۱

تعبیه سایبان‌ها برای زائران در حرم امام رضا (ع)

نماینده مشهد با تقدیر و تشکر از اقدام مثبت مسئولین آستان قدس در تعبیه سایبان‌ها در صحن‌ها برای زائران گفت: هرچند سایبان‌هایی در صحن‌ها نصب شده اما کافی نیست و باید تعداد بیشتری از این سایبان‌ها در حرم امام رضا (ع) نصب شود.
کد خبر: ۲۳۵۱۶۳
۱۵:۳۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده مشهد با تقدیر و تشکر از اقدام مثبت مسئولین آستان قدس در تعبیه سایبان‌ها در صحن‌ها برای زائران گفت: هرچند سایبان‌هایی در صحن‌ها نصب شده اما کافی نیست و باید تعداد بیشتری از این سایبان‌ها در حرم امام رضا (ع) نصب شود.

حجت الاسلام و المسلمین ​نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، با اشاره به برخی محدودیت‌های زیارت حرم امام رضا (ع)‌ در ماه‌های گذشته گفت: موضوع زیارت یک موضوع حیاتی برای انسان‌ها است و نمی‌توان با آن به صورت منفی برخورد کرد و یا آن را تعطیل کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه زیارت برای همه انسان‌ها مثل اکسیژن است، گفت: اگر ارتباط انسان با زیارت قطع شود آسیب‌های روحی و روانی دارد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید براینکه تعطیلی زیارت در گذشته یک اشتباه بود، افزود: باید برای زیارت زائران حرم امام رضا (ع) در شرایط فعلی برنامه‌ریزی کرد که خوشبختانه مسئولان آستان قدس در این راستا اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به روزهای گرم مشهد مقدس تصریح کرد: این روزها هوای مشهد گرم است زائرین نمی‌توانند مثل روزهای عادی از فضای زیارت بهره مند شوند. چون آفتاب مستقیم در صحن‌ها می‌تابد. اما یکی از اقدامات و تدابیر خوب مسئولین آستان قدس این بود که سایبان‌هایی را تعبیه کردند تا زائران در این روزهای گرم در شرایط بهتری زیارت کنند.

وی با بیان اینکه این سایبان‌ها هرچند فواید بسیار خوبی برای زیارت زائران دارد اما به اندازه کافی در صحن‌ها وجود ندارد، افزود: باید تعداد این سایبان‌ها افزایش یابد تا زائرین با استفاده از آن به زیارت بپردازند.

نماینده مشهد در مجلس با تأکید براینکه این سایبان‌ها باعث می‌شود تا نور آفتاب مستقیم به زائران نتابد، گفت: خوشبختانه مسئولین آستان قدس در این زمینه گام خوبی برداشته‌اند و این اقدام موجب تسهیل زیارت در فصل گرما شده است.

حجت‌الاسلام پژمانفر افزود:‌ در ۲ ماه آینده شرایط آب و هوا در مشهد تغییر می‌کند و هوا سرد خواهد شد که امیدوارم مسئولین برای فصل سرما نیز تدابیر خاصی بیندیشند تا زائران با کمترین آزار و اذیت به زیارت بپردازند.

وی تأکید کرد:‌ انتظار ما از مسئولین آستان قدس و حرم امام رضا (ع) این است تا شرایط به گونه‌ای مهیا شود که زائران در صحن‌ها هم در فصل گرما و هم در فصل سرما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیارت بپردازند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Canada
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
يا أَبَا الْحَسَنِ يا عَلِىَّ بْنَ مُوسا أَيُّهَا الرِّضا يَا ابْنَ رَسولِ اللَّهِ يا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلا خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَ مَوْلانا إنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ إلَا اللّٰهِ وَ قَدَّمْناکَ بَيْنَ يَدَیْ حاجاتِنا يا وَجيهًا عِنْدَ اللّٰهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ