، نبض مخصوص به خودش را دارد و زمانی که روی آن فوت می کنید، روی کل نبض تاثیر گذار است.
3. یک عدد مداد را بین دندان ها قرار دهید تا روحیه بهتری داشته باشید

قرار دادن یک مداد بین دهان به فعال شدن عضلات لبخند کمک می کند و باعث می شود که در کل، روحیه شما بهبود پیدا کند.

4. خارش گلو را با خاراندن گوش بهبود ببخشید

زمانی که عصب های گوش فعال می شود، رفلاکس را در گلو ایجاد می کند که می تواند عاملی برای اسپاسم ماهیچه باشد. این اسپاسم ماهیچه، خارش گلو را از بین می برد.
5. رفلاکس gag یا حالت تهوع در دندانپزشکی را با فشار دادن شست دست چپ از بین ببرید

فشار دادن ناحیه خاصی از کف دست رفلاکس gag را می کاهد و یکی از آسان ترین راه ها این است که دست چپ خود را مشت کنید و شست چپ را داخل مشت قرار داده و فشار دهید.

6. خونریزی بینی را با فشار دادن لثه بالایی متوقف کنید

فشار دادن لثه ها رگ های مربوط به خونریزی بینی را مسدود می کند.
7. قرص های بزرگ را با جلو دادن سر بجوید

هنگام نوشیدن آب به جای این که سر خود را عقب ببرید، جلو بیاورید. این روش به شما کمک می کند که بتوانید کپسول های بزرگ که بلعیدنشان سخت است را به آسانی ببلعید. با این روش کپسول ها به راحتی لیز می خورند و بلعیده می شوند.

8. دستان خود را با چرخاندن سر از کوفتگی و خواب رفتگی رها کنید

کوفتگی و خواب رفتن دست ها اغلب نتیجه فشردگی عصب ها در گردن است و بنابراین اگر عضلات گردن را کمی شل کنید و سرتان را بچرخانید، فشار اضافی از دستانتان برداشته می شود.
9. سردرد را با قرار دادن دستتان زیر آب سرد از بین ببرید

دمای بالا رگ های خونی را سفت می کند، فشار روی عصب ها را می کاهد و در نتیجه عصب های شما به قسمت صحیح مغز متصل می شود و سردرد از بین خواهد رفت.

10. یک قطعه یخ را در پشت دست بین انگشت اشاره و شست قرار دهید تا دندان درد از بین برود

این بخش از دست شما با عصب های مختلفی پوشانده شده است که سیگنال های درد را به مغز ارسال می کند و دمای سرد این سیگنال ها را مسدود می کند.
11. ترس را با سرفه کردن از بین ببرید

سرفه کردن یک راه آسان برای حواس پرتی مغز است و همچنین جریان خون را افزایش می دهد و ترس شما را می کاهد.

12. دستان خود را بالای سر ببرید و آن ها را بکشید تا سکسکه از بین برود

کشش دست ها دیافراگم را ریست می کند و سکسکه را از بین خواهد برد.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: