۰

کمک ۲۰ میلیارد تومانی اصناف و صنعتگران به آسیب دیدگان کرونا در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از کمک نقدی و تجهیزاتی ۲۰ میلیارد تومانی صاحبان اصناف و تولیدکنندگان به آسیب دیدگان کرونا در قم خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۶۴۴
۱۳:۱۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از کمک نقدی و تجهیزاتی ۲۰ میلیارد تومانی صاحبان اصناف و تولیدکنندگان به آسیب دیدگان کرونا در قم خبر داد.

مهرداد غضنفری  با اشاره به برنامه‌ریزی‌های استان برای تأمین ماسک اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا استفاده از ظرفیت‌های داخل و خارج از کشور مورد توجه قرار گرفت. به‌عنوان‌مثال از ظرفیت خواهرخواندگی قم با استان گانسوی چین منجر به تأمین ۲۰ هزار ماسک سه لایه و N۹۵ و دو هزار دست لباس پزشکی رایگان گردید که در اختیار علوم پزشکی و کادر درمان گرفت.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت تشکل‌های اقتصادی داخل همچون اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی یکی دیگر از رویکردها بود، ابراز کرد: در این زمینه صاحبان اصناف و تولیدی‌های استان قم خوش درخشیدند و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و تجهیزاتی برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در قم اهدا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: از ظرفیت مرکز در تأمین نیازمندی‌ها نیز استفاده و تعداد ۲۴۷ هزار عدد ماسک به‌صورت رایگان از ستاد ملی وارد استان شد که بیشتر در اختیار گروه‌های هدف که در تأمین ماسک مشکلاتی داشتند قرار گرفت، از جمله خبرنگاران، ایثارگران و جانبازان و گروه‌های آسیب‌پذیر از این ظرفیت استفاده کردند.

وی با تأکید بر اینکه در راستای تحقق فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل بهداشتی، تعدادی از مشاغلی که باید تعطیل می‌شد با صدور ابلاغیه اجرایی شد، تصریح کرد: مواردی نیز بود که نیاز به برخورد قانونی داشت و تعدادی از واحدهای صنفی که این مسائل را رعایت نمی‌کردند که پلمپ شدند، دسته دوم نیز مشاغلی بودند که باید فعالیت می‌کردند تا در تأمین نیازهای اساسی مردم دچار مشکل نشویم که این واحدها در حوزه حمل‌ونقل و مواد غذایی شناسایی شد.

غضنفری یادآور شد: دسته سوم نیز بنا به شرایط باید وارد چرخه تولید می‌شدند و ایجاد فرصت جدید در تأمین نیازمندی‌ها با تحقق تجارت الکترونیکی پیگیری شد، باید در ایام عادی نیز این رویکرد را حفظ کنیم و تداوم بدهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: اقدامات حمایتی در دستگاه‌های اجرایی قم و ارائه بسته حمایتی به مشتریان آسیب‌دیده و مساعدت با صاحبان کسب‌وکار که با شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه بودند نیز از دیگر اقدامات بود؛ برخی نیاز داشتند که اقساط سررسیدشان دیرتر پرداخت شود که اقساط واحدها بدون جریمه به پایان دوره بازپرداخت منتقل شد.

وی با بیان اینکه به افرادی که تسهیلاتی گرفته بودند و سررسید آن فرا رسیده بود فرصت سه‌ماهه داده شد تا در حوزه ایفای تعهدات و چک‌های صادر شده، واحدها تا سه ماه از عدم ممنوعیت‌ها و مشمولیت‌های ناظر بر چک برگشتی برخوردار شوند، گفت: تعویق سه‌ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه در قم اجرایی شد و تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز حضور مشتری از اقدامات مهم در این ایام بود.

غضنفری عنوان کرد: افزایش سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از سه میلیون به ۱۰ میلیون یکی از طرح‌های کشوری بود که روند پرداخت را تسهیل کند، همچنین فرصت کم‌نظیری را برای واحدهای تولیدی دارای بدهی ایجاد شد، به‌نحوی‌که از ۷ و نیم درصد از بدهی با اقساط ۵ ساله و تنفس ۶ ماهه برخوردار شوند و این مجال را داشته باشند بدهی را با فراغ بال بیشتری پرداخت کنند.

وی گفت: ارائه تسهیلات گسترده ریالی و اعتباری و حمایت‌های قانونی در تغییر خط تولیدی در استان به لحاظ اضطرار در حوزه واردات ماشین‌آلات و پارچه و مواد اولیه موردنیاز و تعیین قیمت محصولات بهداشتی و ماسک و الکل موردنیاز و تشدید نظارت و بازرسی شبانه‌روزی برای جلوگیری از اجحاف به شهروندان از جمله رویکردهای مهم با مشارکت حوزه غذایی و نظارتی به شمار می‌رود.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: