۰

نرخ ارز حج تمتع سال آینده برای حجاج امسال تثبیت شد

رئیس سازمان حج و زیارت از تثبیت نرخ ارز حج تمتع برای زائرانی که امسال هزینه حج را پرداخت کرده بودند، خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیون دلار از هزینه حج امسال برای حج تمتع ۱۴۰۰ ذخیره شد.
کد خبر: ۲۳۴۶۱۳
۱۱:۱۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به عدم برپایی حج تمتع امسال، اظهار داشت: درباره حج تمتع ما با کشوری مثل عربستان مواجه هستیم که نه سفارت و کنسولگری و نه تعامل مستمری با آنها داریم و از طرفی هم در شرایطی به سر می‌بریم که نمی‌دانیم کرونا تا پایان سال جاری مهار می‌شود یا نه و عربستان چه برنامه‌ای برای حج سال آینده دارد.

وی با بیان اینکه پس از امضای تفاهم‌نامه حج با عربستان بهتر می‌توان تصمیم‌گیری کرد، افزود: هنوز مشخص نیست که آیا عربستان سهمیه ایران برای حج تمتع سال آینده را همچون سهمیه امسال ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر در نظر می‌گیرد یا قرار است این سهمیه با توجه به شرایط کمتر و بیشتر شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه پس از تعطیلی حج تمتع امسال شاید راحت‌ترین کار این بود که پول زائر را بر‌‌گردانیم، خاطر نشان کرد: چون تعهدی نداشتیم، می‌توانستیم پول زائران را بازگزدانیم و سال آینده مجدد ثبت‌نام با هزینه جدید صورت گیرد که با توجه به تغییرات بازار ارز، زائران مجبور می‌شدند با قیمت بالاتری به حج اعزام شوند.

رشیدیان از تثبیت نرخ ارز حج تمتع برای زائرانی که امسال هزینه حج را پرداخت کرده بودند خبر داد و گفت: پیگیری‌هایی صورت گرفت تا نرخ ارز تثبیت و ارز مورد نیاز زائران حج ۱۴۰۰ که امسال ثبت‌نام کردند، ذخیره شود. چرا که معتقدیم زائران حج تمتع سال جاری که از لحاظ اجرایی ثبت‌نام را انجام داده و رقم اولیه را واریز کردند، باید با نرخ امسال به حج سال آینده مشرف شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: برای این کار باید مجوز و تأییدیه از هیأت دولت می‌گرفتیم که چهارشنبه هفته گذشته کلیات آن تأیید شد و ۳۰۰ میلیون دلار را با نرخ ارز عملیات حج سال جاری برای حج سال آینده تثبیت و در بانک مرکزی ذخیره کردیم.

وی با بیان اینکه افرادی که امسال برای حج تمتع ثبت‌نام کردند به حج تمتع سال آینده مشرف می‌شوند، گفت: از ۷۶ هزار زائر ثبت‌نامی در حج تمتع امسال، ۷۴ هزار و ۸۲۶ نفر وجه اولیه را واریز کردند. ثبت‌نام هم در روزهای گذشته متوقف شد، چون ما عملا چیزی به اسم حج ۹۹ نداریم و سهمیه این افرادی که برای حج امسال ثبت‌نام کردند، به حج ۱۴۰۰ منتقل می‌شود.

رشیدیان با اشاره به اینکه در صورتی که سهمیه حج تمتع سال آینده همچون امسال باشد حدود ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام جدید خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: پس از تفاهم با عربستان و مذاکرات با دولت، هزینه حج تمتع ۱۴۰۰ اعلام می‌شود و افرادی که امسال ثبت‌نام قطعی کردند، با هزینه ۳۲ تا ۴۱ میلیون تومان (متوسط ۳۵ میلیون تومان) و سایر افراد بر اساس قیمت‌گذاری سال آینده که تابع نرخ ارز اعلامی از سوی دولت است، صورت می‌گیرد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: