۰

بیانیه آیت الله مدرسی به مناسبت عید غدیر خم

یکی از علمای شیعه خاطرنشان کرد: ولایت حضرت امیر المؤمنین (ع) در غدیر خم، روزی در حضرت حجت (عج) تجلی خواهد یافت.
کد خبر: ۲۳۵۶۳۷
۱۴:۵۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه طی بیانیه ای به مناسبت عید غدیر خم خاطرنشان کرد: «روز غدیر، روز تجلی ولایت الهی بر خلق است که در ولایت حضرت امیر المؤمنین علیه السلام بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نمود پیدا کرد. و از این روست که روز غدیر، عید الله الأکبر است».

وی عنوان کرد: «تمام مخلوقات گوش به فرمان خداوند هستند و ولایت خداوند فرض تکوینی است، و از روی حکمت ابتلا، به بشر آزادی جزئی داده شده، پس ولایت خداوند را قبول نمی‌کند و عصیان می‌کند و تن به ولایت شیطان می‌سپارد. اگر ولایت خداوند بر بشر نباشد، ولایت شیطان خواهد بود».

آیت الله مدرسی با اشاره به تجلی ولایت الهی در ولایت پیامبران در آیه ۶۴ سوره مبارکه نساء: (هر پیامبر را فقط برای این فرستادیم که با اجازه‌ی خداوند مورد اطاعت قرار گیرد) اظهار کرد: «ولایت الهی در روز غدیر تجلی پیدا کرد».

وی افزود: «ولایت حضرت امیر علیه السلام تنها در بعد سیاسی نیست و با غصب خلافت پایان نمی‌یابد، همچنان که با شهادت حضرت نیز پایان نیافت. ولایت حضرت امیر المؤمنین علیه السلام در روز غدیر، روزی در حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف تجلی خواهد یافت».

این عالم با مطرح کردن این نکته که بعد از انبیاء و ائمه، این ولایت الهی در علما تجلی پیدا کرد، خاطرنشان کرد: «به گفته رسول خدا صلی الله علیه و آله، علما وارث انبیاء هستند. به غیر از اینکه این ولایت در مرتبه پایین تر و تابع ولایت الهی است، علما نایب آن ولایت هستند. همانطور که در توقیع شریف حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف آمده: (علما حجت من بر شما هستند و من حجت خداوند هستم)».

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: