۰

وضعیت قرمز در 26 استان

با شیوع کرونا از ۴۵۷ شهرستانی که داریم فقط وضعیت ۳۷ شهرستان سفید است، ۱۰۵ شهرستان زرد و بقیه نارنجی و قرمز است. بر این اساس، اکثریت مناطق کشور درگیری دارند و اکنون وضعیت ۲۶ استان‌مان قرمز است.
کد خبر: ۲۳۴۷۶۹
۱۲:۵۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه «وطن امروز»در گزارشی به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور پرداخته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

به دلیل رشد بالای آمار ابتلا و مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری «کووید-19»، مدتی است وضعیت شهرها و استان‌های کشور از زرد و نارنجی به قرمز کرونایی تغییر می‌یابد تا نگرانی‌ها برای کادر پزشکی بیش از پیش شود. استان‌هایی چون تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس که تراکم جمعیت زیادی دارند و میزان انتشار ویروس کرونا در این مناطق بیشتر است به دلیل پر بودن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و خستگی کادر پزشکی با مشکلات زیادی مواجهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در این باره گفت: در روز‌های اخیر میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در تهران به مرحله‌ای رسید که در وضعیت قرمز قرار گرفت. علیرضا رئیسی اعلام کرد: از ۴۵۷ شهرستانی که داریم فقط ۳۷ شهرستان سفید است، ۱۰۵ شهرستان زرد و بقیه نارنجی و قرمز است. بر این اساس، اکثریت مناطق کشور درگیری دارند و اکنون وضعیت ۲۶ استان‌مان قرمز است، البته وقتی اعلام می‌کنیم که یک استان قرمز است، به این معنا نیست که تمام شهرهای آن استان قرمز است، بلکه به این معناست که مجموع بستری‌های استان در میزانی قرار گرفته که به عنوان قرمز از آن نام می‌بریم. در جایی که قرمز است، به این معناست که طی ۲ هفته روزانه به طور میانگین به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، بیش از ۳ نفر بستری می‌شوند که آمار بسیار بالایی است.

رئیسی ادامه داد: رنگ قرمز به این معناست که میزان بستری در حال افزایش است. از طرفی حداقل میانگین بستری برای بیماران‌مان حدود ۶ تا ۷ روز است و در‌ آی‌سی‌یو این میزان افزایش می‌یابد. بر همین اساس در استان‌هایی که قرمز اعلام می‌کنیم، مردم باید بسیار مراقب باشند تا توان نظام سلامت و تخت‌ها بتواند جوابگو باشد.

۸۵ درصد مردم ماسک بزنند آمار پایین می‌آید

استفاده از ماسک مهم‌ترین شیوه جلوگیری از ابتلا و انتشار ویروس کروناست. معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه الان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حدود ۷۵ درصد رسیده است، گفت: اگر ۸۵ درصد مردم ماسک بزنند آمار کرونا پایین می‌آید.
رئیسی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، گفت: براساس ارزیابی‌هایی که اردیبهشت ۹۹ داشتیم، قریب به ۸۰ درصد کل کشور پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند که این عدد در خرداد به ۲۰ درصد رسید.
وی در ارتباط با استفاده از ماسک، گفت: با اجباری شدن استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ۹۹ تاکنون، این شاخص در کل کشور به حدود ۶۸ درصد و در ادارات دولتی به ۸۴ درصد رسیده است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: انتظار داریم استفاده از ماسک افزایش یابد. معمولا بالای ۸۵ درصد استفاده از ماسک اثر مستقیم خودش را می‌گذارد.

کرونا سریعا همه چیز را دور می‌زند

رئیسی درباره زمان کاهش ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در کشور، گفت: اول باید بدانیم که این ویروس همچنان ناشناخته است و شیوع آن در بسیاری از کشورها دوباره افزایش یافته است. این ویروس سریعا همه چیز را دور می‌زند. این همه از رمدسیویر صحبت می‌کنیم اما هنوز این ویروس داروی ثابت‌شده‌ای ندارد. فعلا راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

داروهای کرونا را از بازار آزاد تهیه نکنید

از سوی دیگر مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه مردم برای تهیه داروهای بیماران مبتلا به کرونا از مراجعه به بازار آزاد خودداری کنند، گفت: داروهای این بیماران در بیمارستان تأمین می‌شود و نیاز بازار آزاد، کاذب است.
سید‌حیدر محمدی درباره قیمت داروی فاویپیراویر هم اظهار کرد: قیمت هر عدد از این دارو 19 هزار تومان است و تنها در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر فاویپیراویر مورد نیاز سیستم درمان از محل تولید داخل تأمین می‌شود و داروهای موجود در بازار، قاچاق یا تقلبی است.
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نیاز تهیه دارو در بازار آزاد نیاز کاذب است، عنوان کرد: موارد مصرف این دارو تنها برای بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه است که سازمان غذا و دارو در حد نیاز سیستم درمان، این دارو را تأمین کرده است.
وی درباره داروی رمدسیویر نیز خاطرنشان کرد: نرخ داروی رمدسیویر وارداتی حدود یک میلیون و 300 هزار تومان است و قیمت نمونه تولید داخل آن حداقل یک‌سوم نرخ نمونه وارداتی خواهد بود که بزودی پس از انجام مراحل پایانی قانونی، وارد بازار دارویی کشور خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: