۰

طرز تهیه رولت بادمجان یک پیش غذای مجلسی و لذیذ

در گزارش زیر طرز تهیه رولت بادمجان را به شما آموزش می دهیم.
کد خبر: ۲۳۵۷۹۹
۰۹:۰۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رولت گوشت با گوشت چرخ کرده یا مرغ از جمله مشهورترین غذا‌های مجلسی ایرانی است. در این میان بادمجان هم در ترکیب هر غذایی دلچسب و پرطرفدار است. بد نیست در یک تجربه جالب طرز تهیه رولت بادمجان و گوشت چرخ کرده را به عنوان یک پیش غذا و غذای مجلسی و مناسب مهمانی امتحان کنید.

مواد لازم

گوشت چرخکرده: ۵۰۰ گرم

بادمجان قلمی متوسط: ۵ عدد

پیاز: ۱ عدد بزرگ

پنیر چدار یا پنیر پیتزا: به مقدار دلخواه

جعفری ساطوری خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه: به مقدار لازم


مواد لازم برای سس رولت گوشت و بادمجان

پیاز: ۱ عدد متوسط

گوجه فرنگی: ۲ عدد متوسط

سیر: ۲ حبه رنده شده

نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه

ترکیب گوشت و بادمجان همیشه بی‌نظیر می‌شود مثلا در غذایی محبوب و مشهور مثل موساکا. برای درست کردن رولت گوشت و بادمجان هم ابتدا بادمجان‌ها را بشورید و پوست بگیرید، اما کلاهک بادمجان‌ها را جدا نکنید. روی بادمجان‌ها مقداری نمک بپاشید و ۱ ساعت صبر کنید تا تلخی آن‌ها با نمک گرفته شود. سپس بادمجان‌ها را بشورید و با دستمال خشک کنید. برای درست کردن رولت گوشت چرخ کرده با بادمجان هم می‌توانید بادمجان‌ها را سرخ کنید و هم در فر گریل یا روی منقل کبابی کنید.

از طول بادمجان‌ها را برش بزنید و شکم بادمجان را با جعفری ساطوری شده و پنیر چدار یا پیتزا پر کنید و سپس لبه‌های شکم بادمجان را روی هم بگذارید.

برای درست کردن مایه گوشت رولت ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس گوشت را به همراه فلفل، نمک و زردچوبه با پیاز مخلوط کنید و خوب ورز دهید. ورز دادن گوشت رولت هم مثل ورز دادن گوشت کباب کوبیده باید حسابی با دقت انجام شود و آنقدر آن را ورز دهید که وقتی گوشت را با یک دست از ظرف برمی‌دارید و سپس در ظرف می‌اندازید از هم نپاشد.
حتما بخوانید طرز تهیه انواع یتیمچه خوشمزه با سیب زمینی و بادمجون+یتیمچه شهر‌های مختلف

روی سطح کارتان سلفون بکشید و برای هر عدد رولت به اندازه یک نارنگی درشت از گوشت بردارید. گوشت را روی سلفون پهن کنید و وسط آن یک بادمجان بگذارید. گوشت را به همراه سلفون به آرامی دور بادمجان رول کنید و سپس به آرامی سلفون را جدا کنید. گوشت باید کاملا سطح بادمجان را بپوشاند و آن را به اصطلاح کاور کند.

رولت بادمجان با گوشت چرخ کرده را هم می‌توانید بدون فر و در ماهیتابه سرخ کنید و هم در فر. برای این کار در یک ماهیتابه مناسب مقداری روغن بریزید و رولت را در ماهیتابه بگذارید. هر دو طرف رولت را سرخ کنید. یک روش دیگر این است که رولت گوشت را در فر درست کنید. اگر قصد انجام این کار را دارید از همان ابتدای کار فر را روشن و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

روش دوم طرز تهیه رولت بادمجان و گوشت چرخ کرده مجلسی

یک روش دیگر برای درست کردن رولت بادمجان و گوشت چرخ کرده این است که بادمجان‌های شسته شده را به صورت نازک با پوست از طول برش بزنید و سرخ کنید. سپس به همان روش در نمک تلخی آن‌ها را بگیرید و بشورید و خشک کنید. گوشت چرخ کرده را با پیاز تفت دهید. پوره گوجه فرنگی و رب گوجه اضافه کنید و با نمک و فلفل و زردچوبه مزه‌دار کنید.

سپس ورقه‌های نازک بادمجان را روی سطح کار بچینید، وسط هر ورقه بادمجان یک قاشق غذاخوری مایه گوشت، جعفری ساطوری خرد شده و پنیر چدار یا پیتزا بریزید، بادمجان را رول کنید و با یک خلال دندان محکم کنید. رولت گوشت و بادمجان را در سینی فر یا یک ظرف پیرکس بچینید، روی آن‌ها پنیر پیتزا بچینید و در در طبقه وسط فر بگذارید و صبر کنید تا پنیر آب شود. اگر هم بخواهید بدون پنیر درست کنید به همان صورت می‌توانید با سس گوجه فرنگی سرو و میل کنید و نیازی به فر ندارد.

طرز تهیه سس گوجه فرنگی برای رولت گوشت

برای درست کردن سس گوجه برای رولت گوشت و بادمجان ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا طلایی شود. سپس سیر رنده شده را اضافه کنید. وقتی بوی سیر بلند شد گوجه پوره یا رنده شده را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید. آب گوجه فرنگی که کشیده شد و سس به روغن افتاد آماده است. سس را روی رولت گوشت و بادمجان بریزید و آن را سرو کنید.

رولت گوشت و بادمجان را هم به عنوان غذای نونی و هم با برنج می‌توانید سرو کنید. برای درست کردن رولت گوشت به جای بادمجان از انواع سبزیجات مثل کدو و حتی برش‌های فلفل دلمه‌ای رنگی یا مارچوبه هم استفاده کنید. این رولت را با گوشت بیفتک گوسفند، گوساله یا مرغ هم می‌توانید درست کنید. برای این کار گوشت را باید با بیفتک‌کوبی بکوبید و دور بادمجان یا سایر سیفی و سبزیجات مورد علاقه‌تان بپیچید. گوشت را با خلال دندان محکم کنید. رولت گوشت و بادمجان هم یک غذای مجلسی خوشمزه است و هم یک پیش غذای کامل و مجلسی.

منبع: مجله کوروش

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: