۰

بازداشت یکی از عناصر داعش در تونس

وزارت کشور تونس از بازداشت یکی از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش که قصد انجام عملیاتی علیه نیروهای امنیتی این کشور را داشت، خبر داد.
کد خبر: ۲۳۳۷۶۹
۱۳:۰۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت کشور تونس روز دوشنبه، ۳۰ تیرماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش که درحال برنامه‌ریزی برای انجام عملیات تروریستی علیه یک گروه امنیتی در یکی از استان‌های جنوب این کشور بود، بازداشت شد.

این وزارتخانه افزود: شماری از نیروهای امنیتی توانستند پس از عملیاتی گسترده نقشه این تروریست را خنثی سازند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این عنصر تکفیری وابسته به گروه تروریستی داعش در حال برنامه‌ریزی برای انجام عملیات تروریستی و بمب گذاری علیه یک گشت امنیتی در یکی از استان‌های جنوبی تونس بود که در زمان مناسب بازداشت شد و لوازم اولیه ساخت بمب از او ضبط شد.

دستگاه قضایی تونس روز شنبه هفته جاری نیز یکی دیگر از عناصر داعش که برای انجام عملیات علیه نیروهای امنیتی این کشور برنامه‌ریزی می‌کرد، را به زندان محکوم کرد.

وزارت کشور تونس در ۹ ژوئیه جاری(۱۹ تیرماه) اعلام کرد که چند طرح تروریستی با هدف حمله به ساختمان‌های دولتی و مراکز گردشگری خنثی و عنصر اصلی این عملیات دستگیر شده است.

از ماه مه ۲۰۱۱ میلادی تا کنون کشور آفریقایی تونس شاهد اقدامات تروریستی متعدد است که دهها نفر از نیروهای امنیتی و نظامی این کشور و همچنین چندین گردشگر خارجی در این عملیات‌های تروریستی کشته شده‌ا

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: