۱

اعترافات ۳ داعشی که قصد عملیات انتحاری در ایران را داشتند

سه عضو گروهک تروریستی داعش که قصد عملیات انتحاری در ایران را داشتند، پس از دستگیری در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.
کد خبر: ۲۳۵۹۸۴
۱۳:۴۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، متهمان سه سال قبل در قالب یک تیم ۲۱ نفره وارد ایران شده بودند که در یک روستای مرزی شناسایی شدند. در جریان درگیری با نیرو‌های نظامی ایران، پنج نفر از اعضای این گروهک تروریستی به هلاکت رسیده و ۱۶ نفر دیگر دستگیر شدند. در این عملیات سه نیروی ایرانی هم به شهادت رسیدند.

اعضای این گروهک تروریستی در دادگاه انقلاب به اتهام محاربه محاکمه شده و پرونده سه عضو آن که زیر ۱۸ سال بودند به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد که دیروز به اتهامات آن‌ها رسیدگی شد. در ابتدای این جلسه یکی از متهمان گفت: اتهام محاربه را قبول ندارم. من نمی‌دانستم قرار است وارد خاک ایران شویم. بعد از اقداماتی که سردار سلیمانی در عراق انجام داد، اوضاع ما خیلی بد شده‌بود. به طوری که آذوقه هم نداشتیم و روزی یک خرما می‌خوردیم. امیرمان ابوخدیجه بود که بعد از گذشتن از مرز، یک شکارچی را گروگان گرفت تا بتواند به غذا برسد. من سلاحی نداشتم و سلاح‌ها متعلق به ابوخدیجه بود.

در ادامه متهم دوم در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهام محاربه را قبول ندارم. من ایرانی نیستم و اگر سردار سلیمانی نبود الان عراق را فتح کرده و حکومت اسلامی را در آنجا برپا کرده‌بودیم. شما در ایران باید با زنان برخورد شدیدی انجام دهید و زنانی را که روسری می‌پوشند، در شهر شلاق بزنید. به من نگفته‌بودند قرار است در ایران عملیات انتحاری انجام دهیم. به ما سلاح نمی‌دادند. من یک کلیپ دیدم و بعد از آن جذب داعش شدم.

متهم درباره کمربند‌های انفجاری که همراه داشتند هم گفت: این کمربند‌ها برای این بود که گیر نیرو‌های ایرانی نیفتیم.

سومین متهم هم در دفاع از خود گفت: اتهام محاربه را قبول ندارم. من از طریق تلگرام جذب شدم و فکر می‌کردم جذب داعش شوم فقط قرار است عشق و حال کنم. اما آن‌ها دنیایی دروغین به من نشان دادند. وقتی به عراق رفتم تازه فهمیدم گروهی خشن هستند که رحم ندارند. حتی می‌خواستند من را نیروی انتحاری کنند که قبول نکردم. وقتی با مقاومت من روبه‌رو شدند، تصمیم گرفتند مرا اعدام کنند که با حمله به پایگاه دیاله، قضیه تغییرکرد و من به خاطر تبحرم در موتورسواری، مسؤول آوردن آب شدم. قصد داشتم از این گروه جدا شوم، اما ابوخدیجه مردی خشن بود که همیشه ما را کتک می‌زد و از او می‌ترسیدیم.

در ادامه وکلای سه متهم از آن‌ها دفاع کرده و گفتند: این افراد فریب خورده و شست‌وشوی مغزی شده‌بودند. حتی از کار‌های خود پشیمان هستند.

پس از دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها، قضات دادگاه وارد شور شدند.

 

منبع: JAME JAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
سلام بر حسین، لعنت بر یزید
United States
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
متهم دوّم پشیمان که نیست، طلبکار هم هست!
اللهم العن داعش و داعمیها و الهمج المفتن فیها