۰

سوءاستفاده رژیم بحرین از کرونا برای دامن زدن به تبعیض ضد شیعیان

با وجود بازگشایی اماکن عمومی در بحرین در شرایط شیوع کرونا، اما رژیم بحرین در راستای سیاست‌های تبعیض‌آمیز مذهبی خود علیه شیعیان، مانع از برپایی مراسم‌ مذهبی و عزاداری می‌شود.
کد خبر: ۲۳۴۶۰۱
۱۰:۴۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه خبری «مرآة البحرين» در گزارشی با یادآوری رخدادهایی که از اوایل شروع انتشار ویروس کرونا تاکنون در بحرین اتفاق افتاده تأکید کرد: ممانعت از برپایی مراسم مذهبی و دسته‌های عزاداری توسط رژیم بحرین مشکوک به نظر می‌رسد و دلایل دیگری پشت پرده این اقدامات وجود دارد که مهم‌ترین آن سیاست‌های تبعیض‌آمیز این رژیم علیه شیعیان است.

در این گزارش آمده است: در اوایل شیوع بیماری کرونا در ایران حدود ۲ هزار بحرینی در این کشور حضور داشتند و این مسئله زمینه مناسبی برای حمله رسانه‌ای سازمان یافته علیه شیعیان و متهم کردن آنان به انتقال ویروس کرونا به بحرین، و همچنین آزار و اذیت مسافران و ممانعت از بازگشت این مسافران به کشورشان ایجاد کرد. این در حالی است که چندین بحرینی همزمان در کشور ایتالیا که ویروس کرونا در آن شیوع پیدا کرده بود، حضور داشتند و دولت بحرین شرایط بازگشت آنان را مهیا کرد و آن ‌ها را به کشور بازگرداند.

در ادامه این گزارش بیان شده است: پادشاه بحرین در اقدامی غیر منطقی مسئولیت بازگرداندن شهروندان بحرینی از ایران را به جای وزارت کشور به سازمان اوقاف شیعه، محول کرد و دستور داد هزینه‌های آن از بودجه این سازمان تأمین شود؛ این اقدام نشانگر تبعیض مذهبی است که پادشاه بحرین به آن دامن می‌زند.

مرآة البحرين نوشت: علما، شخصیت‌ها و جمعیت‌های بزرگ بحرین از اوایل شروع انتشار ویروس کرونا در راستای انجام وظایف ملی خود با صدور بیانیه‌هایی از مردم خواستند تا اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مراعات کنند و شیعیان به طور جدی با متوقف کردن فعالیت‌های مذهبی پایبندی خود را به اصول بهداشتی ثابت کردند.

این پایگاه خبری افزود: آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی بحرین، جمعیت «الوفاق» بزرگ‌ترین جریان مخالف رژیم آل خلیفه و «سیدعبد‌الله الغریفی» از برجسته‌ترین علمای دینی بحرین هرکدام در بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم خواستند تا فعالیت‌های مذهبی و دینی را برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا متوقف کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: با شروع ماه مبارک رمضان تصمیم بر این شد که تلاوت قرآن و ادعیه از طریق بلندگوها توسط هیئت امنای مساجد پخش شود، اما سازمان اوقاف در اقدامی تبعیض‌آمیز، هیئت امنای مساجد را به طور غافلگیرانه‌ای بازداشت کرد و از آنها تعهد کتبی گرفت تا این کار را متوقف کنند. این موضوع یکی از نگرانی‌های شیخ عیسی قاسم و دیگر شخصیت‌ها و جمعیت‌های بحرینی بود که پیش‌بینی می‌کردند رژیم بحرین از شرایط شیوع کرونا برای دامن زدن به سیاست‌های تبعیض‌آمیز مذهبی سوء استفاده کند.

مرآة البحرين در پایان این گزارش نوشت: اکنون با وجود درخواست‌های رسمی مکرر مساجد و دسته‌های عزاداری برای اقامه شعائر دینی با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین با وجود اقدامات اخیر دولت برای بازگشایی اماکن عمومی، اما رژیم بحرین همچنان با احیای مناسبات دینی مخالفت می‌کند؛ این امر بیانگر انگیزه‌های تبعیض‌آمیز مذهبی آنها است، با اینکه تا ماه محرم و روز عاشورا کمتر از یک ماه باقی مانده و این رژیم به خوبی از ارزش والای این روزها نزد شیعیان باخبر است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: