۰

مقابله نیروهای مسلح انگلیس با ورود پناهجویان

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، از نیروهای مسلح این کشور درخواست شده تا برای رویارویی با قایق‌های حامل مهاجران غیرقانونی که از طریق کانال مانش و از فرانسه می‌آیند، کمک کنند.
کد خبر: ۲۳۵۶۳۴
۱۴:۴۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت دفاع انگیس اعلام کرد، درخواست رسمی از وزارت کشور برای کمک به نیروی مرزی انگلیس برای رسیدگی به عملیات در تنگه دوور واقع در کانال مانش دریافت کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در حال ارزیابی وضعیت هستیم.

بیش از ۲۰۰ تن روز پنجشنبه و ۱۳۰ تن دیگر نیز روز جمعه از طریق کانال مانش وارد ساحل انگلیس شدند و رسانه‌ها نیز گزارش دادند که روند ورود مهاجران در روز شنبه ادامه داشته است.

یکی از مقام‌های وزارت کشور انگلیس مسئول امور مهاجران، افزایش ورود مهاجران را شرم‌آور خواند و اعلام کرد که لندن به دنبال اعمال فشار بر فرانسه پیش از نشست با همتای فرانسوی خود در پاریس است.

وی ادامه داد: فرانسه باید جلوی روند ورود مهاجران غیرقانونی را از طریق کانال مانش به انگلیس بگیرد. انگلیس به دنبال بازگرداندن این مهاجران به فرانسه است

وزارت کشور فرانسه نیز اعلام کرد، تیم‌های تجسس در ساحل شمالی در حال رهگیری روزانه مهاجران هستند و منابع دیگری را نیز برای این کار بسیج کرده است.

روزنامه ساندی تلگراف گزارش کرد، فرانسه به دنبال این است که از انگلیس بخواهد تا ۳۰ میلیون پوند برای پلیس در کانال مانش اختصاص دهد و لندن هنوز تصمیمی درباره پذیرش این درخواست نگرفته است.

ورود بدون کنترل پناهجویان و مهاجران از آفریقا، خاورمیانه و آسیا مدت‌هاست که منشا تنش بین کشورهای اروپایی است که به دنبال یک واکنش مشترک و موثر هستند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: