۰

کودکم بد زبان شده و فحاشی می کند چه کنم

کودکان در یک مدت زمانی چیزهای بد یا خوبی که می شنوند را تکرار می کند پس برای جلوگیری از بدحرف زدن و فحاشی فرزندتان ابتدا باید الگوی خوبی برای آن ها باشید.
کد خبر: ۲۳۲۹۷۳
۱۵:۴۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، طبیعی است که بچه ها یک یا چند بار حرف بد بزنند چراکه در واقع بچه های کوچکتر اغلب چیزهایی را که شنیده اند تکرار می کنند.بچه های بزرگتر اغلب می خواهند واکنش های والدین خود را تست کنند ، اگر فرزند شما از چند واژه بد برای شروع استفاده کرده در این بخش از نکات مربوط به تربیت فرزند گزینه های مختلفی وجود دارد که می تواند حرفهایشان را محدود کنید.

بهترین و موثرترین روش ها برای درمان فحاشی کودکان

در مورد ارزش های خانوادگی خود فکر کنید

ارزش های خانوادگی شما در تصمیم گیری چگونگی پاسخ به حرف بد زدن نقش مهمی را ایجاد می کند .برای برخی از خانواده ها، حرف بد به هیچ وجه بزرگ نیست و پدر و مادر قبول دارند که بچه ها از کلمه های نفرین کننده استفاده می کنند.

برای خانواده هایی که سوگند خوردن برایشان بد است، مهم است که به سرعت این مشکل را رفع کنند اما به هر حال، با کودک خود صحبت کنید که چگونه افراد مختلف ارزش های متفاوتی دارند بنابراین در حالی که ممکن است حرف بدی بزنید، ممکن است برای دیگران توهین آمیز باشد یا اگر خانواده تان حرف بد نمی زنید، اطمینان حاصل کنید که فرزندتان بداند که ممکن است این کلمات را دیگران بشنوند.

دلیلش را در نظر بگیرید

هنگام تصمیم گیری درباره سوء رفتار از حرف بد زدن، به دلایل ممکن برای گفتن کلماتی از فرزند خود دقت کنید. چگونگی و جایی که کلمه حرف بد مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مهم است.یک کودک 5 ساله می تواند یک کلمه ای را که در اتوبوس شنیده، تکرار کند.

گاهی اوقات بچه ها قسم می خورند زیرا آنها از مهارت های زندگی مهم مانند مهارت های ارتباطی و مهارت های اجتماعی خبری ندارند در صورتی که این مورد مسئله باشد، مهم است که به فرزندان خود این مهارت ها را آموزش دهید در غیر این صورت، عواقب آن در طول عمر او باقی می ماند.

بزرگسالانی که مهارت های اجتماعی یا مهارت کنترل عصبی نشدن را ندارند، می توانند از کار خود برای استفاده از زبان و حرف های نامناسب اخراج شوند یا برای استقاده از کلمات زشت ممکن است مشکلاتی را در روابط خود تجربه کنند.

اگر فکر می کنید حرف بد زدن نشانه ای از یک مشکل بزرگتر از قبیل فقدان مهارت های مدیریتی خشم است، مهارت های آن را به عنوان بخشی از استراتژی انضباطی خود به کودکتان تدریس کنید.

یک الگوی خوب باشید

نوع رفتار شما برای کودک یک الگو است. اگر به عنوان یک رهبر حرف بدی بزنید، احتمالا فرزند شما نیز این کار را انجام خواهد داد ؛ گفتن اینها واژه های مربوط به افراد بالغ است، بنابراین من می توانم آنها را بگویم اما تو نمی توانی به کودک خود، جواب نخواهد داد .

بچه ها می خواهند مثل بزرگسالان باشند و شما را کپی خواهند کرد اگر زبان شما کمی آرام بوده باشد و فرزند شما حرف بد بزند، برای اولین خط دفاعی باید زبان خود را تغییر دهید.

اگر شما می دانید که چگونه می توانید با خشم خود برخورد کنید و بدون لعنت گفتن و حرف زشت، خودتان را بیان کنید، فرزندتان یاد می گیرد که چگونه این کار را نیز انجام دهد همچنین، به راه های دیگری که کودکتان در معرض زبان نامناسب قرار می گیرد، نگاه کنید.

اگر اجازه می دهید کودک شما به تماشای فیلم یا بازی های ویدئویی که شامل بسیاری از زبان های ناپسند هستند، بنشیند، احتمالا او نیز از آنها استفاده می کند ، چیزهایی که کودکتان می بیند و می شنود را خودتان محدود کنید تا زبانی خوب و مناسب داشته باشد.

اگر فرزندتان به دنبال توجه است، آن را نادیده بگیرید

بچه ها اغلب رفتارهایی را که توجه زیادی را به خود جلب می کنند تکرار می کنند ،اگر شما می خندید یا حرکت بزرگی را از کلمات بد از خود نشان می دهید، تا حد زیادی تضمین می کنید که کودکتان آن را دوباره بگوید.

نادیده گرفتن می تواند یک خط دفاعی برتری باشد، مخصوصا برای کودکان کوچکتر. اگر کلمه بد تکرار شود، با وجود نادیده گرفتن آن، توضیح می دهید که آن کلمه خوب نیست و نباید دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

قوانین مربوط به حرف بد را بگذارید

حرف بد زدن به یک مشکل تبدیل شده، ممکن است لازم باشد که یک قانون خانواده ای را اجرا کنید ؛ جمله ای که می گوید از زبان مناسب استفاده شود، می تواند کمک کند.

بچه ها ممکن است نیاز به یک هشدار و یادآوری در مورد آنچه که مناسب است، داشته باشند. والدین دیگران ممکن است قانونی داشته باشند که می گوید:حرف بد را می توان فقط در رخت خواب گفت که هیچ کسی نشنود.

عواقبی را در نظر بگیرید

اگر شما قانونی را در مورد حرف بد ایجاد کرده اید و این اتفاق بیافتد، ممکن است عواقب منفی ناشی از این کار ضروری باشد.اگر فرزند شما حرف بد می زند در زمانی که عصبانی می شود، زمان خوبی است که بتوانید به او آموزش بدهید که چگونه می تواند خودش را آرام کند قبل از اینکه چیزی بگوید و خودش را به دردسر بیندازد.

پاداش برای داشتن زبانی مناسب

ارائه پاداش هایی برای استفاده از زبان مناسب، مفید است ؛ برای کودکانی که در مدرسه درگیر می شوند و یا کودکانی که در زمان عصبانیت به دیگران حرف بد می زنند، پاداش برای داشتن زبانی خوب و مناسب میتواند برایشان مفید باشد.

یک سیستم پولی نیز می تواند راه خوبی برای انگیزه دادن به بچه ها برای استفاده از واژه های مناسب و خوب در طول روز باشد. اهدف بلند مدت شما باید برای آموزش فرزندتان باشد که زبان خوب آنها بتواند بر دیگران تاثیر گذارد باشد. و اگر او به کسی یا در زمان اشتباهی حرف زشتی بزند، می تواند با عواقب جدی روبرو شود.

ظرف حرف بد یکی دیگر از ابزارهای انضباطی است

برای این کار نیاز است که هر کسی بعد از گفتن حرف بد در خانه مقدار مشخصی پول را در ظرفی بریزند - مانند یک چهارم میزان ظرف. این زمانی کار می کند که بچه ها پول داشته باشند تا تحت تاثیر قرار بگیرند ؛ با دقت در مورد چگونگی کار کردن با پول فکر کنید.

اگر بچه های شما بفهمند که پول صرف چیز سرگرم کننده می شود، احتمال بیشتری دارد که حرف زشت بزنند تا بتوانند به انجام آن کار کمک کنند. اگر چه اهدا پول به موسسه خیریه ممکن است در ابتدا یک ایده خوب باشد، اما ممکن است پیام های اشتباهی را برای بچه ها داشته باشند.

ما با استفاده از حرف بد به دیگران کمک می کنیم، می تواند این چیزی نباشد که بچه ها بخواهند از تمرین درس بگیرند بنابراین، می تواند از وجوه استفاده کنید تا چیزهایی مانند قبض های خانوار را با آن بپدازید.

چند توصیه ساده اما موثر برای درمان فحاشی کودکان

کارتون ها و برنامه هایی که کودکتان تماشا می کند را با دقت بیشتری کنترل کنید.
خودتان فحاشی نکنید و اگر این عادت را دارید ترک کنید چرا که شما اولین الگوی فرزندتان هستید.
هرگز به ناسزاگویی کودک نخندید و واکنشی نشان دهید که او متوجه زشت بودن کارش شود.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: