۱

نماز عید قربان در مرکز اسلامی انگلیس مجازی برگزار شد

به علت قرنطینه ناشی از ویروس کرونا اقامه نمازعید قربان در مرکز اسلامی انگلیس به صورت برخط از طریق شبکه های مجازی و زنده در شبکه تلویزیونی اهل بیت(ع) پخش شد.
کد خبر: ۲۳۵۰۱۲
۱۴:۰۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام و المسلمین «سید عباس عابدی» در مرکز اسلامی انگلیس در لندن ب گزار شد و به علت قرنطینه ناشی از ویروس کرونا اقامه این نماز به صورت برخط از طریق شبکه های مجازی و زنده در شبکه تلویزیونی اهل بیت(ع) پخش شد.

پس از اقامه نماز عید قربان، حجت الاسلام عابدی در خطبه های این نماز با تبریک عید به همه مسلمانان گفت: عبادت، دعا، توسل، ذکر و خشوع در روز عید از اعمال سفارش شده به یک مومن است که با عمل به آن، عید برای یک مسلمان معنی حقیقی پیدا می کند.

عابدی در ادامه خطبه هایش با بیان اینکه جنس عید قربان مادی و دنیوی نیست افزود: عید قربان عید رحمت و مغفرت الهی است.

وی همچنین با اشاره به حدیثی از امیر المومنین امام علی علیه السلام گفت: هر روز که معصیت نکنیم آن روز، روز عید است و در تفسیر سوره هایی که خواندنش در نماز عید قربان مستحب است، تزکیه نفس، رمزپیروزی و رستگاری انسان بیان شده است.

به گفته حجت الاسلام عابدی در این روز نیز مردم پس از به جا آوردن حج و اعمال و مناسکی که نشان دهنده عبودیت، بندگی و خضوع در برابر خداست؛ وقتی به پایان این مناسک می رسند عید می گیرند. به این معنی که پس از آن سیر و سلوک، اکنون به خودشان، به اصل انسانی و فطرت خدا دادی برگشته اند.

خطیب نماز عید قربان به تفسیر آیه «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاها» به نقل از امام باقر و امام صادق عليهما السلام اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفسیر کسانی که از پيامبر و امامان معصوم، اطاعت كردند، رستگار شدند.

عابدی با اشاره به اینکه در قرآن دویست و پنجاه مرتبه به تقوی سفارش شده است تصریح کرد تقوی لازمه رسیدن به خودسازی و تزکیه نفس است. زیرا تقوی عامل بازدارنده درونی است تا انسان معصیت نکند.

خطیب نماز عید قربان در ادامه سخنانش با بیان مثالی از دوربین‌های خیابانی که سرعت خودروها را کنترل می کند گفت: این دنیا نیز زیر ذره بین خداست. اگر ما واقعاً باورکنیم و بموقع متوجه باشیم که خداوند ما را می بیند، ما هرگز معصیت نخواهیم کرد و علت اینکه ما به گناه آلوده می شویم همین است که باور نداریم در نظارت کامل خالقمان هستیم و یا اینکه فراموش می کنیم که مقابل قوی ترین دوربینهای جهان قرار داریم.

حجت الاسلام عابدی همچنین به وظایف مسلمانان در این عید اشاره کرد و گفت که یکی از سنت های پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام این بوده که در این روز فقرا و نیارمندان را اطعام می کرده اند و ما نیز نباید در این روز فقط خودمان شاد باشیم بلکه باید شادی خود را با دیگران تقسیم کنیم.

نماز عید قربان در مرکز اسلامی انگلیس مجازی برگزار شد

نماز عید قربان در مرکز اسلامی انگلیس مجازی برگزار شد

نماز عید قربان در مرکز اسلامی انگلیس مجازی برگزار شد

نماز عید قربان در مرکز اسلامی انگلیس مجازی برگزار شد

نماز عید قربان در مرکز اسلامی انگلیس مجازی برگزار شد

نماز عید قربان در مرکز اسلامی انگلیس مجازی برگزار شد

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Canada
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
گرچه اساسًا نمازهای جمعه و عیدین در غیبت امام (عج) واجب نیست ولی برای جلوگیری از بدعت و ضلالت باید دانست که اصلًا وسایل مجازی، اجتماع فیزیکی ایجاد نمی‌کند تا بتوان سخن از نماز جماعت بر زبان آورد؛ و إن لّا برای شوخی میتوان یک ملیارد نفر را بر یک سفرۀ مجازی غذا داد
دین که بازیچۀ سیاست نیست؛ چرا بجای نمایش دینداری، عمل نمیکنی؛ خدا خانه نشینت کرده تا مجبور شوی کمی فکر کنی! ساعتی تفکّر از عمری عبادت افضل است
اگر دولتهای خائن عالم، اموال ملّتها را بجای سرف در خودنمایی، جنگ زرگری و بازی مُچ اندازی صرف تحقیقات عام المنفعه علمی می‌کردند، امروز مجبور نبودند با توسل به فضای مجازی ابراز وجود کنند؛ و اگر برق و اینترنت هم رفت، آنوقت ارباب بی‌عُرضه چه خاکی به سرشان می‌ریزند؟