۰

آیت الله مدرسی خواستار بازگشایی مساجد و اماکن زیارتی شد

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا به مسئولین عراقی توصیه کرد، درهای اماکن زیارتی و مساجد عراق را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی در ایام عید قربان بازگشایی کنند.
کد خبر: ۲۳۴۴۶۶
۱۰:۱۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه به مسئولین عراقی توصیه کرد، در های اماکن زیارتی و مساجد عراق را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی در ایام عید قربان بازگشایی کنند.

آیت الله مدرسی در بیانیه ای به مناسبت نزدیکی عید سعید قربان گفت: به روز عرفه و موسم رحمت الهی نزدیک می شویم و مؤمنین سرتاسر جهان با زبان های مختلف به سوی پروردگار بخشنده که به ما وعده رحمت داده روی می آورند و روز عید قربان امید داریم که هر کس از گناهان توبه کند، مثل یک کودک تازه متولد شده، پاک و پاکیزه شود. در این مناسبت مبارک امسال به پروردگان رحمان پناه ببریم تا بلا و گرفتاری را از ما دور گرداند و ما را به روز های عزّت و آرامش بازگرداند.

ایشان تأکید کرد: این مناسبت بزرگی است که اگر از دست بدهیم، ممکن است بار دیگر تا ماه رمضان آینده نصیبمان نشود.

آیت الله مدرسی ادامه داد: در نبود موسم حج امسال، محرومیت بزرگ از زیارت حضرت اباعبد الله الحسین سید الشهدا (علیه السلام) در کربلای معلی و همچنین در شرایط کرونایی که ما را از برکت مساجد و اماکن زیارتی محروم کرده است، بیایید خانه هایمان را به محل ذکر تبدیل کنیم که خداوند متعال می فرماید: (فی‏ بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فیها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ *رِجالٌ لا تُلْهیهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ)”.(این نور هدایت) در خانه‌هایی است که خدا اذن داده رفعت یابند و نام او در آنها ذکر شود. در آنها بامدادان و شامگاهان او را تسبیح گویند).

این عالم اشاره کرد: آیا حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) نفرمودند: « جُعِلَتْ لِیَ الْأَرْضُ مَسْجِداً وَ طَهُوراً».( روی زمین سجده گاه و پاک کننده برای من قرار داده شده است). هر کدام ما از ما گوشه ای از خانه را به مدت سه روزی برای راز و نیاز با خداوند اختصاص دهیم و خانواده بر سر سفره قرآن، نماز و توسل به درگاه خداوند سبحان جمع شوند تا این بلای بزرگ را از همگی برطرف کند و کرامت و برکت را به ما عطا فرماید.

آیت الله مدرسی به مسئولین عراقی توصیه کرد که در این روزها، در های اماکن زیارتی و مساجد را با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی بازگشایی کنند.

ایشان افزود: این قابل قبول نیست که مراکز تجاری و حتی مراکز لهو باز باشد، در حالی که خانه های خدا بسته است. آیا ما به عنوان مسلمان از نماز، دعا و ارتباط با یکدیگر امید و قدرت نمی گیریم، آیا خداوند متعال نفرمود: (وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَکُمْ).: ( مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را).

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: