۰

جنجال در مورد تخریب آثار تاریخی اسلامی در مصر

ادعای تخریب آثار اسلامی در مصر برای ساخت یک پل، باعث بروز جنجال در مورد اقدامات دولت این کشور در حفاظت از آثار تاریخی اسلامی شده است.
کد خبر: ۲۳۴۷۸۰
۱۳:۲۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، براساس این ادعاهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی مصری، این آثار باستانی با قدمت پنج قرن در شهر مردگان قاهره، در میان آثاری هستند که خراب شده است.

یک کمپین آنلاین که در فیس‌بوک راه‌اندازی شده، نسبت به طرح ساختن یک پل از طریق قبرستان صحرای مملوک بسیار معترض است. خالد عبد الهادی، فعال اجتماعی و روزنامه‌نگار گفت که مقبره‌های مملوک بخشی از معماری مشهور جهان اسلام در مصر به حساب می‌آید و تخریب آنها به معنای از بین بردن جنبه‌های کلیدی تاریخ کشور است.

هشام عوف، از باستان شناسان مصری هم اظهار کرده که گورستان‌هایی که برای ساخت این پل تخریب شده در یک مکان باستان‌شناسی ثبت شده از سال ۲۰۰۹ بوده‌اند و آسیب رساندن به آنها خلاف قانون است.

با این حال، اسامه طلعت، رئیس بخش آثار باستانی اسلامی، قبطی و یهودی دانشگاه علوم و فناوری مصر و ژاپن (Egypt-Japan University of Science and Technology) در بیانیه‌ای اظهار کرد: این شایعات كاملاً نادرست و تصاویر مقبره‌هایی كه شبكه‌های اجتماعی وجود دارند، آثار تاریخی ثبت شده نیستند.

پیش از این، روز دوشنبه دولت مصر ادعاهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر نابودی قبرستان‌ها و آثار باستانی اسلامی را برای ساختن یک پروژه پل‌سازی رد کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: