۰

چگونه می توانیم دیگران را آزار ندهیم

گاهی ما با رفتار های ذاتی خود باعث ایجاد اذیت و آزار در دیگران می شویم که میتواند دیگران را از ما دور و ما را تنها تر از همیشه کند.
کد خبر: ۲۳۵۴۸۵
۱۳:۳۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آزار دیگران مسئله ای است جدی که البته متاسفانه امروزه به هیچ عنوان افرادبه آن اهمیت نمیدهند و بی توجه به شخصیت و حریم آنها با رفتارشان موجب عملی شدن این امر یعنی آزار دیگران می شوند .

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که دوست ندارید موجب ناراحتی و آزرده خاطر شدن دیگران شوید باید راه و روش آن را طبق آنچه در این بخش می گوییم دانسته و عملی کنید.

یاد بگیرید که زبان بدن را بخوانید و بر چگونگی پاسخ دادن افراد هنگام صحبت با آنها دقت بیشتری داشته باشید ؛ وقتی آنها با شما صحبت میکنند، واکنش آنها را تماشا کنید اگر آنها سعی در اجتناب از شرکت در صحبت دارند یا اگر به شما می گویند که برخورد آزار دهنده هستند، آن را جدی بگیرید و روی آن کار کنید.

ارزیابی خود:

خود را ارزیابی کنید و عیب خود را بیابید. این می تواند یک ویژگی خاص، عادت یا چیزی درباره شخصیت شما باشد که مردم آن را آزار دهنده می دانند.

کمک بخواهید:

اگر متوجه نقایص نشدید، از یک دوست که به آن اعتماد دارید بپرسید. اجازه دهید او شما را تجزیه و تحلیل کند. اجازه دهید او به نقاط ضعف شما اشاره کند. انتقاد مثبت را بپزیرید تا دیگران را متزلزل نکنید.

خودتان را با دیگران مقایسه کنید:

لیستی از صفات منفی که در دیگران وجود دارد تهیه کنید . خودتان را با آنها مقایسه کنید و ببینید آیا این صفات را دارید.

لیستی از صفات منفی که نیاز به تغییر دارند را تهیه کنید:

به حرف دیگری گوش کنید. اغلب تعارضات به علت سوء تفاهم ها رخ می دهد، زیرا حداقل یکی از افرادی که در این استدلال دخیل هستند، به دقت به شخص دیگری گوش نمیدهد. هنگامی که شما به طور مداوم صحبت می کنید، هیچ فضایی برای گوش دادن به دیگران ندارید.

با این کار شما نشان می دهید که شخصی که با شما صحبت می کند برای شما مهم نیست. این دیگران را تحریک می کند و هیچکس دوست ندارد با یک شخص محور متمرکز صحبت کند. صحبت کردن به طور مداوم را متوقف کنید و به دیگران گوش دهید و از آنها سوال بپرسید. اجازه ندهید که گفتگو یک طرفه باشد.

توقف وقفه:

اجازه دهید فرد به صحبت کردن ادامه دهد حتی زمانی که احساس می کنید که آرزو می کنید صحبت کنید یا دیدگاه خود را بیان کنید. همچنین، تمایل به بحث بیش از حد در مورد خودتان برای متوقف کردن صحبت دیگران را متوقف کنید.

گفتگو کنید:

در مکالمات جالب و هوشمندانه با افراد شرکت کنید، حتی اگر کسی رویدادی که در آن شرکت می کنید را نمی داند.

تلاش کنید تا با مردم صحبت کنید:

اگر برای نخستین بار با گروهی از مردم ملاقات کنید، تلاش کنید تا با آنها صحبت کنید، بخواهید بخشی از گروه باشید. مردم از این واقعیت قدردانی می کنند که حداقل شما تلاش می کنید آنها را بفهمید و با آنها دوست شوید.

گوشی خود را کنار بگذارید:

وقتی با شخصی یا گروهی از افراد بیرون می روید، با گوشی خود بازی نکنید. با انجام این کار، به دیگران بی احترامی میکنید. شما نشان می دهید که آنها به اندازه کافی مهم نیستند که بتوانید به آن توجه کنید. اگر شما نیاز به حضور یا برقراری تماس تلفنی مهم دارید،عذرخواهی کنید و آن را انجام دهید. اما زمانی که با آنها بیرون می روید، مردم را آزار ندهید.

در مکان های عمومی صدایتان بلند نباشد:

صدای خود را در مکان های عمومی کنترل کنید. از محیط اطراف خود اطمینان داشته باشید و مکالمات خود را با صدای آرام ادامه دهید ، مردم را با صدای بلند خود آزار ندهید. سعی کنید کمی ارام باشید و از کلمات و تنهایتان مراقبت کنید.

در ارتباط با مردم خوش برخورد باشید:

گفتن «متشکرم»، «لطفا»، «با عرض پوزش»، «متاسفم» هر زمان که لازم باشد. این لذت های کوچک، راه زیادی برای ایجاد یک روابط خوب با مردم است. هنگام عطسه کردن دهان و بینی خود را ببندید. اجتناب از انجام هر چیز ناخوشایند مانند خارش بخش خصوصی خود، انگشت در بینی کردن و یا جویدن با دهان باز.

مودب باش. به مردم احترام بگذارید. هنگامی که شما مودب و محتاط با مردم در اطراف برخورد میکنید، شانس آزار دادن را به طور عمده کاهش می دهید.

فروتن باشید:

طوری عمل نکنید که انگار از همه بهتر هستید ، در مورد دارایی های خود و یا دستاوردهای خود نگران نباشید. هیچ کس افراد متکبر را دوست ندارند.

همه چیز دان نباشید:

سعی نکنید همه چیز را بدانید. شما ممکن است خیلی چیزها را دیده و انجام داده باشید، اما لزوما به این معنی نیست که شما می دانید بهترین است.سعی نکنید به مردم بگویید که چگونه می توانند کارها را به شیوه ای بهتر انجام دهند یا اینکه بهتر می توانند کاری انجام دهند.

تحت تاثیر قرار ندهید:

افرادی که فکر می کنند باهوش هستند، در واقع بی جواب هستند، اگر قصد دارید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، مردم را از خود دور می کنید و آنها را نسبت به خود تحریک می کنید. مهم نیست که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید، نباید با شخص یا افراد بد رفتار کنید. فقط با آنها خوش بگذرانید اگر مشکلی با هم داشتید، حداقل سعی کنید بی ادب نباشید.

احترام به حریم خصوصی دیگران:

هر فرد دارای مرزهایی است که هرگز نباید سعی کنید از آنها عبور کنید.هیچوقت بدون دعوت جایی نروید.به دیگران فضا مورد نیاز را بدهید، هر روز با آنها تماس نگیرید. اجتناب از مشاجره در یک مکالمه یا پرسیدن این سوال که' شما در مورد چی صحبت می کنید؟' اگر متوجه شدید دو نفر در حال صحبت هستند و شما فقط کمی از صحبت هایشان را شنیدید در آن دخالت نکنید و اجازه دهید مکالمه به پایان برسد.

به وسایل شخصی افراد بدون اجازه دست نزنید:

به طور مداوم به اطراف سرک نکشید. هرگز وسایل دیگر را بدون اجازه لمس نکنید حتی اگر وسایل شخصی آنها نیست، چیزی است که در فضای شخصی آنها وجود دارد، بدون اجازه آنها را لمس نکنید.قبل از قرض گرفتن هر چیزی، اول اجازه بگیرید.

در اطراف مردم نباشید:

اگر کسی روز بدی داشته است، سعی کنید آنها را بهتر درک کنید. از آنها بپرسید که آیا آنها به کمک شما نیاز دارند یا در مورد آنچه که آنها را اذیت می کند صحبت کنید. اجتناب از صحبت در مورد هر چیز دیگری به غیر از آنچه آنها را آزار میدهد. اگر نه، حتما آنها را تنها بگذارید.

اجتناب از تماس گرفتن با مردم به طور مداوم:

هر ده دقیقه یک بار به یک شخص زنگ نزنید. فقط یک بار تماس بگیرید و پیام بگذارید تا با شما تماس بگیرند.

تکراری نباشید:

بارها و بارها از دیگران نخواهید تا کاری برای شما انجام دهند. هنگامی که دیگران را در فشار قرار می دهید صبرشان لبریز میشود، آنها شما را آزار دهنده می بینند. فقط یک بار درخواست کنید. حتی اگر فرد پاسخ نداد، برای بار سوم سؤال نکنید.

از مردم انتقاد نکنید:

هنگامی که شما کسی را برای بدست آوردن توجه یا اعتبار سنجی بد می نامید، نشان می دهد که چقدر احساس بدی نسبت به خود دارید. نحوه برخورد با دیگران نشان می دهد که چگونه در مورد خودتان احساس می کنید ، وقتی دلیل انجام کاری را نمی دانید و سوال هم نمی پرسد و در نهایت نظر می دهید، به معنی قضاوت کردن است.

اگر شما چیزی در مورد موضوع نمی دانید، فقط نظر خود نگه دارید. در استدلال های کوچک شرکت نکنید ؛ اگر با کسی مخالف هستید، فقط آن را اعلام کنید و از کار کردن به عنوان متخصص در این زمینه خودداری کنید. هرگز کسی را مجبور نکنید بحث کند و اگر کسی به شما می گوید که آنها نمی خواهند در مورد چیزی بحث کنند، فقط آن را ترک کنید.

منفی نباشید:

هنگامی که شما یک نگرش منفی دارید، برای افرادی که در اطراف شما هستند آزار دهنده است.

همیشه شکایت نکنید:

هیچ کس دوست ندارد که در اطراف افراد مضطرب و خودخواه قرار بگیرد، خصوصا در مورد افرادی که همیشه شکایت دارند. همچنین، به طور مداوم توهین یا انتقاد میکنند. طبیعی است ناراحتی خود را یک بار در یک زمان بیان کنید، اما آن را به یک عادت تبدیل نکنید.

اجتناب از خنده در زمان نامناسب مهم است :

آیا شما کسی هستید که به همه جوک ها میخندد، حتی اگر آنها خنده دار نیستند؟ متوقف کردن خنده در زمان نامناسب.واقعی باشید.

از حرکات بدن خود آگاهی داشته باشید:

از بدن خود آگاه باشید مثل جویدن ناخن، حرکت مداوم پا و غیره این نشان می دهد که شما عصبی و خسته هستید. همچنین این عادت ها برای دیگران آزار دهنده است. در اغلب موارد، شما از این جنبش های بدن بی اطلاع هستید. بنابراین، تلاش آگاهانه برای بهبود زبان بدن خود را انجام دهید.

روی حرفتان بایستید:

هنگامی که شما در حال برنامه ریزی با کسی هستید، مثل یک سفر یا یک جلسه برای یک فنجان قهوه، سعی کنید وعده خود را حفظ کنید. هنگامی که به وعده عمل نکنید ، نشان می دهید که فرد ارزشش را ندارد.

وقت شناس باشید:

اگر قرار است به ملاقات شخصی بروید، و دیر کرده اید، به شخص اطلاع بدهید.

گردن کلفت نباشید:

از دانش خود برای خجالت زدگی افراد استفاده نکنید.

اشتباهات زبانی دیگران را تصحیح نکنید:

سعی نکنید به آنها بگویید که فکر آنها اشتباه است.

بهداشتی باشید:

هر روز دوش بگیرید و بهداشت دهان وتمیزی دندان را حفظ کنید. شما نمی خواهید مردم را با نفس بد یا بوی بدن خود آزار دهید.

بله بگو نباشید:

یاد بگیرید که نه بگویید اگر نمی توانید کاری را انجام دهید، سعی نکنید همه را خوشحال کنید.

از غیبت کردن پرهیز کنید:

با این کار اعتماد دیگران را از دست می دهید. شایعه سازی نشان دهنده عدم وجود شخصیت است.

هرگز چیزی را تصدیق نکنید:

کلا بیاموزید و دقت کنید که برای خوب و محبوب بودن نباید هر چیزی را تایید کنید.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: