۰

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی و فروش ملک با سند جعلی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۲ جاعل حرفه‌ای که با شناسایی ملکی بلاصاحب در شمال تهران و جعل سند مالکیت کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۲۳۵۷۸۶
۱۶:۲۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت: در اوایل تیرماه سال جاری پرونده‌ای از بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران مبنی بر جعل سند مالکیت به دادخواهی مرد جوانی به اداره ۱۳ پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: شاکی با حضور در اداره سیزدهم به کارآگاهان گفت قصد خرید ملکی را داشتم که با بررسی سایت‌های خرید و فروش به یک آگهی در محدوده شمال شهر تهران برخورد کردم که فروشنده قیمتی پایین‌تر از عرف بازار برای فروش ملک آگهی کرده بود. با فروشنده تماس گرفتم و پس از بررسی سند مالکیت وی قرارداد فروش ملک را تنظیم و مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به حسابش پرداخت کردم.

این مقام پلسی گفت: شاکی اظهار داشت، بعد از مدتی شخصی به ملکی که تازه خریده بودم مراجعه کرد و مدعی شد که این ملک برای او است و حدود چند ماهی است به مسافرت خارج از کشور رفته و با نشان دادن سند مالکیتش متوجه شدم سند من جعلی است و فروشنده کلاهبردار است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی و رصد‌های اطلاعاتی رد پای یکی از مجرمان حرفه‌ای به نام " فرشاد" شناسایی شد، تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، متهم در دهم تیرماه در مخفیگاهش دستگیر و به اداره سیزدهم انتقال یافت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: فرشاد ضمن اعتراف به جرم خود اظهارداشت، من با پرسه زنی در مناطق مختلف شهر تهران و با شناسایی املاک فاقد سکنه خود را مالک آنان معرفی و با جعل اسناد مالکیت به همدستی یکی از دوستانم آگهی فروش ثبت می‌کردیم.

سرهنگ تقی پور افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان بلافاصله مخفیگاه متهم دوم پرونده را در جنوب شهر تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند، گفت: با اعتراف متهمان به جرم ارتکابی، هر دو متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار دارند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: